استارتاپ

صندوق سرمایه گذاری برلین VC La Famiglia مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو برای استارت آپ های Seed و Growth B2B جمع آوری می کند

به گزارش اپ خونه، La Famiglia ، یک صندوق VC مستقر در برلین ۲۵۰ میلیون یورو برای سرمایه اولیه سوم خود (که ۱۶۵ میلیون یورو است) و اولین صندوق سرمایه گذاری مشترک رشد خود (۹۰ میلیون یورو) جمع آوری کرده است.

این صندوق بر ML و AI، داده ها، تدارکات و زنجیره های تامین، مصرف B2B، فین تک و بیمه فناوری، پایداری، به اصطلاح “صنعت ۴.۰” و همچنین سایر حوزه های فناوری جدید تمرکز دارد.

این شرکت در حال حاضر بیش از ۷۰ استارت آپ را در کارنامه خود دارد، از جمله Deel (یک پلتفرم حقوق و دستمزد و منابع انسانی، که اخیراً با ارزش گذاری ۱۲ میلیارد دلاری تعیین شده است)، Personio (نرم افزار مدیریت منابع انسانی)؛ فورتو (حمل و نقل دیجیتالی)، و همچنین Y42 (ابر عملیات داده)، Sweep (پلتفرم حسابداری کربن، مشابه Watershed در ایالات متحده) و Buynomics (سیستم عامل تجاری).

تا به امروز، این صندوق از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۷، زمانی که اولین صندوق اولیه ۳۵ میلیون یورویی خود را بسته بود، بیش از ۳۵۰ میلیون یورو جذب کرده است. دومین صندوق بذر ۶۰ ​​میلیون یورویی در سال ۲۰۱۹ ایجاد شد.

این صندوق قصد دارد تا ۵ میلیون یورو در استارتاپ‌های عمدتاً B2B سرمایه‌گذاری کند. پلتفرم مدیریت کیفیت مستقر در زوریخ Ethon.ai اولین سرمایه گذاری از Fund 3 است.

دفاتر خانوادگی پشت نام های تجاری مانند والنتینو، آدیداس، سواروسکی، هاپاگ لوید، و استی لادر LP در Fund 3 هستند.

Famiglia همچنین به تازگی توسط کارآفرینانی مانند Ilkka Paananen (Supercell)، Ross Mason (Mulesoft) و بنیانگذاران نمونه کارها Qasar حمایت می شود.( یونس (شهود کاربردی)، هانو رنر (پرسونیو) و مایکل وکس (فورتو) ).

شاید تعجب آور نباشد که La Famiglia بتواند به LP های دیگر دسترسی پیدا کند. خانواده شریک موسس، دکتر Jeannette zu Fürstenberg ، صاحب شرکت فناوری اندازه‌گیری Krohne Messtechnik (درآمد سالانه بیش از ۷۸۰ میلیون دلار ) هستند که آنها را در حلقه‌های نسبتاً کمی در جامعه عالی اروپا قرار می‌دهد.

با این حال، باید گفت که فورستنبرگ خود یک سرمایه‌گذار قدیمی است و از AMAZE an Angel (یک برنامه خرید برای گوشی‌های هوشمند که برای بلاگرهای مد طراحی شده است) حمایت کرده و همچنین به طور کلی در مشاغل فناوری کار کرده است.

فورستنبرگ در مصاحبه ای گفت:

«من فکر می کنم ما خوش شانس بودیم [با افزایش سرمایه] زیرا ارقام عملکرد واقعاً خوبی برای صندوق یک داشتیم. در مقایسه با صندوق یک و دو، [افزایش] بسیار سخت تر بود. و صندوق سه فقط عملکرد زیادی به ما داد و به نوعی خودش صحبت کرد. جمع‌آوری کمک مالی همیشه کار زیادی است، اما من فکر می‌کنم که در مقایسه، ساده‌ترین جمع‌آوری کمک مالی بود.»

این تیم همچنین توسط شریک عمومی جودیت دادا ، که قبلاً VC Initiative فیس بوک را اداره می کرد و قبلاً استراتژی بازاریابی آمازون اروپا را مدیریت می کرد، رهبری می شود.

آیا آنها با توجه به مسائل پیرامون فضای کلان اقتصادی امروز مشکلی در جذب سرمایه دیده بودند؟ دادا پاسخ داد:

«این مکالمه‌ای است که ما به طور مداوم داشته‌ایم… اما من فکر می‌کنم به طور کلی، با توجه به اینکه در شرکت‌های فناوری B2B سرمایه‌گذاری می‌کنیم، می‌بینیم که مشکلات موجود در بازار به طور بالقوه کمتر از سایر صندوق‌ها به ما ضربه می‌زند.»

هنوز ابهامات زیادی وجود دارد، اما در مجموع، فقط با نگاهی به نوع بنیادی انواع شرکت‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنیم، شاید اروپا خانه فیسبوک بعدی یا آمازون بعدی نباشد، اما ما خانه‌ای برای شرکت‌های بعدی خواهیم بود.

فورستنبرگ افزود که رکود در سهام فناوری و اخراج کارکنان در واقع برای اکوسیستم خوب بوده است. ما شاهد بازگشت استعدادهای بزرگ زیادی به بازار هستیم. بنابراین استخدام افراد بزرگ آسان تر می شود.

و من فکر می کنم از منظر جریان معامله، نسبت سیگنال به نویز بسیار بهتر شده است. به علاوه، کیفیت بنیان‌گذارانی که طی سه یا چهار ماه گذشته با آنها صحبت کرده‌ایم نیز بهتر است.

شاید برای روز جهانی زن مناسب باشد، تیم سرمایه گذاری ارشد La Famiglia اکنون شامل ۶۰٪ زن (۵۰٪ از کل تیم) و ۶۰٪ افراد با سابقه مهاجرت (۳۰٪ از کل تیم) است.

کارستن توما ، بنیانگذار SAP Hybris و کارشناس سازمانی نیز به عنوان مشاور به La Famiglia می‌پیوندد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا