موبایل

سود سه ماهه سامسونگ در بحبوحه تقاضای ضعیف برای تراشه های حافظه و گوشی های هوشمند به پایین ترین حد در ۸ سال گذشته رسید

به گزارش اپ خونه، سود عملیاتی سامسونگ الکترونیکس با کاهش تقاضای جهانی برای تراشه‌های حافظه و گوشی‌های هوشمند به دلیل تورم بالا و کندی اقتصاد، در سه ماهه منتهی به دسامبر که در دسامبر به پایان رسید، ۶۹ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد در ۸ سال گذشته رسید.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«در میان عدم قطعیت‌های خارجی مستمر، از جمله رکود بالقوه اقتصاد جهانی، درآمد کلی به شدت در سه ماهه کاهش یافت زیرا شاهد کاهش قابل توجهی در نتایج کسب‌وکار حافظه به دلیل تقاضای کم و فروش ضعیف‌تر گوشی‌های هوشمند بودیم.»

این سازنده تراشه های حافظه و تولید کننده گوشی های هوشمند در سه ماهه امسال فروش ۷۰ تریلیون وون (۵۵ میلیارد دلار) را تجربه کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریباً ۸.۶ درصد کاهش داشت.

به گفته TrendForce ، کاهش شدید تقاضا برای تراشه‌های حافظه، از جمله DRAM و NAND، که در گجت‌ها و مراکز داده استفاده می‌شوند، همچنین تولیدکنندگان و فروشندگان را مجبور به کاهش قیمت آنها کرده است.

این محقق بازار گفت:

«برای کسب و کار حافظه، کاهش تقاضا در سه ماهه چهارم بیشتر از حد انتظار بود، زیرا مشتریان موجودی‌ها را در تلاش برای سخت‌تر کردن بیشتر مالی به دلیل نگرانی در مورد بدتر شدن احساسات مصرف‌کننده تنظیم کردند.»

سود حاصل از کسب و کار تجربه تلفن همراه با کاهش فروش و درآمد گوشی های هوشمند به دلیل تقاضای ضعیف ناشی از مشکلات طولانی مدت کلان کاهش یافت.

بسیاری از شرکت‌های تولید تراشه، از جمله Micron و SK Hynix، قصد دارند هزینه‌های سرمایه‌ای خود را کاهش دهند و موجودی‌ها را در سال جاری کاهش دهند. سامسونگ قبلاً گفته بود که قصد کاهش سرمایه خود را ندارد.

ریسک ژئوپلیتیکی نگرانی دیگری برای شرکت های نیمه هادی است که در جنگ فناوری بین ایالات متحده و چین درگیر شده اند.

اکتبر گذشته، ایالات متحده کنترل‌های صادراتی جدیدی را وضع کرد که شرکت‌ها را ملزم به دریافت مجوز برای فروش تراشه‌های نیمه‌رسانا برای ابررایانه‌ها و هوش مصنوعی به شرکت‌های چینی می‌کرد.

طبق گزارش ها، سامسونگ یک معافیت یک ساله از دولت ایالات متحده دریافت کرده است تا به سفارش تجهیزات تولید تراشه ایالات متحده برای کارخانه های خود در چین، مانند کارخانه تراشه حافظه فلش NAND در شیان و یک مرکز بسته بندی تراشه در سوژو ادامه دهد.

علیرغم معافیت برای نگهداری تأسیسات در چین، همیشه این خطر وجود دارد که محدودیت ایالات متحده به طور گسترده به شرکت های تراشه با مشتریان در چین ضربه بزند.

کره جنوبی در اوایل این هفته اعلام کرد که قصد دارد معافیت های مالیاتی را برای شرکت های نیمه هادی افزایش دهد تا از شرکت های تراشه کره ای حمایت کند و صنعت حیاتی این کشور را تقویت کند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سامسونگ و SK Hynix بالاترین مالیات شرکتی را در سال ۲۰۲۱ در میان ۱۰۰ سازنده برتر تراشه جهانی از جمله TSMC، Intel و SMIC پرداخت کردند.

شرکت های بزرگ تراشه در کره جنوبی از اعتبار مالیاتی ۱۵ درصدی نسبت به ۸ درصد برنامه ریزی شده برای سرمایه گذاری در تاسیسات تولیدی بهره مند خواهند شد.

به گفته وزارت دارایی کره جنوبی، شرکت های نیمه هادی کوچک و متوسط ​​تا ۲۵ درصد از معافیت مالیاتی ۱۶ درصدی برخوردار خواهند شد.

غول فناوری بیانیه کامل درآمد شامل سود خالص برای سه ماهه چهارم را اعلام خواهد کرد و جزئیات بیشتری را در پایان این ماه ارائه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا