اخبار کسب و کارها

مدیر عامل برکس در حال تلاش برای جمع آوری بیش از یک میلیارد دلار برای وام های پل مربوط به SVB است

به گزارش اپ خونه، Henrique Dubugras ، مدیرعامل برکس در حال حاضر در حال کار برای جمع آوری بیش از یک میلیارد دلار برای کمک به تامین مالی یک خط اعتباری پل اضطراری است که به اعتقاد او به مشتریان استارتاپی که تحت تأثیر سقوط بانک سیلیکون ولی قرار گرفته اند، کمک می کند بتوانند هفته آینده حقوق و دستمزد خود را دریافت کنند.

دوبوگراس از اظهار نظر در مورد میزان سرمایه ای که تاکنون برای خط اعتباری متعهد شده است خودداری کرد، اما گفت که او پشت سر هم در تلاش برای قفل کردن وجوه است.

دوبوگراس گفت: «ما در آخر هفته با بسیاری از وام دهندگان کار می کنیم تا اساساً تا جایی که می توانیم پول جمع آوری کنیم. تاکنون بیش از ۱.۳ میلیارد دلار درخواست وام حقوق و دستمزد از بیش از ۵۰۰ متقاضی انجام شده است. همان افرادی که ۱ میلیارد دلار درخواست می کنند، حدود ۱۰ میلیارد سپرده کل [در SVB] دارند.»

بنیانگذار می گوید تقاضا هر پنج دقیقه در حال افزایش است و در حالی که Dubugras گفت که بسته نهایی “TBD” است، او گفت که بسیار محتمل است آنها مقداری سرمایه را ببندند.

یک سوال این است که آیا شرایط معامله برای بنیانگذاران مطلوب خواهد بود یا همانطور که یکی از کارآفرینان امروز به طرز شومی به من پیشنهاد کرد، آیا کوسه ها بیرون خواهند آمد؟

برکس شرایط معامله را فاش نمی‌کند اما گفت که از این وام‌ها پولی به دست نمی‌آورد.

“این جایی است که ما در حال کار برای به دست آوردن نرخ مناسب هستیم، اما به این شکل فکر کنید: در حال حاضر اطلاعات زیادی وجود ندارد و رسیدن به بیش از یک میلیارد دلار در یک آخر هفته، کار آسانی نیست.”

دوبوگراس گفت. “بنابراین می دانید، من فکر می کنم که ما فقط سعی می کنیم ببینیم که آیا می توانیم چیزی را پیدا کنیم که برای همه کار می کند و یک گزینه ایجاد کنیم.”

سوال دیگر در مورد کیفیت متقاضیان است. همانطور که یکی از بنیانگذاران گفت، استفاده از هجوم مردم “ساده ترین راه برای دعوت به کلاهبرداری و بیرون راندن از اکوسیستم بانکی است.” Dubugras گفت که کیفیت پایگاه مشتریان SVB بسیار خوب است.

او گفت: «بیشتر مشتریانی که ما دریافت می‌کنیم، استارت‌آپ‌های واقعی هستند که کسب‌وکارهای واقعی با سپرده‌های واقعی داشتند – و آنها داده‌ها را به حساب SVB خود که دارای پول واقعی بود متصل می‌کنند».

“ما بررسی می‌کنیم که این مشتریان مطمئناً مشتریان واقعی هستند – این چیزی نیست که من نگران آن هستم.”

“امیدوارم این درسی برای صنعت نباشد، اگر بانکی است که جی پی مورگان نیست، ناامن است. من فکر می کنم که این برای اکوسیستم ما و آمریکا وحشتناک خواهد بود.»

درعوض، دوبوگراس فکر می‌کند، درس این است که بنیانگذاران ریسک خود را تقسیم کنند.

“من فکر می کنم امن ترین مکان از نظر من برای پول شما یک حساب بانکی نیست، در یک صندوق بازار پول و یک حساب مدیریت پول نقد است، بنابراین به همین دلیل است که ما این کار را در برکس انجام می دهیم.”

در حالی که دوبوگراس بر افزایش سرمایه تمرکز دارد و تاکید می کند که برکس از نظر عملیاتی برای این کار آماده است و سعی نمی کند از بنیانگذاران ناامید درآمد کسب کند، شرکت باید ثابت کند که می توانند این کار را انجام دهند.

با سقوط SVB، برکس به عنوان یک رقیب قدرتمند در نظر گرفته شد که به دنبال سود بردن از جابجایی منابع مالی است.

به اندازه کافی، منابع می گویند که فین تک میلیاردها دلار سپرده دریافت می کند. سپس SVB سیم ها را بست و ساعاتی بعد توسط FDIC توقیف شد.

دوبوگراس گفت: “دلیل انجام این کار بدیهی است که می خواهیم از یک جامعه حمایت کنیم، این بسیار مهم است.دلیل کسب و کار ما این است که ما این وام ها و حساب های تجاری خود را تامین می کنیم و امیدواریم مردم بلافاصله پس از آن مشتریان ما باقی بمانند.”

Dubugras تنها مدیر فنی نیست که دیگران را برای کمک به اعطای وام به بنیانگذاران جمع می کند.

مدیر عامل دیگری در حال کار برای جمع آوری پول برای یک صندوق اضطراری برای استارت آپ های خاص آب و هوا است، در حالی که دیگران به دنبال راه هایی برای ایجاد منابع مالی برای گروه های نادیده گرفته شده و به حاشیه رانده شده تاریخی از بنیانگذاران هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا