اخبار اینترنت

مدیر عامل رویال میل تایید کرد که حمله سایبری سرویس پستی بریتانیا را از بین برده است

به گزارش اپ خونه، سیمون تامپسون، مدیرعامل رویال میل تایید کرده است که یک حمله سایبری مقصر اختلال مداوم در غول پست بریتانیا است.

این پذیرش تقریباً یک هفته پس از آن صورت می گیرد که رویال میل برای اولین بار اعلام کرد که توسط یک “حادثه سایبری” نامشخصی که سرویس پست بریتانیا را قادر به ارسال اقلام به مقاصد خارج از کشور ناتوان کرده بود، انجام می شود.

تامپسون روز سه‌شنبه در یک کمیته پارلمانی بریتانیا در پاسخ به سؤالات قانون‌گذاران گفت:

«ما تأیید کرده‌ایم که یک حمله سایبری داشته‌ایم. تامپسون افزود در حالی که سرویس پستی معتقد است که هیچ اطلاعات مشتری در این حمله به خطر نیفتاده است، سازمان برای تغییر آن وضعیت آماده است و قبلاً به عنوان یک اقدام احتیاطی به تنظیم کننده حفاظت از داده های بریتانیا، دفتر کمیسر اطلاعات، اطلاع داده است.»

تامپسون – که در جلسه ای در مورد اختلاف مداوم رویال میل با کارگران اتحادیه اش به قانونگذاران شواهد داد – از اظهار نظر در مورد جزئیات حمله سایبری خودداری کرد و ادعا کرد که بحث درباره جزئیات این حادثه برای تحقیقات جاری “مضر” خواهد بود.

تامپسون گفت که خدمات پستی به دنبال حمله سایبری همچنان با اختلال در خدمات صادرات بین المللی خود مواجه است.

رویال میل هنوز تأیید نکرده است که این اختلال احتمالاً چه زمانی پایان می‌یابد – که با عقب ماندگی‌های موجود و تاخیرهای ناشی از اقدامات اعتصاب ترکیب شده است – اما تامپسون گفت که یک “راه حل” باید به زودی در دسترس باشد.

او گفت: «برای بسته‌ها و نامه‌های صادراتی از طریق خدمات پستی ما… دیگر قادر به ارائه آن خدمات نیستیم.»

تیم روی راه‌حل‌هایی کار کرده است” تا بتوانیم این سرویس را دوباره راه‌اندازی کنیم” و گفت که رویال میل به زودی اخبار بیشتری برای به اشتراک گذاشتن خواهد داشت.

سوالات بی پاسخ زیادی در مورد حمله سایبری رویال میل، مانند ماهیت حادثه و اینکه چه کسی مسئول است، وجود دارد.

برخی گزارش‌های رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که رویال میل هدف باج‌افزاری بوده است که ماشین‌هایی را که برای چاپ برچسب‌های گمرکی برای بسته‌های ارسال شده به مقاصد خارج از کشور استفاده می‌کردند، به خطر می‌اندازد.

یک نماینده عمومی برای LockBit ، یک گروه باج افزار که متهم به حمله به سرویس پستی است، در ابتدا دست داشتن در این حمله را رد کرد و با استفاده از نرم افزار سازنده باج افزار فاش شده این باند، هکرهای دیگر را مقصر دانست.

برت کالو، کارشناس باج افزار و تحلیلگر تهدید در Emsisoft، پستی را از نماینده LockBit به اشتراک گذاشت که ظاهراً اعتراف کرد که یکی از وابستگان LockBit مسئول این حمله بوده است.

TechCrunch هنوز دخالت LockBit را تأیید نکرده است، و Royal Mail در سایت نشت وب تاریک این باند فهرست نشده است. هنگامی که از طریق ایمیل به آنها رسید، مارک استریت سخنگوی رویال میل از اظهار نظر خودداری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا