استارتاپ

معنای جنون میان مدت برای استارتاپ ها چیست؟

به گزارش اپ خونه،به برداشتی متفاوت از اخبار و روند استارت‌آپ‌های این هفته خوش آمدید.

قبل از شروع اجازه دهید هفته ای را که با انتخابات میان دوره ای در ایالات متحده مشخص شده بود، مرور کنیم.

همانطور که چرخه انتخابات ایالات متحده نفرت انگیز و ناراحت کننده شده است، نتیجه همیشه پیامدهای مهمی برای صنعت فناوری دارد. تراشه‌سازان مستقر در ایالات متحده در حالی که ایالات متحده به طور فزاینده‌ای از چین جدا می‌شود، امید خود را برای تسکین این امر حفظ کرده‌اند. کسب‌وکارهای رمزارز منتظر مقرراتی هستند تا برای به اصطلاح استیبل کوین‌ها و حل و فصل مسائل مربوط به حوزه قضایی، حفاظ‌هایی ایجاد کنند. و بزرگ‌ترین غول‌های فناوری در حال آماده‌سازی برای آخرین تلاش کاخ سفید برای تصویب قوانین ضدانحصار هستند – البته در انتظار شرایط سیاسی پس از میان‌دوره.

ناگفته نماند که ریسک بالاست. تحریم‌ها، در کنار محدودیت‌های زنجیره تامین و تورم، صنعت تراشه‌سازی در ایالت‌ها را تهدید می‌کند – یک شرکت ماشین‌سازی تراشه، Lam Research، پیش‌بینی کرده است که به دلیل قوانین تجاری جدید تحمیل‌شده، ضرری بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار در سال آینده داشته باشد. لوایح ضد انحصار، در صورت تصویب، می تواند به طور قابل توجهی توانایی آمازون، متا، مایکروسافت و سایر متصدیان فناوری را برای خرید و مجازات رقبا برای تقویت محصولات و خدمات خود محدود کند.

جای تعجب نیست که با قضاوت بر اساس اهداکنندگان برتر، این صنعت برای دوره های میان دوره ای ۲۰۲۲ فعال بود. گوگل، آمازون، متا و گروه‌های تجاری آن‌ها تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار برای لابی‌گری سرمایه‌گذاری کردند تا قوانین ضدانحصار و حامیان آن را از مسیر خارج کنند. در همین حال، بر اساس تحلیل واشنگتن پست، سام بنکمن-فرید، مدیر عامل FTX، لری الیسون و پیتر تیل ده‌ها میلیون دلار به کمپین‌های مورد علاقه خود پرداختند و تأثیر فن‌آوری شدیدی را بر میدان هوایی اعمال کردند.

اینکه آیا این صنعت موفق شد آینده ای دو ساله روشن را برای خود تضمین کند یا خیر، جای بحث دارد.

به استثنای بخش‌هایی که از حمایت دو حزبی برخوردارند، مانند دفاع، استارت‌آپ‌ها می‌توانند بیشترین آسیب را در این گستره تقسیم‌شده سیاسی متحمل شوند – به‌ویژه آنهایی که در تراشه‌سازی، کسب‌وکارهای سبز و کریپتو هستند. حداقل یک مطالعه نشان می دهد که بن بست کنگره به نابرابری درآمد کمک می کند، در حالی که مطالعه دیگر نشان می دهد که بن بست های سیاسی تأثیر منفی بیشتری نسبت به سیاست های خصمانه دولت بر توانایی یک شرکت برای نوآوری دارد.

در نظر بگیرید که چگونه یک رکود ممکن است انجام شود. با فرض اینکه کنگره کند عمل می کند (همانطور که شاخه های تقسیم شده اغلب هستند)، ممکن است هزینه های دولت فدرال برای برنامه های شبکه امنیت اجتماعی کمتر شود که منجر به بهبودی طولانی شود. چشم انداز دعوای سقف بدهی نیز وجود دارد که می تواند از جنبه های مختلف آسیب زا باشد. به یاد بیاورید که در نتیجه اختلاف سقف بدهی در دوره اول ریاست جمهوری باراک اوباما، ایالات متحده رتبه اعتباری AAA کامل خود را از استاندارد اند پور در آگوست ۲۰۱۱ از دست داد و باعث شد که بازار سهام بیش از ۵ درصد سقوط کند.

مورگان استنلی در یادداشتی برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کند که شکاف کنونی کنگره به این معناست که توسعه مالی در دو سال آینده واکنشی خواهد بود و تنها به عنوان «واکنشی به شرایط بد اقتصادی یا شوک خارجی به اقتصاد» خواهد بود.

البته، گره‌های حزبی در مورد اقتصاد – یا استارت‌آپ‌ها، نباید کاملاً بد باشد. بر اساس داده‌های Edelman Financial Engines که در مقاله‌ای توسط CNN Business ذکر شده است، S&P 500 از سال ۱۹۴۸ طی ۹ سالی که یک دموکرات در کاخ سفید حضور داشت و جمهوری‌خواهان اکثریت را در هر دو مجلس کنگره داشتند، بازده سالانه ۱۶.۹ درصدی داشت. این در مقایسه با ۱۵.۱ درصد در دوره های کنترل کامل دموکرات ها و ۱۵.۹ درصد در سال هایی که یک دولت یکپارچه جمهوری خواه وجود داشت.

آستر نقره ای، اما مسلماً یک پوشش نسبتاً ضعیف.

در ادامه این خبرنامه – که کمتر نزولی است، قول می دهم! – ما در مورد پایگاه کاربران در حال فرار توییتر، افزایش هوش مصنوعی مولد و جذابیت پایدار VC تجارت الکترونیک صحبت خواهیم کرد. برای محتوای بیشتر در این زمینه، من را دنبال کنید – من در Kyle_L_Wiggers@ در توییتر هستم (مهاجرت Mastodon در انتظار).

ضررهای توییتر دستاورد رقبا است

ناری ساعتی می گذرد که خبری از انتقال دشوار توییتر تحت مدیریت جدید نیست. آخر هفته گذشته، این شبکه به دنبال تغییر قانون تحت رهبری ماسک، از جمله حساب‌های کمدین‌های سرشناس، شروع به ممنوع کردن حساب‌های پارودی خاص کرد. سپس در روز سه شنبه گزارشی از کیسی نیوتن از Platformer منتشر شد مبنی بر اینکه ماسک در نظر دارد تمام توییتر را پشت یک دیوار پرداخت قرار دهد. بله

سیاست‌گذاری غیرقابل پیش‌بینی کاربران را به وحشت انداخته است، که برخی از آن‌ها به مراتع سبزتر می‌روند. این به نفع استارتاپ‌هایی مانند Mastodon است، یک پلتفرم مستقر در آلمان که تجربه‌ای را از بسیاری جهات قابل مقایسه با توییتر ارائه می‌دهد. (برای آشنایی با تاریخچه ماستودون، نحوه کارکرد و نحوه پیوستن به آن، قطعه همکارم آماندا سیبرلینگ را بخوانید، که کار کاملی برای تجزیه و تحلیل همه آن انجام می دهد.)

مهم این است: Mastodon از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک رشد سریعی را تجربه کرده است، با نزدیک به نیم میلیون کاربر که از ۲۷ اکتبر به این شبکه ملحق شده اند. در حالی که این شرکت غیرانتفاعی است، گسترش آن می تواند به ظهور رقبای توییتر از خاکستر کمک کند – و VC حمایت از آن رقبا گابور سیسل، مدیر سابق Google Area 120 در میان فرصت‌طلبان است و روز دوشنبه اعلام کرد که از سرمایه‌گذاران و یکی از مدیران سابق توییتر برای ایجاد یک جایگزین توییتر بهره (و وعده‌های سرمایه) را تضمین کرده است.

twitter bird with mask, background of verified check marks

اجازه دهید هوش مصنوعی آن را تولید کند

هوش مصنوعی مولد چیز جدید داغ در فناوری است. خوب، شاید جدید نباشد، اما اخیراً به لطف سیستم‌های هوش مصنوعی متن به تصویر برجسته مانند OpenAI’s DALL-E 2 و Stability AI’s Stable Diffusion وارد واژگان VC شده است. هوش مصنوعی پایداری اخیراً ۱۰۱ میلیون دلار با ارزش گذاری بیش از ۱ میلیارد دلار جمع آوری کرده است و گفته می شود OpenAI در حال مذاکره برای سرمایه مایکروسافت و سایر حامیان با ارزشی نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار است.

فیلم‌های مستهجن عمیق و رقابت‌های هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است بر سرفصل‌ها باشد. اما سرمایه گذاران پتانسیل عظیمی را در هوش مصنوعی مولد ساخته شده برای شرکت می بینند. ریتا لیائو از TechCrunch این هفته Movio را پوشش داد، یک استارت‌آپ دو ساله که از هوش مصنوعی مولد به همراه سایر چارچوب‌های هوش مصنوعی برای ساخت ویدیوهایی با آواتارهای انسانی سخنگو استفاده می‌کند. کمی زودتر در پاییز، درباره Jasper، یک پلتفرم محتوای هوش مصنوعی برای بازاریابی نوشتم که ۱۲۵ میلیون دلار با ارزش ۱.۵ میلیارد دلاری به دست آورد.

در اینجا دلیل اهمیت آن است: VCها به طور فزاینده ای نسبت به هوش مصنوعی مولد صعودی هستند. در مقاله‌ای اخیر در وب‌سایت خود، شرکت VC Sequoia به این موضوع فکر می‌کند که هوش مصنوعی مولد – اشاره به هر هوش مصنوعی که می‌تواند متن، عکس، صدا یا ویدیو تولید کند – این پتانسیل را دارد که «تریلیون‌ها دلار ارزش اقتصادی ایجاد کند». تریلیون ها ممکن است خوش بینانه به نظر برسند، اما آنچه مسلم است تمایل LP برای نوشتن چک است که به انفجار سرمایه گذاری های جدید در فضای نوپا دامن می زند.

Stable Diffusion

از تمرینات خانه تا دکوراسیون منزل

جان فولی، یکی از بنیانگذاران پلوتن، از زمانی که شرکت را در ماه سپتامبر ترک کرد، چه کار کرده است؟ ظاهراً تبدیل شدن به یک قالی‌فروش. واقعا همکار من ربکا اسکوتاک آخرین سرمایه گذاری فولی برای TC+ به نام ارنستا را معرفی می کند. ارنستا با هدف عرضه در بهار ۲۰۲۳ – با حمایت ۲۵ میلیون دلاری سرمایه خطرپذیر – فرش های سفارشی را از طریق استراتژی مستقیم به مصرف کننده (DTC) به فروش خواهد رساند.

در اینجا دلیل اهمیت آن است: فرش های آنلاین ممکن است تصادفی به نظر برسند. اما این واقعیت که ارنستا به این سرعت بخش بزرگی را به دست آورد، به ادامه اشتیاق سرمایه‌گذاران در مورد تجارت الکترونیک اشاره می‌کند – به رغم دیدگاه‌های بد در مورد DTC. بر اساس نظرسنجی خرده فروشی سالانه اداره سرشماری ایالات متحده، این بیماری همه گیر خرید آنلاین را افزایش داد و فروش دیجیتالی کالاها را در سال ۲۰۲۰ از ۶۷۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۸۱۵.۴ میلیارد دلار رساند. در مورد DTC، فلاپ‌های پرمخاطب مانند Casper، Brandless و Outdoor Voices برخی VC‌ها را متوقف کرده‌اند تا مطمئن شوید. اما همانطور که موفقیت ارنستا نشان می دهد، بودجه هنوز تمام نشده است. این شرکت فرش به Rad Power Bikes، Madison Reed و Glossier در میان برندهای DTC می‌پیوندد که ده‌ها میلیون سهام با افزایش ارزش‌گذاری قابل توجهی به دست آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا