اخبار اینترنت

مایکروسافت می داند که اکثر دارندگان رایانه شخصی از ویندوز غیرقانونی استفاده می کنند، اما چرا هنوز هیچ اقدامی انجام نمی دهد

به گزارش اپ خونه، مایکروسافت می‌داند که اکثر دارندگان رایانه شخصی دارای نسخه‌های غیرقانونی ویندوز هستند، و با این حال، غول فناوری از تعقیب آنها خودداری می‌کند. اگر فکر می کنید که این مایکروسافت مهربان و نوع دوست است، در اشتباهید.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که حداقل ۹۱ درصد از کاربران رایانه شخصی در هند از نسخه غیرقانونی ویندوز استفاده می کنند .

در واقع، حتی زمانی که شخصی یک رایانه شخصی جدید یا یک لپ تاپ با ویندوز از پیش نصب شده خریداری می کند، در ۸۰ تا ۸۵ درصد مواقع، کاربر یک نسخه غیرقانونی از سیستم عامل دریافت می کند.

نکته جالب اینجاست که مایکروسافت به خوبی از این واقعیت و همچنین اعداد پشت آن آگاه است.

شاید بتوان تصور کرد که با توجه به سخت گیری و دعوای بیشتر شرکت های فناوری در مورد استفاده از محصولات خود بدون مجوز مناسب، شرکت هایی مانند مایکروسافت می تواند به چنین کاربرانی اخطارهای توقف ارسال می کنند یا آنها را به دلیل دزدی دریایی تحت پیگرد قانونی قرار می دهند.

در واقع، مایکروسافت می تواند فوراً استفاده از رایانه شخصی یا لپ تاپ شما را به گونه ای مسدود کند که به سادگی در دسکتاپ بوت نشود.

اگرچه واقعیت بسیار متفاوت است. در واقع، مایکروسافت در حال حاضر واقعاً اهمیتی نمی‌دهد که یک کاربر رایانه شخصی از نسخه غیرقانونی ویندوز استفاده کند. با این حال چرا؟

مایکروسافت در واقع بر این واقعیت تکیه می کند که شما از یک کپی از ویندوز دزدی استفاده می کنید، تا زمانی که در واقع یک سیستم عامل ویندوز، برخلاف هر جایگزین دیگری است که شما به دنبال آن هستید.

خوب، تا زمانی است که رایانه شخصی مورد نظر و کاربر از سیستم عامل برای استفاده شخصی خود استفاده می کنند. در واقع، بیل گیتس، زمانی که مدیرعامل، رئیس و معمار ارشد نرم‌افزار مایکروسافت بود، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که تا زمانی که مردم نرم‌افزار را می‌دزدند و از سیستم‌عامل‌های دزدی استفاده می‌کنند، ما می‌خواهیم آنها نرم‌افزار ما را بدزدند.

توضیح: مایکروسافت می داند که اکثر دارندگان رایانه شخصی از ویندوز غیرقانونی استفاده می کنند، اما چرا هنوز هیچ اقدامی انجام نمی دهد

ایده پشت این تفکر این است که اگر مایکروسافت به کاربران خصوصی اجازه استفاده از نسخه غیرقانونی ویندوز را بدهد، به احتمال زیاد افرادی که در مورد کامپیوترها یاد می‌گیرند و همچنین کودکان، مهارت‌های کامپیوتری خود را در یک سیستم ویندوز توسعه خواهند داد.

به همین ترتیب، اگر آنها از مدارس و مؤسسات آموزشی با استفاده از ویندوزهای غیرقانونی چشم بپوشند، نسلی از کاربران رایانه خواهند داشت که سیستم عامل ترجیحی آنها ویندوز است.

اکنون، وقتی چنین فردی به نیروی کار می‌پیوندد و مجبور است از رایانه استفاده کند، با وجود این واقعیت که هزاران سیستم عامل رایگان و منبع باز وجود دارد، باید دستگاهی را برای کارکنان خود فراهم کنند که ویندوز روی آن نصب شده است.

مایکروسافت در واقع دزدی دریایی ویندوز را بسیار جدی می گیرد، اگر توسط یک کسب و کار یا شرکت انجام شود.

زمانی که متوجه می‌شوند رایانه‌های مورد استفاده در کسب‌وکار از ویندوز دزدی استفاده می‌کنند، حتی برای سازمان‌های غیرانتفاعی اعلان‌ها را ارسال می‌کنند.

در چنین حالتی، کسب‌وکار یا شرکت باید برای مجوز قانونی ویندوز بپردازد، که مایکروسافت از سفارشی‌سازی آن خوشحال است، هم از نظر خدمات مورد نیاز و هم از نظر هزینه برای هر دستگاهی که سیستم عامل آن‌ها در آن نصب می‌شود.

این جایی است که مایکروسافت در واقع بخش عمده ای از درآمد خود را از فروش نرم افزار به دست می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا