» اخبار کسب و کارها » مدیر عامل علی بابا بر بازوی ابری پس از قطعی بزرگ سرور نظارت خواهد کرد
علی بابا
اخبار کسب و کارها

مدیر عامل علی بابا بر بازوی ابری پس از قطعی بزرگ سرور نظارت خواهد کرد

دی ۸, ۱۴۰۱ 2۰5

به گزارش اپ خونه، زمانی که جک ما، مدیرعامل سابق علی بابا مشعل را به دانیل ژانگ سپرد، او سیستمی را ایجاد کرد که به طور منظم مدیران را به چرخش در می آورد تا اطمینان حاصل شود که شرکت همیشه در فضای اینترنت که به سرعت در حال تغییر است چابک باقی می ماند.

زمان تغییر سازماندهی امسال فرا رسیده است – تایتان تجارت الکترونیک و رایانش ابری در روز پنجشنبه چند اعلان اصلی تغییر سازمان را اعلام کرد.

تصمیمی که متمایز است در Alibaba Cloud، سومین ارائه‌دهنده بزرگ زیرساخت ابر عمومی در جهان، تنها پس از AWS و مایکروسافت، اتفاق می‌افتد.

جف ژانگ، رئیس سابق Alibaba Cloud Intelligence، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند در حالی که دانیل ژانگ (غیر مرتبط)، مدیرعامل علی‌بابا، سرپرستی موقت را بر عهده می‌گیرد.

زمان تجدید ساختار گمانه زنی ها را برانگیخته است. درست کمتر از دو هفته پیش، سرورهای Alibaba Cloud در هنگ کنگ دچار یک قطعی جدی شدند که بسیاری از سرویس‌ها از جمله صرافی اصلی OKX را در منطقه تعطیل کردند.

خرابی سیستم، که برای برخی از مشتریان تا یک روز به طول انجامید، این حادثه را به یکی از بزرگترین رویدادها در میان ارائه دهندگان ابری چینی در تاریخ اخیر تبدیل کرد.

جف نرفته است، اما در عوض توجه خود را بر مؤسسه تحقیقاتی پایه Damo Academy Alibaba متمرکز خواهد کرد.

ژانگ به عنوان یکی از ۲۹ عضو شراکت علی بابا، گروهی از مدیران انحصاری که تأثیر زیادی بر هدایت شرکت دارند، از دو دهه پیش که به عضویتش درآمد، نقشی اساسی ایفا کرده است. برای اولین بار، او در طراحی زیرساخت سیستم برای Taobao، یکی از بزرگترین بازارهای آنلاین جهان، نقش اساسی داشت.

در Damo، او همچنان مسئول طرح‌های اینترنت اشیا و تیم توسعه تراشه‌های اختصاصی علی‌بابا T-Head خواهد بود، تیمی که همزمان با افزایش تحریم‌های فناوری از سوی چین، اهمیت جدیدی پیدا کرده است.

دانیل در یک ایمیل داخلی به کارکنان گفت: «در چهار سال گذشته، جف تیم هوش ابری علی‌بابا را برای ارائه نتایج برجسته در نوآوری‌های فناوری و نفوذ صنعت رهبری کرده است.»

به غیر از در دست گرفتن سکان کسب و کار ابری، مدیرعامل همچنین مدیریت DingTalk، برنامه ارتباطی سازمانی علی بابا را بر عهده خواهد داشت که با واحد ابری کار می کند.

در اجلاس سالانه این هفته، Alibaba Cloud آخرین استراتژی خود را برای «ادغام ابر در Dingtalk (به زبان چینی)» تکرار کرد، برنامه همکاری کاری خود که مشابه Slack است.

این شعار نقش استراتژیک Alibaba را نشان می دهد که می خواهد Dingtalk ایفا کند: یک سیستم عامل ساخته شده بر روی Alibaba Cloud، سومین زیرساخت بزرگ جهان به عنوان یک سرویس پس از آمازون و مایکروسافت.

همانطور که رئیس Alibaba Cloud Zhang Jianfeng قبلاً در مصاحبه ای (به زبان چینی) پیشنهاد کرده بود، این رابطه ای است که بازتاب رابطه مایکروسافت ۳۶۵ و Azure است.

تصور اینکه دنیل در درازمدت به کسب و کار ابری اختصاص داشته باشد، سخت است، و احتمالاً به همین دلیل است که او عنوان رئیس‌جمهور بازیگری را دریافت می‌کند.

به عنوان دومین کسب و کار بزرگ علی بابا که ۱۰ درصد از درآمد کلی را در سه ماهه دوم به خود اختصاص داده است، بخش ابری مطمئناً راه خود را برای یافتن رئیس مناسب بعدی انجام خواهد داد.

جانشین هر کسی که باشد، شاهکار کوچکی نخواهد بود. بازوی ابری در سه ماهه اخیر با از دست دادن منابع مهم درآمد خارج از کشور، رشد کندی را تجربه می کند.

زمانی Alibaba Cloud راه حلی برای بسیاری از شرکت های اینترنتی چینی بود که در خارج از کشور گسترش می یافتند، اما با افزایش تنش های ژئوپلیتیکی، آنها به ارائه دهندگان خارجی مانند AWS روی آوردند تا روابط خود را با چین قطع کنند.

به عنوان مثال، علی‌بابا کلود پس از اینکه TikTok داده‌های خود را از سرویس خود حذف کرد، ضربه بزرگی خورد.

همانطور که این شرکت به قول خودش در مورد درآمد ماه نوامبر خود اظهار داشت:

«درآمد مشتریان در صنعت اینترنت حدود ۱۸ درصد کاهش یافت که عمدتاً ناشی از کاهش درآمد مشتری برتر اینترنت بود که به تدریج استفاده از سرویس ابری ما در خارج از کشور را برای تجارت بین‌المللی خود، مشتریان آموزش آنلاین، و همچنین کاهش تقاضا از سوی مشتری متوقف کرد .»

در داخل کشور، Alibaba Cloud با دشمن خود Tencent که دارای یک سنگر در بازی ها است، با رقابت روبرو است.

همچنین در حال رقابت با هواوی و تیانی، شاخه ابری غول مخابراتی دولتی China Telecom است که هر دو در حمایت از زیرساخت‌های دولتی و عمومی سرآمد هستند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×