استارتاپ

نخست وزیر، نارندرا مودی، اولین بستر آزمایشی ۵G هند را افتتاح کرد

به گزارش اپ خونه، این بستر آزمایشی که توسط تیمی از موسسات به رهبری IIT Madras ایجاد شده است، به استارتاپ های فناوری هند اجازه می دهد تا امکانات و فناوری های خود را در خود هند آزمایش کنند و وابستگی این شرکت ها به شرکت های خارجی و امکانات آنها را کاهش دهد.

نخست‌وزیر نارندرا مودی اولین بستر آزمایشی ۵G کشور را افتتاح کرد تا استارت‌آپ‌ها و بازیگران صنعت بتوانند محصولات خود را به صورت محلی آزمایش و تأیید کنند و وابستگی به امکانات خارجی را کاهش دهند.

این بستر آزمایشی با هزینه ای در حدود ۲۲۰ کرور روپیه راه اندازی شده است.

نخست وزیر هند که در مراسم جشن نقره ای سالگرد اداره تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) صحبت می کرد، گفت که بستر آزمایشی ۵G گامی مهم برای خوداتکایی در راستای فناوری های حیاتی و مدرن است.

نخست وزیر مودی در سخنرانی خود در این رویداد گفت در هشت سالی که دولت او در قدرت بوده است، هند از طریق ۵ روپیه انرژی جدیدی را در بخش مخابرات خود تزریق کرده است.

نخست وزیر نارندرا مودی گفت که فناوری ۵G در یک دهه و نیم آینده ۴۵۰ میلیارد دلار به اقتصاد هند کمک خواهد کرد.

نخست وزیر اولین بستر آزمایشی ۵G کشور را افتتاح کرد تا استارتاپ‌ها و بازیگران صنعت بتوانند محصولات خود را به صورت محلی آزمایش و تأیید کنند و وابستگی به امکانات خارجی را کاهش دهند.

او حمایت خود را از فناوری ۵G ابراز کرد و پیش بینی کرد که این فناوری تغییر مثبتی در نحوه اداره کشور ایجاد خواهد کرد.

در غیاب بستر آزمایشی ۵G، استارت‌آپ‌ها و سایر بازیگران صنعت باید برای آزمایش و اعتبارسنجی محصولات خود برای نصب در شبکه ۵G به خارج از کشور بروند.

نخست وزیر نارندرا مودی گفت: از دوستان جوان، محققان و شرکت ها دعوت می کنم تا از امکانات آزمایشی برای ساخت فناوری ۵G استفاده کنند.

همچنین تغییر مثبتی در سهولت کسب و کار، سهولت زندگی به همراه خواهد داشت. همه بخش ها از جمله کشاورزی، بهداشت، آموزش، زیرساخت ها و لجستیک. این فناوری کارها را آسان می کند و همچنین فرصت های شغلی ایجاد می کند.

مؤسسات دیگری که در این پروژه شرکت کردند عبارتند از IIT دهلی، IIT حیدرآباد، IIT بمبئی، IIT Kanpur، IISc Bangalore، انجمن مهندسی و تحقیقات الکترونیک مایکروویو کاربردی (SAMEER) و مرکز تعالی فناوری بی سیم (CEWiT). تسهیلات تخت آزمایش در ۵ مکان مختلف در دسترس خواهد بود.

نخست وزیر هند همچنین اعلام کرد که هند باید در ده سال آینده برای راه اندازی خدمات ۶G آماده باشد که کارگروهی هم اکنون کار خود را آغاز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا