اخبار اینترنت

مطالعه نشان می دهد که درآمد اپ استور توسعه دهندگان کوچک در دو سال گذشته ۷۱ درصد افزایش یافته است

به گزارش اپ خونه، اپل به تازگی یافته های یک مطالعه مستقل را منتشر کرده است که نشان می دهد درآمد توسعه دهندگان کوچک در اپ استور از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ به میزان ۷۱ درصد افزایش یافته است.

این غول فناوری، توسعه‌دهندگان کوچک را هر کسی با درآمد سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار از اپ استور و کمتر از ۱ میلیون دانلود در تمام برنامه‌هایشان در یک سال معین تعریف می‌کند.

در سال ۲۰۲۰، این شرکت هزینه های خود را از ۳۰٪ به ۱۵٪ برای چنین توسعه دهندگان کاهش داد .

این مطالعه بیان کرد که بیش از ۹۰ درصد از توسعه دهندگان در اپ استور در سال ۲۰۲۲ توسعه دهندگان کوچک بودند.

بسیاری از توسعه دهندگان مستقل که به اکوسیستم می پیوندند در اروپا مستقر هستند، زیرا ۲۵ درصد از توسعه دهندگان کوچک جدید از کشورهای اروپایی آمده اند.

چین ۲۳ درصد از توسعه دهندگان اضافه شده را به خود اختصاص داده است و ۱۴ درصد از ثبت نام های توسعه دهندگان جدید از ایالات متحده آمده است. سایر مناطق مانند کره جنوبی، هند و برزیل ۳۵ درصد از نظر پیوستن توسعه دهندگان جدید به اکوسیستم اپ استور بوده اند.

در این گزارش بر دسترسی اپ استور در ۱۷۵ کشور تاکید شده است. گفته می‌شود که ۴۰ درصد از بارگیری‌های برنامه‌های کسب‌وکارهای کوچک از خارج از منطقه محل سکونت آنها بوده و ۸۰ درصد از آنها برنامه‌های خود را در چندین ویترین فروشگاه دارند.

بر اساس مطالعه ، برخی از توسعه دهندگان درآمد خود را با سرعتی سریع افزایش می دهند.

به عنوان مثال، ۴۰٪ از توسعه دهندگانی که قبلا توسعه دهندگان کوچک بودند – اما از آن دسته فارغ التحصیل شده اند زیرا در سال ۲۰۲۲ بیش از یک میلیون دلار درآمد داشتند – در اپ استور نبودند یا فقط پنج سال پیش کمتر از ۱۰۰۰۰ دلار درآمد داشتند.

با این مطالعه، اپل می‌خواهد به این نکته اشاره کند که پلتفرم آن در میان بررسی‌های نظارتی به کسب‌وکارهای کوچک و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند.

در اوایل سال جاری، این شرکت گزارشی منتشر کرد که در آن اشاره کرد که از زمان آغاز به کار اپ استور در سال ۲۰۰۸، ۳۲۰ میلیارد دلار به توسعه دهندگان پرداخت کرده است .

با این حال، مقامات مختلف در سراسر جهان به انحصار اپل (و گوگل) در توزیع برنامه ها در پلت فرم مربوطه خود نگاه می کنند.

در ماه فوریه، دولت بایدن گفت که هر دو غول فناوری رقابت را از طریق فروشگاه های اپلیکیشن خود خفه می کنند .

گفته می‌شود که این شرکت‌ها محیطی نابهینه برای رقابت ایجاد کرده‌اند و سیاست‌های آن‌ها در این فروشگاه‌ها موانع و هزینه‌های غیرضروری را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها ایجاد کرده است، از هزینه‌های دسترسی به محدودیت‌های عملکردی که به نفع برخی برنامه‌ها نسبت به سایرین است.

طبق گزارش ها، این شرکت همچنین در حال آماده شدن برای اجازه بارگذاری جانبی برنامه در آیفون است که عمدتاً به لطف قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است که در سال ۲۰۲۴ اجرایی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا