اخبار اینترنت

متا از ارائه پاداش Reels به سازندگان در فیس بوک و اینستاگرام خودداری می کند

به گزارش اپ خونه، متا در حال توقف برنامه خود برای پرداخت پاداش به سازندگان برای ساخت Reels و رسیدن به معیارهای خاص است.

این برنامه که در ابتدا در سال ۲۰۲۱ معرفی شد ، تولیدکنندگان محتوا را تشویق کرد تا محتوای ویدیویی کوتاه بیشتری تولید کنند.

این تعطیلی بر تمام سازندگان Reels در فیس بوک و سازندگان مستقر در ایالات متحده در اینستاگرام تأثیر می گذارد – برنامه اینستاگرام فقط برای سازندگان مستقر در ایالات متحده در دسترس بود.

توقف این برنامه که برای اولین بار توسط Business Insider گزارش شد ، نشان می‌دهد که پلتفرم‌ها به دنبال عقب‌نشینی از پرداخت هزینه سازندگان بر اساس محبوبیت ویدیوهای کوتاه خود هستند.

بر اساس این گزارش، متا همچنان به هر تعهدی برای پاداش به مدت ۳۰ روز احترام می گذارد.

متا به این نشریه گفت که اگر Reels وارد بازار جدیدی شود، ممکن است این برنامه را به روش‌های «هدف‌مند» مجدداً معرفی کند. شنیدن این موضوع کمی عجیب است، زیرا محصول ویدیوی کوتاه در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ کشور موجود است .

 سازندگان پاداش های سالمی را تحت این برنامه دریافت کردند. چندین سازنده بیش از ۱۰۰۰۰ دلار پاداش دریافت کردند که برخی ادعا می کنند حتی ۳۵۰۰۰ دلار در ماه دریافت می کنند.

اما این سازندگان مجبور بودند میلیون‌ها بازدید درReels خود به دست آورند و متا از توزیع پول برای محبوب‌تر کردن قالب خوشحال شد.

با توجه به اینکه ویدیوی کوتاه امروزه یکی از محبوب ترین قالب ها در رسانه های اجتماعی است، متا احتمالاً در تلاش است تا پول تبلیغات را بانکی کند.

سال گذشته، علاوه بر نمایش تبلیغات درون جریانی، آزمایش تبلیغات همپوشانی خود را برای سازندگان در بیش از ۵۰ کشور گسترش داد . برای هر دو این قالب های تبلیغاتی، شرکت ۵۵ درصد از درآمد را با سازندگان به اشتراک می گذارد.

سال گذشته، مارک زاکربرگ گفت که Reels به یک میلیارد دلار درآمد سالانه رسیده است . اما این شرکت امیدوار است که این فرمت پول بیشتری به همراه داشته باشد در حالی که در تلاش‌های متاورس پول نقد می‌سوزاند.

زاکربرگ در فراخوان سرمایه گذاران برای نتایج سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ متا اظهار داشت که Reels هنوز به اندازه کافی درآمد ندارد.

گلوگاه بعدی که برای ادامه رشد Reels روی آن تمرکز کرده‌ایم، بهبود کارایی درآمدزایی یا درآمدی است که در هر دقیقه تماشای Reels ایجاد می‌شود.

«در حال حاضر راندمان درآمدزایی Reels بسیار کمتر از Feed است. بنابراین هرچه Reels بیشتر رشد کند، حتی اگر به طور کلی تعامل را به سیستم اضافه کند، مدتی از Feed فاصله می‌گیرد و ما در واقع پول از دست می‌دهیم.»

از آنجایی که این شرکت در حال متوقف کردن جوایز است، سازندگان به انگیزه‌هایی نیاز دارند تا به جای TikTok یا YouTube Shorts، ویدیوهای کوتاه را در پلتفرم‌های متا پست کنند.

فیس بوک قول داده است که ابزارهای کسب درآمد بیشتری را به سازندگان برای کسب درآمد در Reels بدهد.

تام آلیسون، رئیس فیسبوک در اوایل این هفته در یک پست وبلاگی گفت:

«امسال، ما روی تطبیق و تقویت این ابزارهای [کسب درآمد] برای ویدیوهای کوتاه متمرکز شده‌ایم.ما به گسترش تبلیغات خود در تست‌های فیس‌بوک Reels ادامه می‌دهیم تا به سازندگان بیشتری کمک کنیم تا درآمد تبلیغاتی برای Reels خود کسب کنند و هدیه‌های مجازی را از طریق Stars on Reels رشد دهند .»

اما وقتی صحبت از توقف پاداش‌های سازنده برای ویدیوهای کوتاه می‌شود، متا یک امر غیرعادی نیست.

هم Snapchat و هم YouTube Shorts به جای سرپا کردن پول نقد روی سرمایه‌های سازنده، به مدل‌های اشتراک درآمد تبلیغاتی رفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا