استارتاپ

صندوق جدید ۱۵ میلیون یورویی برای استارت آپ های کوانتومی در مراحل اولیه در هلند راه اندازی شد

به گزارش اپ خونه، یک صندوق جدید ۱۵ میلیون یورویی برای کمک به تحقیقات فناوری کوانتومی در هلند راه اندازی شده است تا به استارتاپ های سرمایه گذاری خطرپذیر تبدیل شود.

با حمایت کوانتوم دلتا NL (QDNL)، ​​بنیادی که به دنبال تقویت و گسترش اکوسیستم کوانتومی هلند است، صندوق مشارکت‌های QDNL دارای تمرکز دوگانه است:

استارت‌آپ‌های اولیه در این بخش و تیم‌های تحقیقاتی که روی فناوری‌های کوانتومی امیدوارکننده کار می‌کنند. آنها را به عنوان استارت آپ ترکیب می کنند .

در مورد اول، بودجه به ۱.۵ میلیون یورو می رسد – با این که بنیاد معمولاً دور سرمایه گذاری را رهبری می کند.

در حالت دوم، صندوق ۵۰۰۰۰ یورو از طریق یک قرارداد یادداشت SAFE به محققان پیشنهاد می‌کند ، به این معنی که پس از آماده شدن استارت‌آپ برای پیشرفت به عنوان یک کسب‌وکار، بودجه به سرمایه‌گذاری سهام تبدیل می‌شود.

Ton van’t Noordende، مدیر عامل QDNL Participations به TNW گفت، صندوق انتظار دارد حدود ۱۰-۱۵ سرمایه گذاری در اسکناس SAFE (50000 یورو) و حدود ۵-۱۰ سرمایه گذاری اولیه (تا ۱.۵ میلیون یورو) انجام دهد. “ما زود وارد می‌شویم و می‌توانیم سرمایه عینی و صبورانه فراهم کنیم.”

این صندوق قصد دارد در شرکت‌هایی در بخش کوانتومی، از جمله سخت‌افزار، حسگرها، فن‌آوری‌های درهم‌تنیدگی و برهم‌نهی، و همچنین ارتباطات و اجزای تامین ضروری سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس داده های اختصاصی QDNL، ۳۲.۷ درصد از بودجه بخش به نرم افزار اختصاص یافته است، در حالی که ۶۴.۴ درصد در سخت افزار و تقریبا ۳ درصد در سخت افزار-نرم افزار هیبریدی سرمایه گذاری شده است.

Van’t Noordende گفت: “ما انتظار داریم که این روند را دنبال کنیم.”

در مورد تیم‌های تحقیقاتی که مایل به ورود به دنیای استارت‌آپ هستند، آنها عمدتاً از دانشگاه‌های پیشرو هلند، از جمله TU Delft، دانشگاه فناوری آیندهوون، دانشگاه Tweente، دانشگاه لیدن، و دانشگاه آمستردام تامین می‌شوند.

خارج شدن از دانشگاه هنوز یک گلوگاه برای کارآفرینی محقق‌محور اروپایی است.

در کنار مشارکت QDNL، این بنیاد همچنین یک برنامه پشتیبانی برای بنیانگذاران نوظهور فناوری کوانتومی به نام Infinity راه اندازی کرده است.

این برنامه برای کمک به محققان دانشگاهی هلندی طراحی شده است تا در فرآیند spin out دانشگاه حرکت کنند و اولین دور بودجه خود را از طریق دسترسی آنها به شبکه ای متشکل از ۸۰۰ سرمایه گذار فناوری عمیق در سراسر جهان را جمع آوری کنند.

Infinity به عنوان یک سرویس “در حال تماس” برای هر زمان که ممکن است نیاز باشد ارائه می شود و رایگان است.

“ما بر این باوریم که از آنجایی که میلیاردها ارزش در نوآوری‌های جدید به اشتراک گذاشته نشده و تجاری نشده است، پتانسیل عظیمی وجود دارد که استفاده نشده است.”

ون ت نوردند افزود: بیرون رفتن از دانشگاه همچنان یک گلوگاه برای کارآفرینی محقق‌محور اروپایی است.

پرداختن به شکاف بودجه در فناوری کوانتومی

Van’t Noordende به TNW گفت که جذب سرمایه «چالش شماره یک» برای استارت‌آپ‌های فن‌آوری عمیق هلندی است.

شکاف [تامین مالی] تنها در هلند نیست، بلکه در سراسر اروپا وجود دارد. سرمایه‌گذاری‌هایی که توسط استارت‌آپ‌های مستقر در ایالات متحده، بریتانیا و کانادا جمع‌آوری شده‌اند، حدود ۸۰ درصد از ارزش کل سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در فناوری کوانتومی و حدود ۶۲ درصد از کل دوره‌های خصوصی را تشکیل می‌دهند.

همانطور که او توضیح داد، اکثر بودجه “به مراحل سری A و بالاتر از آن هدایت می شود”، در حالی که عوامل متعددی منجر به کمبود بودجه در مراحل اولیه می شود.

نه تنها کمبود سرمایه گذاران متخصص در سرمایه گذاری در مراحل اولیه وجود دارد، بلکه برای سرمایه گذاران خارج از جوامع علمی نیز چالش برانگیز است که بدانند “در کجا سرمایه گذاری کنند یا چگونه حمایت طولانی مدت ارائه کنند.”

شرکت‌های QDNL با ترکیب شبکه‌ای از محققان پیشرو فناوری کوانتومی در این فرآیند، که فعالانه در مراحل اولیه استارت‌آپ مشارکت دارند و بعداً می‌توانند مشاور علمی یا عضو هیئت‌مدیره شوند، به این مشکل رسیدگی کند.

Van’t Noordende افزود: “صندوق ما خطرات آنچه را که به عنوان یک “شرط وحشی” تلقی می شود حذف می کند و از طریق مداخله مستقیم، احتمال تاثیر طولانی مدت و موفقیت مالی را افزایش می دهد.”

به گفته یکی از بنیانگذاران QDNL و مدیر توسعه اکوسیستم Freeke Heijman، هدف Infinity و صندوق جدید ایجاد امکان رشد پایدار استارت آپ های کوانتومی در هلند است تا بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند.

و با توجه به اینکه انتظار می رود ارزش بازار فناوری کوانتومی تا سال ۲۰۳۰ به بیش از ۳ میلیارد یورو برسد ، بودجه کافی برای ساخت اکوسیستم های انعطاف پذیر نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا