اخبار اینترنت

مرورگر گوگل کروم از فناوری گرافیکی Nvidia RTX بهره می برد که می تواند در مشاهده نتفلیکس انقلابی ایجاد کند

به گزارش اپ خونه، گوگل کروم اکنون از فناوری جدید انویدیا پشتیبانی می‌کند که پخش ویدیو در مرورگر وب را با نتایجی چشمگیر بهبود می‌بخشد، یا حداقل این ویژگی اکنون در حال آزمایش است.

VideoCardz از طریق Tom’s Hardware متوجه انتشار پیش نمایش فناوری شد که Nvidia RTX Video Super Resolution نام دارد و اساساً معادل DLSS است، اما برای ویدیو در مرورگر می باشد.

انویدیا آن را در CES 2023 به نمایش گذاشت و برای مثال یک کلیپ از Apex Legends را با کیفیت ۱۰۸۰p پخش کرد که به ۴K ارتقا یافت و در واقع بسیار هوشمندانه به نظر می رسید .

مانند DLSS، RTX Video Super Resolution (VSR) از هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت فیلم استفاده می‌کند و می‌تواند جادوی خود را روی هر چیزی از ویدیوهای ۳۶۰p تا ۱۴۴۰p اعمال کند.

همانطور که گفته شد، VSR در حال آزمایش است، به‌طور دقیق، به‌عنوان یک به‌روزرسانی اولیه پایدار برای Google Chrome، قبل از اینکه در آینده نزدیک (با نسخه ۱۱۰ کروم) به طور کامل عرضه شود.

این ویژگی به مایکروسافت اج نیز می‌آید (که بر اساس موتور کرومیوم نیز ساخته شده است)، اما برای کار همراه با نسخه نهایی در مرورگر مربوطه، به یک درایور جدید GeForce نیز نیاز دارد.

تجزیه و تحلیل: افزایش کیفیت جریان Netflix

ما واقعاً علاقه مندیم که این را در عمل ببینیم، زیرا نتایجی که انویدیا نشان داده حداقل قانع کننده به نظر می رسد. اما متأسفانه، این نویسنده باید به بازخورد دیگران تکیه کند، زیرا او فقط یک کارت گرافیک سری ۲۰ RTX در رایانه شخصی خود دارد.

با این حال، خبر خوب این است که انویدیا قول داده است که در آینده از این فناوری برای کارت‌های RTX 2000 پشتیبانی کند، اگرچه بازه زمانی نداریم .

برای کسانی که از گوگل کروم استفاده می‌کنند (اکثر افراد)، یا در واقع Edge، که دارای پردازنده گرافیکی Nvidia RTX هستند، این می‌تواند یک گام بزرگ رو به جلو برای تماشای ویدیوها در مرورگر باشد، از پخش بازی تا مشاهده Netflix، و خوب، هر چیزی واقعاً باشد.

بسیار جالب خواهد بود که بتوانید فیلمی را در نتفلیکس به عنوان مثال با کیفیت Full HD تماشا کنید و آن را در مرورگر به ۴K ارتقا دهید، اگر نتایج واقعاً به همان روانی که فیلم بازی Nvidia در CES نشان داد، کار کند.

به یاد داشته باشید، این فناوری ممکن است خیلی زود وارد کروم شود، اما تا زمانی که درایور گرافیک GeForce بعدی که انتظار می رود در اواخر فوریه (با فرض عدم وجود مشکلی) وارد شود، نمی توانید از آن استفاده کنید.

هنگامی که این اتفاق افتاد، باید این ویژگی را در کنترل پنل انویدیا نیز روشن کنید (به طور پیش فرض برای اجرا تنظیم نمی شود).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا