خودرو

فناوری رانندگی خودمختار کروز توسط تنظیم کننده های ایمنی مورد بررسی قرار می گیرد

به گزارش اپ خونه، رگولاتورهای ایمنی ایالات متحده تحقیقات مقدماتی را در مورد رباتاکسی که توسط شرکت زیرمجموعه خودران جنرال موتورز کروز توسعه یافته و اداره می شود، آغاز کرده اند.

اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراه گفت که پس از اطلاع از حوادثی که این روباتاکسی ها «ممکن است در هنگام کار در جاده های عمومی دچار ترمز نامناسب شدید یا بی حرکت شده باشند، تحقیقات را آغاز کرده است». تحقیقات اولیه همه هواپیماهای کروز AV را در بر می گیرد.

رویترز اولین کسی بود که تحقیقات ایمنی رسمی را گزارش کرد.

کروز مجوزهای لازم را از رگولاتورهای کالیفرنیا برای فعالیت و دریافت هزینه برای سواری بدون راننده در مناطق خاصی از سانفرانسیسکو دریافت کرده است. این شرکت در انتظار آخرین تأییدیه باقی مانده از کمیسیون خدمات عمومی ایالت برای گسترش منطقه خدماتی خود به تمام سانفرانسیسکو است.

همانطور که کروز فعالیت های بدون راننده خود را افزایش داده است، توجه مردم نیز افزایش یافته است. در حالی که ویدیوها و پست‌های متعددی بر هیجان سواری در یک ماشین بدون راننده تمرکز دارند، همه اسناد عمومی مثبت نبوده است. ویدئوها و تصاویر متعددی در رسانه‌های اجتماعی، ردیت و سایر انجمن‌های عمومی منتشر شده است که نشان می‌دهد ربات‌اکسی‌های کروز که ظاهراً در تقاطع‌ها گیر کرده و ترافیک را در سانفرانسیسکو مسدود کرده‌اند.

با این حال، NHTSA از رویدادهای تصادف سخت ترمز از رسانه های اجتماعی مطلع نشد. کروز این رویدادها را از طریق دستور عمومی دائمی آژانس گزارش کرد که تولیدکنندگان را ملزم می‌کند تا تصادفات خاص مربوط به وسایل نقلیه مجهز به سیستم‌های رانندگی خودکار یا سیستم‌های کمک راننده پیشرفته سطح ۲ SAE را گزارش کنند.

این سومین تحقیقی است که NHTSA در مورد توسعه دهنده سیستم های رانندگی خودکار باز کرده است. به گفته آژانس، دو مورد اول برای Pony.ai (یک پرسش فراخوان و یک جستار حسابرسی) بود. تحقیقات متعددی در مورد سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا انجام شده است.

NHTSA گفت سه تصادف با ترمز سخت توسط کروز از طریق دستور عمومی ثابت گزارش شده است. دو تصادف منجر به جراحات شد. کروز گفت که در هر سه این حادثه، خودرو تحت نظارت بوده است، به این معنی که یک اپراتور ایمنی آموزش دیده پشت فرمان بوده است. به گفته این شرکت، هیچ یک از حوادث منجر به استناد پلیس نشده است.

کروز همچنین گفت که قبلاً با NHTSA برای بحث در مورد هر یک از رویدادهای ذکر شده در پرونده آنها ملاقات کرده است و توضیحات و اطلاعات درخواستی را در اختیار آژانس قرار داده است. این آژانس گفت که تحقیقات برای تعیین دامنه و شدت مشکل بالقوه و ارزیابی کامل مسائل احتمالی مرتبط با ایمنی ناشی از این دو نوع حادثه آغاز شده است.

هانا لیندو، سخنگوی کروز در بیانیه ای نوشت: «سوابق ایمنی کروز به طور عمومی گزارش شده است و شامل رانندگی نزدیک به ۷۰۰۰۰۰ مایل کاملاً مستقل در یک محیط شهری بسیار پیچیده و بدون جراحات یا تلفات جانی است. این در شرایطی است که سالانه بیش از ۴۰۰۰۰ کشته در جاده‌های آمریکا وجود دارد. همیشه تعادلی بین نظارت نظارتی سالم و نوآوری وجود دارد که ما به شدت به آن نیاز داریم تا جان انسان ها را نجات دهیم، به همین دلیل است که ما به همکاری کامل با NHTSA یا هر تنظیم کننده برای دستیابی به این هدف مشترک ادامه خواهیم داد.»

لیندلو خاطرنشان کرد که در هر یک از این موارد، روباتاکسی رفتار بازیگران تهاجمی یا نامنظم جاده را پیش‌بینی می‌کرد و به آن پاسخ می‌داد و در تلاش بود تا شدت برخورد و خطر آسیب را به حداقل برساند.

NHTSA بینش بیشتری در مورد موارد وسایل نقلیه کروز بی حرکت ارائه نکرد. با این حال، کروز گفت که این شرکت فناوری خود را طوری طراحی کرده است که محافظه کارانه اشتباه کند.

هر زمان که فناوری به نحوه ادامه کار بسیار مطمئن نباشد، خودرو چراغ‌های خطر را روشن می‌کند و ایمن توقف می‌کند. این شرکت گفت که در صورت نیاز، پرسنل کروز به صورت فیزیکی اعزام می شوند تا خودرو را در سریع ترین زمان ممکن بازیابی کنند و افزود که این امر نادر است و منجر به برخورد نشده است.

به گفته این شرکت، روباتاکسی ممکن است به دلیل باز ماندن در، مشکل سخت افزار یا نرم افزار وسیله نقلیه یا یک رویداد خارجی غیرعادی در جاده مانند یک آتش بازی خود به خود در خیابان بی حرکت شود. یک سخنگوی گفت که این شرکت با CPUC و دپارتمان وسایل نقلیه موتوری ایالتی، آژانسی که وسایل نقلیه خودران را تنظیم می کند، در مورد چگونگی، چرا و زمان انجام این کار ارتباط برقرار می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا