اخبار کسب و کارها

غول مخابراتی Airtel به دنبال سهامی در Paytm است

به گزارش اپ خونه، Airtel در حال تعامل با Paytm برای بررسی فروش تجارت بانک پرداخت Airtel در ازای سهام این شرکت خدمات مالی جوان‌تر است، اقدامی که می‌تواند به عنوان غول مخابراتی در نظر گرفته شود که بازار پرداخت را واگذار می‌کند.

یکی از افراد گفت که دومین اپراتور بزرگ بی سیم هند نیز در مورد سرمایه گذاری اضافی در Paytm بحث کرده است.

به گفته یکی از افراد، این دو شرکت هنوز به توافق نرسیده‌اند و هر دو کمی رزرو دارند. Airtel به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

Paytm دخالت در چنین بحث هایی را رد کرد. به گفته دو نفر مطلع که خواستار ناشناس ماندن در مورد مسائل خصوصی شدند، مذاکرات به مرحله ای رسیده است که بانکداران درگیر هستند.

سخنگوی Paytm در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که ما معمولاً در مورد گمانه‌زنی‌های بازار اظهار نظر نمی‌کنیم، می‌توانیم تأیید کنیم که کاملاً روی سفر رشد ارگانیک قوی خود متمرکز هستیم و در چنین بحث‌هایی شرکت نداریم.»

به گفته یک منبع آگاه، این اولین باری نیست که Airtel تحت حمایت گوگل با Paytm برای بررسی باز کردن تجارت بانک پرداخت، که یک واحد سودآور است و بیش از ۱۳۰ میلیون مشتری دارد، تعامل می کند.

منبع گفت که بخشی از نگرانی Paytm همپوشانی قابل توجه مشتریان بین بانک پرداخت Paytm و بانک پرداخت Airtel بوده است.

اما شرایط فعلی یک معامله را برای این دو شرکت تا حدودی جذاب تر کرده است. سهام Paytm که در سال ۲۰۲۱ فهرست شده است ، از زمان عرضه بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

Paytm که زمانی ارزشمندترین استارت آپ هند بود، در میان ۲۲ استارتاپ فناوری مصرف کننده است که در دو سال گذشته به صورت عمومی عرضه شده است.

اما همه شرکت‌های این گروه، از جمله Zomato، Nykaa و PolicyBazaar، حتی با وجود سبز ماندن شاخص معیار هند عملکرد ضعیفی در بازارهای عمومی داشته‌اند .

Paytm که در فهرست سال ۲۰۲۱ خود به دنبال ارزش گذاری بیش از ۱۹ میلیارد دلار بود، در حال حاضر ارزش بازار ۴.۸ میلیارد دلاری دارد.

استارت‌آپ فین‌تک PhonePe با پشتیبانی والمارت و جنرال آتلانتیک، که در حال حاضر کمتر از ۴۰۰ میلیون دلار درآمد دارد، ۱۲ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است .

معامله معاوضه سهام وزن بیشتری به محبوبیت Paytm در بین سرمایه گذاران می بخشد. این شرکت پیشتر فاش کرده بود که بانک پرداخت ایرتل نزدیک به ۱۳۰ میلیون مشتری دارد و یک واحد سودآور است.

ویجی شکار شارما، بنیانگذار و مدیر اجرایی Paytm که از عملکرد ضعیف در بورس‌ها دلسرد نشده، متعهد شده است که تا سال جاری به سوددهی برسد و تا ماه مارس به درآمد سالانه یک میلیارد دلاری برسد.

سهام Paytm از نوامبر تا کنون بیش از ۳۰ درصد رشد کرده است که تا حدی تحت تأثیر تصمیم شرکت مقر اصلی Noida برای صرف بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای بازخرید سهام قرار گرفته است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا