نرم افزار موبایل

شرکت Parler که قرار است توسط شرکت رسانه دیجیتال Starboard خریداری شود، به طور موقت تعطیل می شود

به گزارش اپ خونه، Parler ، پلتفرمی که پس از واکنش‌های شدید رسانه‌های اجتماعی در دوره ترامپ پدیدار شد ، توسط یک شرکت جدید خریداری شد که قصد دارد موقتاً آن را تعطیل کند.

شرکت رسانه های دیجیتال Starboard که اخیراً نام خود را از Olympic Media تغییر داده است، اعلام کرد که Parler را خریداری کرده و قصد دارد به طور موقت آن را تعطیل کند تا نسخه جدیدی از این شبکه اجتماعی را راه اندازی کند.

شرایط مالی این معامله فاش نشده است. Starboard پیش بینی می کند که این خرید تا پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یابد.

رایان کوین، مدیرعامل Starboard در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت:

«پایگاه کاربری بزرگ و دارایی‌های استراتژیک اضافی Parler فرصتی عظیم برای Starboard است تا به شکل تهاجمی در تجارت رسانه‌ای و انتشاراتی ما ادامه دهد .

تیم در Parler مخاطبان استثنایی ایجاد کرده است و ما مشتاقانه منتظر هستیم که این مخاطبان را در تمام پلتفرم های موجود خود ادغام کنیم.»

Starboard که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، صاحب پلتفرم‌های محافظه‌کارانه American Wire و BizPac Review است.

کوین می‌گوید که شرکت مستقر در آرلینگتون ویرجینیا معتقد است پیشرفت در هوش مصنوعی و افزودن ویژگی‌های جدید به Parler این امکان را می‌دهد تا سرویس‌دهی به جوامع آنلاین پشتیبانی‌نشده را آغاز کند.

این اعلامیه ماه ها پس از شکست توافق خرید بین Parler و کانیه وست، که توسط Ye هیچ از بین رفت، است . شبکه اجتماعی در آن زمان گفت که مالک Parler و Ye بدون بستن قرارداد متقابل از هم جدا شده بودند.

Parler در سال ۲۰۲۱ و در زمان شورش ۶ ژانویه به محبوبیت رسید، پس از آن که شرکت های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را از ورود به پلتفرم های خود منع کردند.

بسیاری از حامیان او به Parler هجوم آوردند که دستورالعمل های جامعه سخت گیرانه تری داشت.

این شبکه اجتماعی چند روز پس از شورش به رتبه ۱ در اپ استور رسید، اما در ۸ ژانویه ۲۰۲۱ از Google Play حذف شد.

آمازون و اپل نیز کمی بعد Parler را از پلتفرم های خود حذف کردند. Parler بعداً پس از ایجاد تغییراتی در شیوه‌های تعدیل خود، در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل بازگردانده شد.

سپتامبر گذشته، Parler فاش کرد که به پارلمان تکنولوژی تغییر ساختار داده و یک شرکت ابری به نام Dynascale را خریداری کرده است تا چشم انداز خود را فراتر از ارائه یک برنامه رسانه اجتماعی برای ارائه زیرساخت برای مشاغلی که در معرض خطر دریافت بوت از ارائه دهندگان جریان اصلی هستند، گسترش دهد.

Parler یکی از بسیاری از پلتفرم‌ها، از جمله Gettr و Truth Social است که خود را به عنوان جایگزینی برای گفتار آزاد برای شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب تثبیت کرده‌اند.

یکی دیگر از رقبای Parler می تواند توییتر باشد که سال گذشته توسط ایلان ماسک خریداری شد.

از زمان خرید، این شبکه رسانه اجتماعی در سیاست‌های خود سست‌تر شده است ، و ترامپ را نیز بازگردانده است ، اگرچه رئیس‌جمهور سابق هنوز توییتی از این حساب منتشر نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا