اخبار کسب و کارها

سرمایه گذاران آمریکایی ارزش گذاری Byju و Swiggy را کاهش می دهند

به گزارش اپ خونه، برخی از بزرگ‌ترین استارت‌آپ‌های هندی، حداقل از نظر سرمایه‌گذاران، ارزش‌های خود را کاهش می دهند، زیرا برخی از حامیان برآوردهای خود را در بحبوحه تضعیف اقتصاد جهانی تنظیم می‌کنند.

 بلک راک ارزش استارتاپ Byju’s را که با ارزش ترین استارت آپ هند با ۲۲ میلیارد دلار است، تقریباً به نصف کاهش داده و به ۱۱.۵ میلیارد دلار رسانده است. خبرگزاری هند Arc اولین بار در مورد کاهش ارزش گذاری گزارش داد .

Swiggy، با ارزش‌ترین استارت‌آپ تحویل غذا در هند با ۱۰.۷ میلیارد دلار، توسط Invesco به ارزش حدود ۸ میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گفته افراد آشنا، سرمایه Byju در سال گذشته به ارزش ۲۲ میلیارد دلار افزایش یافته است و در سه ماهه اخیر منابع مالی بیشتری را با اسکناس قابل تبدیل با ارزش گذاری قبلی که به عنوان سقف تعیین شده بود، افزایش داده است.

بلک راک در گزارش سالانه ۲۰۲۲ خود به سهامداران، در مورد تعدیل ارزش گذاری خود در غول edtech هند افشاگری کرد.

Swiggy در دوری که توسط خود Invesco در ژانویه ۲۰۲۲ هدایت شد به ارزش ۱۰.۷ میلیارد دلار رسید.

بایگانی‌ها نشان می‌دهند که در پایان اکتبر، شرکت مستقر در آتلانتا ارزش دارایی Swiggy خود را کاهش داده و ارزش شرکت را حدود ۸ میلیارد دلار ارزیابی کرده است .

کاهش ارزش‌گذاری ابعاد جدیدی به تأثیر شرایط رو به کاهش بازار بر استارت‌آپ‌های هندی می‌افزاید.

فعالیت های تامین مالی در اکوسیستم استارت آپی هند در سال گذشته کاهش یافت، اما از آنجا که بسیاری از استارتاپ های بزرگ سرمایه خود را از طریق اسکناس های قابل تبدیل جذب کردند (و از این رو کشف قیمت را به تاریخ بعدی کشاندند) یا اصلا سرمایه را افزایش ندادند، آخرین ارزش گذاری آنها تا حد زیادی بدون تغییرباقی مانده است.

Masayoshi Son، بنیانگذار و مدیر اجرایی گروه SoftBank، سال گذشته به این روند اشاره کرد و هشدار داد که زمستان تامین مالی برای استارت‌آپ‌ها ممکن است برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد، زیرا برخی از یونیکورن‌ها تمایلی به پذیرش ارزش‌های پایین‌تر در بحث‌های جدید تامین مالی ندارند.

با این وجود، توجه به این نکته مهم است که سرمایه‌گذاران ارزش حقوق صاحبان سهام استارت‌آپ‌های سبد موجود خود را به روش‌های مختلفی ارزیابی می‌کنند و تعدیل ارزش یک حامی، هر چند قابل توجه باشد، لزوماً نمایانگر دیدگاه‌های سرمایه‌گذاران دیگر – و گاهی اوقات نظرات خود استارت‌آپ‌ها نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا