اخبار اینترنت

متا در حال کار بر روی یک اپلیکیشن اجتماعی غیرمتمرکز است

به گزارش اپ خونه، اگر پدیده‌ای در رسانه‌های اجتماعی وجود داشته باشد که به نوعی محبوبیت پیدا کند، متا تلاش می‌کند تا به آن بپرد.

ما دیده‌ایم که این شرکت پس از مشاهده موفقیت پلتفرم‌های دیگر، انواع قالب‌های مختلف از داستان‌ها گرفته تا ویدیوهای کوتاه را کپی می‌کند.

اکنون، شرکت تحت رهبری مارک زاکربرگ در حال کار بر روی یک برنامه غیرمتمرکز مبتنی بر متن است.

متا در بیانیه ای این توسعه را تایید کرد، اما جزئیاتی در مورد زمان انتشار برنامه ارائه نکرد.

سخنگوی متا گفت:

«ما در حال بررسی یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز مستقل برای اشتراک‌گذاری به‌روزرسانی‌های متنی هستیم. ما معتقدیم که فرصتی برای فضایی جداگانه وجود دارد که در آن سازندگان و شخصیت‌های عمومی بتوانند به‌روزرسانی‌های به‌موقع درباره علایق خود را به اشتراک بگذارند.»

این برنامه غیرمتمرکز جدید، با کد P92، هنوز در دست توسعه است – همانطور که برای اولین بار توسط MoneyControl گزارش شد .

طبق اسناد مشاهده شده توسط این نشریه، این برنامه به کاربران اجازه می دهد از طریق اعتبار اینستاگرام خود وارد شوند. این می تواند افرادی را که ممکن است نخواهند آن داده ها را با یک برنامه متا دیگر به اشتراک بگذارند ناراحت کند.

گزارش پلتفرمر حاکی از آن است که این پروژه توسط آدام موسری، رئیس اینستاگرام، نظارت خواهد شد.

این گزارش اضافه می کند که این شرکت در حال حاضر بخش حقوقی را درگیر کرده است تا نگرانی های اولیه مربوط به حریم خصوصی را قبل از عمومی شدن برنامه کشف کند.

این اقدام متا به عنوان تلاش آن برای ایجاد یک جایگزین توییتر یا یک رقیب Mastodon در نظر گرفته می شود . مورد دوم پس از تسلط ایلان ماسک در توییتر محبوبیت پیدا کرد.

شبکه غیرمتمرکز بخشی از Fediverse – شبکه ای از سرورهای غیرمتمرکز – است که از پروتکل ActivityPub پشتیبانی می کند.

طبق گفته MoneyControl، برنامه جدید متا همچنین قصد دارد از ActivityPub پشتیبانی کند تا ارتباط با موارد دیگری مانند Mastodon را آسان‌تر کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا