اخبار اینترنت

مایکروسافت تبلیغات را به چت Bing مجهز به هوش مصنوعی اضافه می کند

به گزارش اپ خونه، مایکروسافت در حال کاوش قرار دادن تبلیغات در پاسخ‌های داده شده توسط Bing چت، عامل جستجوی جدید خود با پشتیبانی از GPT-4 OpenAI است.

در حالی که این پاسخ‌های حمایت‌شده به وضوح به این عنوان برچسب‌گذاری شده‌اند، یک سوال ایجاد می‌کند که واقعاً چقدر از مدل قدیمی تبلیغات در موتورهای جستجو فاصله گرفته‌ایم.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی که منتشر شد تأیید کرد که این اتفاق می افتد، البته به شکل آزمایشی :

ما همچنین در حال بررسی قابلیت‌های اضافی برای ناشران از جمله بیش از ۷۵۰۰ برند شریک Microsoft Start خود هستیم. ما اخیراً با برخی از شرکای خود ملاقات کردیم تا شروع به بررسی ایده‌ها و دریافت بازخورد در مورد اینکه چگونه می‌توانیم به توزیع محتوا به گونه‌ای که از نظر ترافیک و درآمد برای شرکایمان معنادار باشد، ادامه دهیم. همانطور که به دنبال ادامه تکامل مدل با هم هستیم، ایده‌های اولیه‌ای را که در حال بررسی آن‌ها هستیم به اشتراک گذاشتیم، از جمله:

• یک تجربه شناور گسترده که در آن قرار گرفتن روی پیوندی از یک ناشر، پیوندهای بیشتری را از آن ناشر نشان می‌دهد که به کاربر راه‌های بیشتری برای تعامل و ایجاد ترافیک بیشتر به وب سایت ناشر نشان می‌دهد.

• برای شرکای ما در Microsoft Start، قرار دادن یک عنوان غنی از محتوای دارای مجوز Microsoft Start در کنار پاسخ چت که به تعامل بیشتر کاربر با محتوای موجود در Microsoft Start کمک می کند، جایی که درآمد تبلیغات را با شریک به اشتراک می گذاریم.

همچنین در حال بررسی قرار دادن تبلیغات در تجربه چت هستیم تا درآمد حاصل از تبلیغات را با شرکای به اشتراک بگذاریم که محتوای آنها در پاسخ به گپ نقش داشته است.

چند هفته است که تبلیغات به صورت حکایتی گزارش شده است، اما توییتی که  توسط Debarghya Das از Glean منتشر شد، آنها را به تصویر کشید:

Bing چت اکنون دارای تبلیغات است!

دیدن اینکه چگونه واحد اقتصادی تبلیغات در مدل‌های زبانی آشکار می‌شود و بر تبلیغات جستجو تأثیر می‌گذارد، بسیار جذاب خواهد بود.

“دیگران اشاره کردند که تبلیغات از زمان راه اندازی وجود داشته است اما برای همه کاربران فعال نشده است. من تمام تلاشم را کردم تا یکی را احضار کنم اما فایده ای نداشت – به نظر نمی رسد آنها برای حساب من فعال باشند (هنوز). اما به وضوح این نشانه چیزهای آینده است.”

اجازه دهید اعتراف کنیم که موتورهای جستجو، و اکنون این عوامل جستجو، بخشی از یک مدل کسب و کار هستند و به همین دلیل نیاز به نوعی کسب درآمد دارند.

اما فکر می‌کنیم که با همه صحبت‌هایی که در مورد ایجاد انقلاب در جستجو و شروع جدید انجام می‌شود، همه ما انتظار چیزی بهتر از پاسخ‌های حمایتی را داشتیم.

در مورد آگهی بالا، برای کاربر مشخص نیست که در اینجا از چه چیزی حمایت می شود. آیا TrueCar این خودرو را می‌فروشد و برای جستجوی هونداهای جدید هزینه می‌کند؟ یا اینکه آنها فقط یک سایت مرجع یا بررسی قیمت هستند که برای ارائه دهنده ترجیحی قیمت خودرو به Bing پول پرداخت می کند؟

چرا این قیمت ها بالاتر از قیمت های ذکر شده در هوندا است؟ آیا به مایکروسافت پول پرداخت می شود تا لیست های Autotrader یا Cars.com را درج نکند؟ آیا کاربر می تواند نتایج بدون حمایت را بخواهد؟

به این معنی نیست که چیز بدی در جریان است. اما به طور کلی کاربر باید بفهمد چه چیزی در حال تبلیغ است. ما یاد گرفتیم که چگونه نتایج جستجو را تجزیه کنیم: تبلیغات معمولاً یک جعبه کوچک در اطراف خود دارند و در بالای جدول قرار دارند.

عارضه جانبی وحشتناک تر این است که تبلیغات مانند این را نمی توان با ابزارهای فعلی مسدود کرد.

این بدان معنا نیست که نمی توان آنها را به هیچ وجه مسدود کرد – تصور یک منبع uBlock که جایگزین پاسخ های چت ربات پرچم گذاری شده به عنوان تبلیغات می شود و درخواست پاسخ دیگری می کند، سخت نیست.

اما پارادایم تبلیغات به‌عنوان آیتم‌های اساساً قابل پیش‌بینی در مکان‌های برچسب‌گذاری شده به وضوح در حال پایان است.

از یک طرف، خوب همه از تبلیغات متنفرند، حتی اگر به نوعی وب  هزینه خود را پرداخت کند. از سوی دیگر، این یک شکل جدید و به طور بالقوه ظریف تر و مخرب تر از تبلیغات است که ممکن است به راحتی قابل ترسیم و نادیده گرفته نشود.

وادار کردن کاربر به این فکر کند که آیا چت بات برای گفتن آنچه گفته است پولی دریافت کرده است، راهی عالی برای کاهش اعتماد یا از بین بردن اعتماد است، حتی با برچسب های “تبلیغ”.

نمی توان متعجب نشد که این شرکت ها چقدر در مورد معاملات خود صادق هستند. چرا آنها نباید یک ردیف تبلیغات ممتاز داشته باشند که بر نتایج تأثیر بگذارد اما برچسب گذاری نشود؟ این کاملاً مطابق با شیطنت های صنعت تبلیغات است.

در حالی که هیچ کس از مایکروسافت، یا گوگل، آمازون، متا و سایرین انتظار ندارد که این مدل های زبان گران قیمت و محاسباتی را از روی خوبی قلب خود اجرا کنند (با فرض اینکه قلب دارند و خوبی در آنها وجود دارد) و کمی بیشتر فکر کنید که چگونه تبلیغات را می توان بهتر ادغام کرد.

وقتی کل مدل در حال تغییر است، راه حل واضح – که اتفاقاً بسیار شبیه به راه حلی است که در زمان های قدیم استفاده می کردید – بعید است بهترین باشد.

و همراهی با آن اولویت های شرکت را به گونه ای آشکار می کند که ممکن است منجر به بی اعتمادی و بدبینی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا