اخبار اینترنت

فیس بوک، تیک تاک، توییتر در آزمون صداقت انتخاباتی در انتخابات کنیا شکست خوردند

به گزارش اپ خونه، بر اساس مطالعه جدید بنیاد موزیلا، پلتفرم های رسانه های اجتماعی فیس بوک، تیک تاک و توییتر به تعهدات خود در مورد صداقت انتخاباتی خود در انتخابات اوت کنیا عمل نکردند. این گزارش می‌گوید برچسب‌گذاری محتوا نتوانست اطلاعات نادرست را متوقف کند، زیرا تبلیغات سیاسی به تقویت تبلیغات کمک می‌کرد.

این مطالعه نشان داد که ساعاتی پس از پایان رای‌گیری در کنیا، این پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مملو از اطلاعات نادرست  درباره نامزدهایی بود که ادعا می‌شد در انتخابات پیروز شده‌اند، و برچسب‌گذاری توسط توییتر و تیک‌توک نادرست بود و نتوانست جلوی انتشار این دروغ‌ها را بگیرد. . می‌گویند برچسب زدن پست‌های فراخوان انتخابات قبل از اعلام رسمی، بر برخی احزاب بیش از سایرین تأثیر گذاشته است، که باعث می‌شود برنامه‌ها حزبی به نظر برسند.

فیس بوک در این جبهه به دلیل نداشتن «هیچ برچسب قابل مشاهده» در طول انتخابات شکست خورد و به گسترش تبلیغات اجازه داد – مانند ادعای ربوده شدن و دستگیری یک سیاستمدار برجسته که توسط خانه های رسانه های محلی افشا شده بود. فیسبوک اخیراً برچسبی را بر روی پست اصلی قرار داده است که مدعی ربودن و دستگیری این سیاستمدار برجسته است
«روزهای پس از انتخابات فدرال کنیا یک دیستوپیا آنلاین بود. بیش از حتی، ما به پلتفرم هایی نیاز داشتیم تا به وعده های آنها مبنی بر اینکه مکان های قابل اعتمادی برای اطلاع رسانی انتخابات باشیم، عمل کنیم. در عوض، آنها دقیقاً برعکس بودند: مکان‌هایی برای توطئه، شایعه، و ادعاهای دروغین پیروزی. به انتخابات کنیا موزیلا در جریان انتخابات ۲۰۲۱ آلمان با شکست های مشابهی روبرو شد.»

این به ویژه با توجه به وعده‌های پلتفرم قبل از انتخابات ناامیدکننده است. تنها در عرض چند ساعت پس از بسته شدن نظرسنجی، مشخص شد که فیس بوک، تیک تاک و توییتر فاقد منابع و زمینه فرهنگی برای تعدیل اطلاعات انتخابات در منطقه هستند.

قبل از انتخابات، این پلتفرم‌ها بیانیه‌هایی درباره اقداماتی که در پیشبرد انتخابات کنیا انجام می‌دادند، از جمله مشارکت با سازمان‌های راستی‌آزمایی، صادر کرده بودند.
مادونگ گفت که در بازارهایی مانند کنیا، که در آن سطح اعتماد مؤسسات کم و چالش برانگیز است، باید بررسی شود که چگونه برچسب زدن به عنوان راه حل (که در زمینه های غربی آزمایش شده بود) می تواند در این بازارها نیز اعمال شود.
انتخابات سراسری کنیا در سال جاری مشابه هیچ انتخابات دیگری نبود، زیرا نهاد انتخاباتی این کشور، کمیسیون مستقل انتخابات و مرزها (IEBC) تمام داده های نتایج را در تلاش برای شفافیت در اختیار عموم قرار داد.

خانه‌های رسانه‌ای، احزاب رقبای اصلی ریاست‌جمهوری – دکتر ویلیام روتو (رئیس‌جمهور کنونی) و رایلا اودینگا، و تک تک شهروندان، گزارش‌های موازی انجام دادند که نتایج متفاوتی را به همراه داشت، که بیشتر «سرگردانی و اضطراب را در سراسر کشور برانگیخت».

“این اضطراب رام نشده خانه خود را در فضاهای آنلاین یافت که در آن انبوهی از اطلاعات نادرست و نادرست در حال رونق بود: ادعاهای نادرست کاندیداهای برنده، اظهارات تایید نشده مربوط به شیوه های رای دادن، حساب های چهره های عمومی جعلی و تقلید…”
مادونگ افزود که پلتفرم‌ها زمانی مداخلات را اجرا کردند که خیلی دیر شده بود و بلافاصله پس از انتخابات پایان یافتند. این در حالی است که در کشورهایی مانند کنیا، که نتایج در سه انتخابات اخیر در دادگاه به چالش کشیده شده است، زمان و تلاش بیشتری برای مقابله با اطلاعات نادرست و نادرست نیاز است.

تبلیغات سیاسی

این مطالعه همچنین نشان داد که فیس بوک به سیاستمداران اجازه می دهد تا ۴۸ ساعت تا روز انتخابات تبلیغات کنند، قانون کنیا را که مستلزم پایان دادن به کمپین ها دو روز قبل از رای گیری است، نقض می کند. این نشان داد که افراد همچنان می‌توانند تبلیغات بخرند، و متا بر خلاف بازارهایی مانند ایالات متحده، قوانین سخت‌گیری کمتری را در کنیا اعمال می‌کند.
مادونگ همچنین چندین آگهی حاوی نتایج و اعلامیه‌های زودهنگام انتخابات را شناسایی کرد، چیزی که متا گفت اجازه نداده است، و این مسئله ایمنی را مطرح می‌کند.

در این بیانیه آمده است: “هیچ یک از تبلیغات هیچ برچسب هشداری روی خود نداشتند – پلتفرم (متا) به سادگی پول تبلیغ کننده را گرفت و به آنها اجازه داد اطلاعات تایید نشده را به مخاطبان پخش کنند.”
«هفت آگهی ممکن است به سختی خطرناک در نظر گرفته شوند. اما آنچه که ما همراه با یافته‌های سایر محققان شناسایی کردیم، نشان می‌دهد که اگر پلتفرم نتواند محتوای توهین‌آمیز را در محیطی که قرار بود کنترل‌شده‌ترین محیط آن باشد، شناسایی کند، در این صورت باید این سؤال مطرح شود که آیا اصلاً شبکه ایمنی روی پلتفرم وجود دارد یا خیر. “

متا به TechCrunch گفت که «به تبلیغ‌کنندگان برای اطمینان از رعایت قوانین انتخاباتی مربوطه متکی است» اما اقداماتی را تنظیم کرده است که انطباق و شفافیت را تضمین می‌کند، از جمله تأیید افرادی که آگهی‌ها را پست می‌کنند.

سخنگوی متا گفت.«ما در سال گذشته به طور گسترده ای برای انتخابات کنیا آماده شدیم و تعدادی از اقدامات را برای ایمن نگه داشتن و آگاه نگه داشتن مردم به اجرا گذاشتیم- از جمله ابزارهایی برای شفاف کردن تبلیغات سیاسی تا مردم بتوانند آنها را مورد بررسی قرار دهند و مسئولین را مورد بازخواست قرار دهند. ما این را در استانداردهای تبلیغاتی خود روشن می‌کنیم که تبلیغ‌کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که از قوانین انتخاباتی مربوطه در کشوری که می‌خواهند تبلیغات منتشر کنند، پیروی می‌کنند.»

موزیلا از پلتفرم‌ها می‌خواهد تا در مورد اقداماتی که روی سیستم‌های خود انجام می‌دهند شفاف باشند تا آنچه را که در ریشه‌کنی اطلاعات نادرست و نادرست کار می‌کند، شروع کنند و مداخلات را زودتر آغاز کنند (قبل از برگزاری انتخابات) و پس از ادامه تلاش‌ها پس از اعلام نتایج. اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا