نرم افزار موبایل

مثل جیمیل باشیم؟ Proton Mail به زودی دسته بندی ایمیل، زمان بندی پیام و موارد دیگر را ارائه خواهد کرد

به گزارش اپ خونه، پروتون، شرکت سوئیسی که مجموعه‌ای از محصولات متمرکز بر حفظ حریم خصوصی از جمله ایمیل را پشت سر می‌گذارد، به‌روزرسانی نسبتاً قابل توجهی را برای سرویس‌های تقویم و Proton Mail خود ارائه کرده است.

اگرچه پروتون در طول سال‌ها به فضای ذخیره‌سازی ابری و VPN‌ها گسترش یافته است، ایمیل‌های رمزگذاری‌شده همچنان نان و کره پروتون باقی مانده است  و این مسلماً جالب‌ترین جنبه آخرین افشای آن است.

در واقع، در حالی که پروتون اغلب خود را به عنوان نقطه مقابل گوگل قرار می دهد، حداقل از منظر حفظ حریم خصوصی، این شرکت نقشه راه شلوغی را برای ماه های آینده نشان داده است که مجموعه ای از ویژگی های جدید را به همراه خواهد داشت که فقط کمی یادآور جیمیل هستند. و این چیز بدی نیست.

طبق برنامه

گوگل تمام تلاش خود را کرده است تا اکوسیستم محصولات خود را تا حد ممکن چسبناک کند و در بیشتر موارد کار کرده است و Gmail در میان پرکاربردترین سرویس های ایمیل روی زمین قرار دارد.

از دیدگاه مصرف‌کننده، جی‌میل ابزار بسیار خوبی ارائه می‌دهد، از جمله یک سیستم دسته‌بندی ایمیل که به طور خودکار ایمیل‌های ورودی را بر اساس نوع در زیر برگه‌های جداگانه گروه‌بندی می‌کند و به کاربران کمک می‌کند انواع خاصی از ایمیل‌ها را پیدا کنند (مانند «اجتماعی» یا «تبلیغات»). اگرچه این سیستم ممکن است مورد پسند همه نباشد، و کاربران می‌توانند انصراف دهند، این یکی از وعده‌های متعددی است که Google برای بازگرداندن کاربران می‌دهد: «ما زندگی شما را آسان‌تر خواهیم کرد»، ایده کلی است.

با در نظر گرفتن این موضوع، Proton Mail در آینده قابلیت دسته بندی مشابهی را ارائه خواهد کرد. این ممکن است سوالاتی را در مورد اینکه پروتون چگونه بدون به خطر انداختن حریم خصوصی داده‌های کاربران به این مهم دست می‌یابد، ایجاد کند، زیرا طبقه‌بندی مطمئناً به اسکن محتوا بستگی دارد، اما این شرکت گفت که در تلاش است تا این را به‌صورت «کاملاً خصوصی» با استفاده از دسته فرستنده پیاده‌سازی کند. با توجه به گفته‌های پروتون، این می‌تواند یک ویژگی محبوب باشد، ویژگی که ممکن است به هموار کردن مسیر برای کسانی که به دنبال پرش از جیمیل هستند کمک کند.

در جاهای دیگر، جی‌میل چند سالی است که برنامه‌ریزی پیام را ارائه کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد ایمیل‌ها را برای ارسال در زمان و تاریخ خاصی پیکربندی کنند، احتمالاً زمانی که در خواب عمیق هستند. باز هم، این چیزی است که پروتون هم اکنون روی آن کار می کند و آن را به برابری ویژگی ها با Gmail نزدیک می کند.

Proton Mail ارسال را برنامه ریزی میکند

سایر ویژگی‌های جدید شامل یادآوری‌های ایمیل است که به موجب آن کاربران می‌توانند هشداری را تنظیم کنند تا به خود یادآوری کنند که در زمان دیگری پاسخ دهند، در حالی که می‌توانند ایمیل‌هایی را که هدف مشابهی را انجام می‌دهند «به تعویق بیندازند». این شبیه به قابلیتی است که جیمیل از سال ۲۰۱۸ ارائه کرده است.

و چیزی که بیشتر در راستای تمرکز پروتون بر حفظ حریم خصوصی است، این شرکت گفت که ویژگی‌های جدیدی را برای مسدود کردن ردیابی ایمیل اضافه می‌کند، به طوری که شرکت‌ها یا بازیگران بد نمی‌توانند بدانند چه زمانی ایمیل باز شده است، بنابراین داده‌ها غیرقابل استفاده می‌شوند.

همانطور که مطرح می شود، جستجو از طریق ایمیل در Proton Mail محدودیت های خود را دارد. برای کسانی که در وب هستند، جستجوی محتوای پیام برای کاربران پولی ممتاز محفوظ است، اما در تلفن همراه واقعاً گزینه ای فراتر از ابرداده مانند خط موضوع نیست. در آینده، پروتون گفت که جستجوی کامل پیام را به برنامه های تلفن همراه گسترش می دهد، با ایمیل هایی که در دستگاه کاربر دانلود می شوند تا بتوانند از کلمات کلیدی برای جستجوی محتوای پیام از طریق یک فهرست ذخیره شده محلی استفاده کنند.

این یک تاریخ است

اگرچه تغییرات آتی به Proton Mail محدود نمی شود. این شرکت در حال آماده شدن برای راه‌اندازی یک برنامه تقویم بومی برای آیفون در چند هفته آینده، تقریباً یک سال پس از ورود آن به اندروید است. علاوه بر این، یک نمای ۳ روزه و ۷ روزه جدید (مشابه تقویم Google) در برنامه تقویم پروتون ارائه خواهد شد، در حالی که یک نمای “برنامه کامل” نیز وجود خواهد داشت که برنامه ریزی یک روزه را نمایش می دهد. فعالیت‌ها در فهرست زمانی مملو از پیمایش بی‌نهایت است.

در نهایت، پروتون همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا لیست‌های کارهایی را ایجاد کنند و وظایف را به یادآورهایی تبدیل کنند که در داخل برنامه تقویم ظاهر می‌شوند.

تقویم پروتون

ادغام ها

از آنجایی که پروتون به گسترش محصولات خود ادامه می‌دهد، با سرویس ذخیره‌سازی ابری Proton Drive که اخیراً در وب وجود دارد، این شرکت اکنون در حال برنامه‌ریزی است تا ادغام‌های عمیق‌تری را در مجموعه محصولات خود اجرا کند. به عنوان مثال، پیوست‌های ایمیلی که از محدودیت ۲۵ مگابایتی Proton Mail فراتر می‌روند، به‌طور خودکار در Proton Drive آپلود می‌شوند و گیرنده می‌تواند از طریق یک پیوند امن به فایل دسترسی پیدا کند – باز هم، این چیزی است که Google از سال ۲۰۱۳ ارائه کرده است.

و در آوریل امسال، پروتون سرویس نام مستعار ایمیل SimpleLogin را خریداری کرد، پلتفرمی که به کاربران اجازه می‌دهد هنگام ثبت نام برای خدمات آنلاین، آدرس ایمیل واقعی خود را محافظت کنند. پروتون گفت که قصد دارد ادغام های محکم تری بین نام مستعار ایمیل SimpleLogin و Proton Mail ایجاد کند.

در نهایت، پروتون همچنین فاش کرد که یک ورود به سیستم (SSO) را به موبایل ارائه می‌کند، به این معنی که کاربران برنامه‌های مختلف پروتون برای دسترسی به هر سرویس تنها یک بار باید وارد سیستم شوند – این در حال حاضر از طریق مرورگر وب در دسترس است.

از نظر بازه‌های زمانی، پروتون هنوز تاریخ خاصی را برای هیچ چیزی فاش نکرده است، اگرچه گفته است که مسدودکننده برنامه‌ریزی ایمیل و ردیابی ایمیل Proton Mail، همانند برنامه جدید تقویم آیفون و ۳، طی یک ماه آینده وارد می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا