استارتاپ

میلا با حمایت الکترولوکس، ارزش ۵۲ میلیون دلاری را افزایش می دهد تا هوشمندی را به هوای تازه بیافزاید

به گزارش اپ خونه، سه سال پیش، میلا با دستگاه تصفیه هوای هوشمند خود در Kickstarter ظاهر شد. این شرکت یک پاک کننده هوا با انتخابی از فیلترهای مختلف متناسب با موارد استفاده (و قیمت) مورد علاقه مشتریان، همراه با مجموعه ای چشمگیر از سنسورهای تعبیه شده در خود دستگاه ایجاد کرد.

امروز، این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو اعلام کرد که یک سری A 10 میلیون دلاری را بسته است تا افراد بیشتری را از هوا خارج کند.

دور اولیه این شرکت توسط کسی جز الکترولوکس رهبری نشد. میلا ادعا می کند که این اولین سرمایه گذاری استارتاپ الکترولوکس بوده است. این غول لوازم خانگی نیز در دور فعلی شرکت کرد. سری A ده میلیون دلاری میلا توسط شرکای بازگشتی Cercano Management (بازوی سرمایه گذاری سابق شرکت سرمایه گذاری فقید پل آلن) و “یک برند کالاهای مصرفی جهانی نامشخص” رهبری شد.

این شرکت می گوید که این پول را برای استخدام، مقیاس عملیات، گسترش سبد محصولات خود و کار در جهت هدف نهایی خود برای برآوردن نیاز جهانی به کیفیت بهتر هوای داخل خانه خرج خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد یک مرطوب کننده هوشمند Mila Halo را راه اندازی کند.

شرکت به من می گوید که شرکت دور ۱۰ میلیون دلاری خود را در یک معامله تمام سهام در ارزش گذاری ۵۲ میلیون دلاری پس از پول افزایش داد. می‌گوید ارزش‌گذاری جدید نشان‌دهنده افزایش ارزش ۳ برابری نسبت به دوره اولیه آن در سال قبل است.

Grant Prigge، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Mila در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: «ما در اوج یک «بیداری هوایی» عالی هستیم زیرا کیفیت هوایی که تنفس می‌کنیم بیشتر مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. اما خانواده‌های محصولات معمولاً بینش کمی در مورد اینکه آیا واقعاً کار می‌کنند یا خیر ارائه می‌کنند. با Mila، خانواده ها در نهایت می توانند کیفیت هوای داخل خانه خود را بدون هیچ زحمتی نظارت و کنترل کنند. »

“به ما این امکان را می دهد که تقاضای رو به رشد را برآورده کنیم و در عین حال به ایجاد تجربیات متفکرانه و زیبا که سلامت خانه هایمان را بهبود می بخشد ادامه دهیم.”

این شرکت در یک بازار به شدت رقابتی فعالیت می کند – اینطور نیست که کمبود تصفیه کننده هوا وجود داشته باشد – اما طراحی هوشمندانه، زیبا و توانایی استفاده از تعدادی فیلتر مختلف بسته به نیاز، آن را متمایز می کند.

از رقبای خود این برنامه همچنین فوق‌العاده است و ذرات (PM1، PM2.5، PM10)، رطوبت، دما، ترکیبات فرار (TVOC)، CO2 و CO را گزارش می‌کند. تصفیه‌کننده از این داده‌ها برای پاک‌کردن هوشمندانه‌تر هوا استفاده می‌کند – اگر فن‌ها را به آرامی کار می‌کنند. واقعاً مورد نیاز نیست، یا در صورت نیاز به پاک کردن حشرات از هوا، با شدت کامل در حال دویدن است.

ما با Grant Prigge، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت صحبت کردیم تا کمی بیشتر بدانیم. مصاحبه برای وضوح و طولانی بودن ویرایش شده است.

 

میلا هفت فیلتر با نام های خنده دار برای انتخاب دارد که بسته به آنچه مشتریان به دنبال آن هستند، ویژگی های کمی متفاوت دارند

TC: سرمایه گذاران اصلی چه کسانی هستند و تا کنون کار با آنها چگونه بوده است؟

Grant Prigge: میلا از یک پروژه پرشور کوچک با چند صد هزار دلار بودجه فرشته از دوستان، به Electrolux، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی مصرفی در جهان، به عنوان اولین سرمایه گذار نهادی خود رسید. میلا اولین سرمایه گذاری خطرپذیر الکترولوکس در ۱۰۰ سال فعالیت این شرکت بود.

پس از راه‌اندازی چیزی که با بیش از ۱.۵ میلیون دلار پیش‌سفارش، به بزرگترین راه‌اندازی دستگاه تصفیه هوا در تاریخ تأمین مالی جمعی تبدیل شد، Vulcan Capital از پل آلن، دور دوم میلا را رهبری کرد. سری A ما توسط Cercano Management، اسپین آف سرمایه گذاری Vulcan Capital، و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کالاهای مصرفی در جهان رهبری می شد.

اکثر مردم به ما هشدار دادند که با سرمایه گذاران شرکت های بزرگ کار نکنیم، اما آنها بهترین شرکای هستند که می توانستیم از آنها بخواهیم، بازخورد متفکرانه ارائه کردند و در طول مسیر از آنها حمایت کردند.

با پشتیبانی Electrolux، ما توانسته‌ایم به خوبی از وزن خود عبور کنیم، مخصوصاً وقتی صحبت از چالش‌های زنجیره تامین در چند سال گذشته باشد. و با جدیدترین سرمایه گذارمان، همان هم افزایی را در بازاریابی و برندسازی مشاهده می کنیم که میلا را به میلیون ها خانه در سراسر جهان می آوریم.

هدف از جمع آوری کمک مالی چیست؟ پول چه چیزی را باز می کند؟

این جمع آوری کمک مالی به ما امکان می دهد تیم خود را گسترش دهیم و تقاضای رو به رشد برای تصفیه کننده هوای برنده جایزه Mila را برآورده کنیم. علاوه بر این، به ما این امکان را می دهد که سبد محصولات خود را با افزودنی هایی که برای بهبود سلامت خانه و محیط های داخلی ما کار می کنند، گسترش دهیم.

در سال جدید، ما بسیار هیجان‌زده هستیم که Mila Halo را منتشر کنیم، که اولین مرطوب‌کننده در نوع خود است که به لطف سیستم تصفیه آب اختصاصی Halo، استفاده از آب لوله‌کشی را ایمن می‌کند. هالو در سال ۲۰۲۲ جایزه نوآوری CES را دریافت کرد.

این همگرایی مجموعه رو به رشدی از راه حل های سخت افزاری با سیستم کنترل کیفیت هوا است که روز به روز هوشمندتر می شود. ما معتقدیم میلا به سیستم عامل سلامت خانه در آینده تبدیل خواهد شد.

چشم انداز بلند مدت چیست؟

ماموریت ما این است که هر خانواده ای را از هوا برگردانیم تا خانه سالم آینده را شکل دهیم. کیفیت هوایی که تنفس می کنیم اکنون به عنوان بزرگترین تهدید زیست محیطی برای سلامت انسان شناخته می شود. در سرتاسر جهان، هوای کثیف سالانه عامل مرگ زودهنگام ۷ میلیون نفری است – بیش از مجموع ایدز، دیابت و تصادفات رانندگی.

این دو سال گذشته فقط نشان داده است که ما چقدر در مورد هوایی که تنفس می کنیم اطلاعات کمی داریم. مصرف کنندگان بیشتر از اینکه محیط خانه آنها برای سلامتی آنها مهم است آگاه می شوند – آنها فقط ابزار لازم برای انجام کاری در مورد آن را ندارند.

در واقع، ۹۱٪ از مصرف کنندگان می گویند که اکنون می دانند که کیفیت هوا چگونه بر سلامت آنها تأثیر می گذارد، اما ۶۹٪ می گویند که نمی دانند در مورد آن چه کاری انجام دهند.

میلا قصد دارد آن را حل کند. کیفیت هوای داخل ساختمان (IAQ) بازار ۱۶ میلیارد دلاری برای اختلال آماده است. هدف ما این است که برند غالب باشیم و هر خانه را به مکانی سالم‌تر برای تنفس تبدیل کنیم.

برنامه Mila Cares چیست و چرا تصفیه کننده ها را رایگان می دهید؟

یکی از چیزهایی که در طول کمپین اصلی Kickstarter ما را متحیر کرد، نامه‌هایی بود که از مشتریانمان دریافت کردیم درباره اینکه میلا خود را برای چه کسی می‌خرند. همسران آن را برای همسرشان که از آلرژی رنج می‌برد، می‌خریدند، پدران برای بچه‌های خردسال خود که از آسم رنج می‌بردند و از یک مشکل خودایمنی رنج می‌بردند می‌خریدند.

این یادداشت‌ها و داستان‌های متفکرانه ما را الهام بخش و متواضع کرد و به وضوح نشان داد که مردم محصولات ما را برای سلامتی عزیزانشان خریداری می‌کنند و ما قول دادیم که این مسئولیت را در هر کاری که انجام می‌دهیم جدی بگیریم. این امر تقویت کرد که شفقت و مراقبت باید همیشه ستون اصلی برند ما باشد (از این رو، نام “Mila Cares” نامیده می شود).

یکی از راه های انجام این کار از طریق برنامه Mila Cares است. هر مشتری می تواند فردی را که به هوای پاک نیاز دارد معرفی کند و هر عضوی از تیم Mila می تواند بسته Mila Cares را ارائه دهد.

تنها شرط این است که به نوعی آنها را لمس کند. گاهی یک خنده گاهی یک گریه. سپس نامزد یک بسته شگفت‌انگیز Mila Cares دریافت می‌کند که تقریباً همیشه حاوی یک تصفیه‌کننده هوای Mila است، با نامه‌ای شخصی از ما.

“تا به امروز، ما بیش از ۱۰۰ بسته Mila Cares را ارائه کرده‌ایم، و به ما این امکان را می‌دهد تا از تنفس‌های هوای شایسته در جوامعی که خوش شانس هستیم که بخشی از آنها هستیم، به شیوه‌ای معنادار جشن بگیریم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا