موبایل

نقد و بررسی Moto G72: The Odd One Out

موتورولا یکی از فعال ترین برندهای گوشی های هوشمند در هند در سال ۲۰۲۲ بوده است. این شرکت چندین گوشی را در مقرون به صرفه و میان رده سری G و سری پریمیوم Edge در هند عرضه کرده است. اکثر گوشی های هوشمند موتورولا امروزی، قیمتی بالاتر از ۱۰۰ روپیه دارند. ۱۵۰۰۰، پشتیبانی از ۵G را ارائه می‌کند و کاملاً منطقی است زیرا ۵G به طور رسمی در هند راه‌اندازی شده است و شرکت‌های مخابراتی در حال کار بر روی عرضه در سراسر کشور با خواندن این مطلب هستند. در همین حال، یک گوشی عجیب و غریب در مجموعه دستگاه های موتورولا زیر ۲۰۰ میلیون تومان. ۲۰۰۰۰ موتو G72 است که اخیراً راه اندازی شده است. این گوشی نسبت به قیمتش سخت افزار ممتازی دارد، اما فاقد پشتیبانی ۵G است. در مقایسه، سایر گوشی های موتورولا که اخیراً در هند با این قیمت عرضه شده اند، از ۵G پشتیبانی می کنند.

Moto G72 یک SoC مدیاتک Helio G99 را ارائه می دهد که در دستگاه هایی مانند Poco M5، Redmi Pad (Review) و Redmi 11 Prime نیز یافت می شود. این گوشی همچنین دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی AMOLED، تنظیمات دوربین سه گانه ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. با توجه به نوع سخت افزار ارائه شده، آیا باید به فکر خرید Moto G72 باشید؟ در اینجا بررسی کامل ما برای کمک به تصمیم گیری شما است.

قیمت Moto G72 در هند

موتورولا Moto G72 را در یک پیکربندی ذخیره سازی واحد در هند عرضه کرده است. این گوشی دارای ۶ گیگابایت رم LPDD4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه uMCP است. روپیه قیمت دارد. ۱۸۹۹۹ و می توان از طریق Flipkart خریداری کرد.

طراحی Moto G72

Moto G72 در دو رنگ موجود است – Meteorite Grey و Polar Blue، که همان رنگی است که ما داریم. من معمولاً گوشی‌هایی را ترجیح می‌دهم که رنگ‌های تیره مانند هر سایه مشکی و با روکش مات دارند. Moto G72 یکی از استثناها برای من است زیرا من واقعاً رنگ آبی قطبی را دوست دارم که دارای بافتی براق در بالای پوشش مات است. موتورولا آن را یک طرح شیشه ای اکریلیک PMMA می نامد و اگرچه قسمت پشتی آن هنوز از پلی کربنات ساخته شده است، خود طرح رنگ باعث می شود گوشی بسیار عالی به نظر برسد.

Moto G72 همچنین در دست گرفتن حس بسیار خوبی دارد. وزن آن نسبتاً سبک است و ۱۶۶ گرم است و ضخامت آن فقط ۷.۹ میلی متر است. توزیع وزن نیز بسیار خوب است و گوشه های خمیده باعث می شود تا در دست گرفتن گوشی بسیار راحت تر شود.

Moto G72 New 1 Moto G72 در رنگ آبی قطبی خود

Moto G72 در رنگ آبی قطبی خود

طراحی ماژول دوربین در Moto G72 مشابه مدل برتر Moto Edge 30 Fusion (بازبینی) است. شما یک ماژول مربع شکل دریافت می کنید که سه سنسور دوربین را در پشت قرار می دهد. فلاش LED نیز در داخل این ماژول قرار دارد.

در پایین، درگاه USB نوع C قرار دارد که بین جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و مشبک بلندگوی اصلی قرار گرفته است. اسلات دو سیم کارت در سمت چپ و دکمه های پاور و صدا در سمت راست گوشی قرار دارند.

در قسمت جلویی Moto G72 یک صفحه نمایش مسطح ۶.۵۵ اینچی POLED با وضوح فول اچ دی پلاس تعبیه شده است. صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی تا یک میلیارد رنگ را پشتیبانی می کند و دارای گواهینامه +HDR10 است. با این حال، برخی از برنامه‌ها مانند Netflix قادر به شناسایی این قابلیت نبودند، بنابراین نمی‌توانست محتوای HDR را پخش کند. نمایشگر جزئیات و رنگ های خوبی را حتی زمانی که محتوای OTT فول اچ دی مصرف می کنید تولید می کند. همچنین دارای حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت است که این گوشی را برای استفاده حتی در نورهای بیرونی در طول روز ایده آل می کند. Moto G72 را می‌توان حتی زمانی که در فضای باز باران خفیف می‌بارد استفاده کرد، زیرا این تلفن دارای استاندارد IP52 برای مقاومت در برابر پاشش آب است.

Moto G72 New 9 Moto G72 دارای یک چانه نسبتاً نازک در پایین است

Moto G72 دارای یک چانه نسبتاً نازک در پایین است

حاشیه های اطراف نمایشگر نیز نسبتاً نازک هستند، از جمله چانه در پایین. Moto G72 همچنین دارای یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر است که به سرعت اثر انگشت را تأیید می کند و قفل دستگاه را باز می کند. این ویژگی یک امتیاز خوب است، زیرا گوشی های زیادی در این رنج قیمت آن را ارائه نمی دهند. همانطور که گفته شد، من آن را دوست داشتم اگر در زیر نمایشگر قرار می گرفت، زیرا به نظرم خیلی پایین بود.

مشخصات و نرم افزار Moto G72

Moto G72 توسط یک SoC Helio G99 MediaTek، که در میان معدود SoCهای ۴G جدیدی است که در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد، تامین می شود. SoC مبتنی بر فرآیند ۶ نانومتری است و با ارتقاء عملکرد نسبت به Helio G96 همراه است. G72 همچنین دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی است. در حالی که اندازه باتری مشکلی ایجاد نمی کند، برخی از تلفن ها مانند Redmi Note 11 Pro شارژ سریع ۶۷ واتی را با همان قیمت ارائه می دهند. از نظر اتصال، Moto G72 از Wi-Fi ac (2.4 گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز)، GPS، بلوتوث ۵.۱ و مجموعه سنسورهای معمولی پشتیبانی می کند.

این گوشی بر روی پوسته MyUX مبتنی بر اندروید ۱۲ موتورولا اجرا می شود. در حالی که انتخاب شما ممکن است متفاوت باشد، من شخصاً MyUX را دوست دارم زیرا ترکیب خوبی از تجربه اندرویدی تمیز و تقریباً موجود را به همراه مجموعه ای از گزینه های سفارشی سازی ارائه می دهد. برنامه Moto یک مقصد برای بررسی تمام گزینه های شخصی سازی موجود است. شما نه تنها می‌توانید فونت‌ها و نمادها را سفارشی کنید، بلکه رنگ‌های رابط کاربری سیستم را نیز بر اساس تصویر زمینه سفارشی کنید.

مانند اکثر گوشی های موتورولا، Moto G72 نیز از حرکات Moto مانند چرخاندن دوبار مچ دست برای باز کردن دوربین، اسکرین شات سه انگشتی، چرخاندن گوشی برای فعال کردن حالت Do Not Disturb و غیره پشتیبانی می کند.

Moto G72 New 3 Moto G72 یک تجربه اندرویدی تمیز و تقریباً موجود را ارائه می دهد

Moto G72 یک تجربه اندرویدی تمیز و تقریباً موجود را ارائه می دهد

تجربه نرم‌افزاری در Moto G72 بسیار خوب بود، اما مواردی وجود داشت که برنامه‌ها از کار افتاد یا مسدود شدند، به خصوص برنامه پیش‌فرض دوربین. موتورولا همچنین قول داده است که به‌روزرسانی اندروید ۱۳ را به همراه پشتیبانی از وصله‌های امنیتی تا سه سال ارائه کند.

عملکرد و عمر باتری Moto G72

تراشه هلیو G99 مدیاتک در Moto G72 کاملاً قادر به انجام کارهای اساسی، روزمره و بازی های معمولی است. ما بازی هایی مانند Call of Duty: Mobile و Asphalt 9 Legends را در کنار بازی های سبک تر اما محبوبی مانند Subway Surfer بازی کردیم. Call of Duty: موبایل با گرافیک «متوسط» و تنظیمات نرخ فریم «بالا» به طور میانگین حدود ۴۰ فریم در ثانیه داشت. حالت بتل رویال بازی در اکثر مواقع به آرامی کار می کرد اما لکنت های جزئی اینجا و آنجا وجود داشت. بازی Asphalt 9 Legends نیز با تلفن بسیار سرگرم کننده بود و هیچ نشانه ای از تاخیر وجود نداشت.

در تست بنچمارک AnTuTu، Moto G72 امتیاز ۳,۳۴,۸۰۳ را به دست آورد. در حالی که این امتیاز کمتر از مقرون به صرفه‌تر iQoo Z6 Lite 5G (بازبینی) بود، اکثر کاربران نباید متوجه تفاوت‌های عملکردی عمده با استفاده منظم به صورت روزانه شوند. Moto G72 در تست های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench به ترتیب ۵۳۳ و ۱۷۳۶ امتیاز کسب کرد.

Moto G72 New 2 Moto G72 دارای صفحه نمایش 120 هرتز است

Moto G72 دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است

بلندگوهای دوگانه در Moto G72 با بهبود Dolby Atmos عرضه می شوند. در حالی که بلندگوها بلند هستند، گوشی (که به عنوان یک خروجی ثانویه برای صدا دو برابر می شود) خروجی صدای بسیار کمتری در مقایسه با بلندگوی اصلی تولید می کند.

عمر باتری نیز بسیار خوب است. بر اساس موارد استفاده من، که شامل پیمایش رسانه‌های اجتماعی، بازی کردن، فیلم‌برداری محتوا و غیره می‌شد، Moto G72 به طور متوسط ​​حدود ۹ ساعت نمایشگر (SoT) را ارائه می‌کرد. در تست حلقه باتری ما، G72 به مدت ۱۴ ساعت و ۱۰ دقیقه دوام آورد. شما یک آداپتور شارژ سریع ۳۳ واتی در جعبه دارید که حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه طول می کشد تا گوشی از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.

دوربین های Moto G72

Moto G72 دارای تنظیمات دوربین سه گانه در پشت است. یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی HM6 سامسونگ به همراه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو وجود دارد. برای عکس های سلفی، این گوشی یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در جلو دارد.

Moto G72 New 6 Moto G72 دارای طراحی جدید ماژول دوربین است

Moto G72 دارای طراحی جدید ماژول دوربین است

دوربین اصلی جزئیات خوبی تولید می کند اما قرمز و آبی کمی بیش از حد اشباع به نظر می رسد. عملکرد محدوده دینامیکی نیز در این مورد بسیار خوب است. در نور کم، دوربین اصلی هنگام استفاده از حالت شب، جزئیات نسبتا خوبی را در سایه ها نشان می دهد. برای مهار آن نویز و نرم‌کننده‌های مصنوعی وجود دارد، اما از یک گوشی هوشمند معمولی انتظار بهتری ندارم. نکات برجسته نیز زیاد نیست که دیدن آن بسیار خوب است.

نمونه دوربین اصلی Moto G72

نمونه دوربین اصلی Moto G72

نمونه دوربین در نور کم با Moto G72 گرفته شده است

نمونه دوربین حالت شب Moto G72

در مورد دوربین فوق عریض نمی توانم همین را بگویم، اگرچه دمای رنگ در مقایسه با دوربین اصلی کمی متفاوت است. جزئیات نیز برابر نیستند و در گوشه و کنار آن مقداری اعوجاج وجود دارد. همچنین در برخی عکس‌ها متوجه حاشیه‌های رنگی شدم. مدتی طول کشید تا به فاصله کانونی دوربین ماکرو عادت کنم، اما زمانی که به آن دست یافتم، سنسور تصاویر نسبتاً خوبی تولید کرد. من ترجیح می‌دهم از حالت «Ultra-res» در منوی «بیشتر» برنامه دوربین استفاده کنید و سپس برای دریافت نتایج مشابه، تصویر را بیشتر برش دهید.

نمونه دوربین فوق عریض که در Moto G72 گرفته شده است

Moto G72 با سلفی کار خوبی انجام می دهد. رنگ پوست نزدیک به طبیعی است اما نرم افزار تمایل دارد بافت ها را کمی صاف کند. همچنین رنگ صورتی در رنگ پوست وجود دارد که ما آن را در Moto Edge 30 Fusion نیز تجربه کردیم. اگرچه، بازیگران صورتی در سلفی های گرفته شده با Moto G72 چندان قابل توجه نیستند.

نمونه دوربین جلو که در Moto G72 گرفته شده است

حالت پرتره در Moto G72 گرفته شده است

این گوشی از فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با استفاده از دوربین اصلی پشتی پشتیبانی می کند. اگر می‌خواهید با استفاده از دوربین جلو ولوگ کنید، باید بدانید که ضبط ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p و ۳۰ فریم در ثانیه محدود شده است. در حالی که دوربین رنگ‌های خوبی تولید می‌کند، به دلیل عدم تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر، کمی لرزان به نظر می‌رسد. عملکرد محدوده دینامیکی نیز کاملاً متوسط ​​است. در نور کم، نویز قابل توجهی در نواحی تاریک وجود دارد، اما دوربین اصلی فیلم هایی با نوردهی نسبتاً خوب می گیرد.

حکم

Moto G72 هر چیزی را که می‌خواهید در یک گوشی هوشمند با قیمت کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان داشته باشید را ارائه می‌دهد. ۲۰۰۰۰. این گوشی تجربه چند رسانه ای خوب، عملکرد دوربین مناسب و پردازنده ای را ارائه می دهد که می تواند بازی های معمولی را نیز انجام دهد. عمر باتری نیز ناامید کننده نیست زیرا می تواند یک روز کامل با استفاده متوسط ​​تا سبک دوام بیاورد. علاوه بر همه اینها، نسخه تقریباً موجود اندروید ۱۲ با لمس سفارشی سازی در قالب MyUX وجود دارد. ترجیحات طراحی ذهنی هستند، اما اگر از من بپرسید، فکر می کنم Moto G72 بسیار خوب به نظر می رسد.

همانطور که گفته شد، این تلفن دارای یک ستاره بزرگ است – عدم پشتیبانی از ۵G. Moto G72 تنها گوشی در سبد گوشی های این شرکت با قیمت بالای ۱۰۰۰ روپیه است. ۱۵۰۰۰ برای ارائه پشتیبانی از شبکه ۵G. کسانی که خواهان پشتیبانی از ۵G هستند، بدیهی است که باید به چیزی مانند Moto G82 5G (بازبینی) با چند هزار روپیه بیشتر نگاه کنند. دومی عملکرد بهتر، تجربه چندرسانه‌ای یکسان و عمر باتری تمام روز را ارائه می‌کند و در عین حال با پشتیبانی از شبکه ۵G در آینده مقاوم می‌ماند.

از طرف دیگر، اگر یک گوشی هوشمند ارزان قیمت می‌خواهید و نمی‌خواهید از شبکه ۵G استفاده کنید، مطمئناً می‌توان Moto G72 را در نظر گرفت. اگر تجربه اندروید نزدیک به سهام اولویت شما نیست و می‌خواهید گزینه‌های دیگری را در نظر بگیرید، می‌توانید OnePlus Nord CE 2 Lite 5G (بازبینی) یا حتی Redmi Note 11 Pro+ 5G (بازبینی) را بررسی کنید.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا