استارتاپ

شرکت سازنده CRM Pico با تغییر نام تجاری به Hype، ده میلیون دلار جمع آوری کرد

به گزارش اپ خونه، شرکت Creator CRM Pico اکنون در حال تغییر نام تجاری به عنوان Hype و راه‌اندازی Hype Kits است که قالب‌های وب از پیش طراحی شده برای انواع مختلف سازندگانی هستند که به دنبال ایجاد یک صفحه فرود (landing page) هستند.

این شرکت همچنین در حال جمع آوری ۱۰ میلیون دلار سرمایه در سری A به رهبری کینگ ریور کپیتال با سرمایه گذاران دیگر از جمله Bullpen Capital، Precursor Ventures، Bloomberg Beta، Tapestry VC و Sterling Road است. این باعث می‌شود مجموع جذب سرمایه این پلتفرم به ۲۰ میلیون دلار برسد .

این استارت آپ چندین بار تغییر نام تجاری را پشت سر گذاشته است. در سال ۲۰۱۶ توسط دانش‌آموختگان دانشگاه استنفورد، نیک چن و جیسون بید، به‌عنوان PennyPass تأسیس شد.

تا سال ۲۰۱۹، این شرکت با سرمایه گذاری اولیه سرمایه گذارانی مانند Stripe و Precursor به Pico تبدیل شد .

نقطه قوت Hype ارائه ابزارهای CRM به سازندگان بوده است. در گفتگو با TechCrunch، چن گفت که در ابتدا این شرکت بر روزنامه‌نگاران متمرکز بود و به آنها کمک کرد تا در وبلاگ‌های خود ثبت نام کنند تا از آن درآمد کسب کنند.

با این حال، در چند سال گذشته، او شاهد ظهور ابزارهای لینک در بیو مانند Linktree بود. اکنون قصد دارد این قابلیت را در جلو قرار دهد.

«ما قبلاً پیوندی را در ابزار بیو از طریق سازنده صفحه فرود ارائه کرده‌ایم. اکنون، ما در حال معرفی کیت‌های مختلف از طریق تغییر نام تجاری Hype هستیم تا کار سازندگان مختلف را آسان‌تر کنیم تا به سرعت با ما شروع کنند.»

Hype Kits مواردی مانند صفحه فرود سریع و سازنده صفحه وب را با کشیدن و رها کردن ارائه می دهد.

علاوه بر این، ابزارهای CRM مانند جعبه های ثبت نام ایمیل و تلفن را ارائه می دهد. چن می گوید که توانایی سازندگان برای جمع آوری ایمیل و شماره تلفن طرفداران خود و ارسال پیام های ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این استارت آپ همچنین ابزارهای درآمدی را برای جمع آوری نکات و فروش اشتراک یا تجربیات ارائه می دهد.

چن خاطرنشان کرد که سازندگان ۳۰ میلیون دلار درآمد داشته اند و بیش از چهار میلیون ایمیل و تماس تلفنی را از طریق ابزارهایپ جمع آوری کرده اند.

Hype پنج درصد از تمام پرداخت‌های پرداخت شده به سازندگان را کاهش می‌دهد. این شرکت هنوز سودآور نیست، اما قصد دارد تا اواسط سال ۲۰۲۴ به این میزان برسد.

جعبه ابزار پیام هایپ

چن تاکید کرد که به دلیل تغییر پلتفرم و رویدادهایی مانند ترس از ممنوعیت TikTok ، سازندگان باید برای کسب درآمد از مهارت‌های خود به ابزارهای مختلفی تکیه کنند.

او اشاره کرد که داشتن درک از طرفداران خود و مخاطبین آنها، حرکت به سمت راه های مختلف پول سازی را آسان تر می کند.

چن گفت:

«اقتصاد خالق در حال همگرایی با اقتصاد کسب و کار کوچک است. کارآفرینان امروزه برندها و محصولاتی را با محتوا و جامعه در هسته کسب و کار خود راه اندازی می کنند.

روزهایی که رسانه‌های اجتماعی فقط به عنوان یک مگافون پس از عرضه عمل می‌کردند، گذشته است. ما Hype را طراحی کردیم تا این حرکت را تسریع کنیم و به سازندگان از همه نوع ابزارهای لازم برای جذب مخاطب و درآمد را که قبلاً فقط برای مشاغل بزرگتر در دسترس بود، ارائه دهیم. »

به نظر می رسد مفهوم مقایسه سازندگان با مشاغل کوچک روند جدیدی باشد.

اخیراً، سرویس پخش موسیقی Tidal متعلق به Block نیز هنرمندان را با مشاغل نوپا مقایسه کرده و گفته است که این شرکت قصد دارد ابزارهایی برای آنها بسازد تا فرآیندهای مختلف را مدیریت کنند.

شرکت های دیگری مانند ویزا و مسترکارت نیز همین موضوع را تکرار کرده اند.

با این حال، رقابت زیادی در فضا وجود دارد که سعی دارد به سازندگان کمک کند تا پول درآورند.

استارت‌آپ‌های لینک در بیو وجود دارند که ابزارهایی برای کسب درآمد ارائه می‌دهند، از جمله Linktree مستقر در استرالیا ، Beacon با پشتوانه a16z و Snipfeed با پشتیبانی CRV و Crossfeed Ventures . سپس، رقبای Patreon مانند Fanfix برای کسب درآمد از خالق Gen Z و Fanhouse با پشتوانه a16z وجود دارند – که هر دو از محتوای غیر NSFW استفاده می کنند.

چن گفت در حالی که هایپ نمی‌خواهد یک پلتفرم میزبانی محتوا باشد و تصمیمات سرمقاله‌ای اتخاذ کند، می‌خواهد ابزار CRM قدرتمندتری را در ماه‌های آینده برای سازندگان بسازد تا پایگاه هواداران بهتری ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا