اخبار اینترنت

نگاهی به موضع چین در Web3

به گزارش اپ خونه، web3 به عنوان اینترنت ساخته شده بر روی بلاک چین های غیرمتمرکز شناخته شده است که برنامه هایی مانند ارزهای دیجیتال و NFT ها را تقویت می کند.

اصطلاح catch-all گاهی اوقات به جای کریپتو استفاده می‌شود، اما در چین، دولت مسیر خود را در web3 دنبال می‌کند که تاکنون همه چیزهای مرتبط با رمزارز را کنار گذاشته است.

در اوایل این هفته، کمیسیون علوم و فناوری شهرداری پکن، کمیسیون اداری پارک علمی Zhongguancun، کاغذ سفیدی را در مورد اینترنت ۳.۰ منتشر کرد که نگاهی به موضع چین در web3 داشت.

این مقاله توجه چانگپنگ ژائو، بنیانگذار بایننس را به خود جلب کرد، او در یک توییت وایرال گفت که “web3 در همه جا وجود دارد” .

شایان ذکر است که کاغذ سفید مربوط به Zhongguancun، منطقه صنعتی با فناوری پیشرفته تعیین شده توسط دولت چین است که محل استقرار برخی از شرکت های فناوری شناخته شده این کشور است، و ممکن است لزوماً موضع رسمی دولت شهرداری پکن را منعکس نکند، چه رسد به این که این کشور را نشان دهد.

سیاست گذاران برتر همچنین به نظر می رسد ژائو آنچه را که کمیسیون اینترنت ۳.۰ می نامد با web3 ترکیب کرده است.

با این وجود، این سند به چگونگی بحث برخی مقامات چینی در مورد اصطلاحاتی مانند اینترنت ۳.۰ و web3 اشاره می کند.

وایت پیپر اینترنت ۳.۰ را به عنوان “فضای سه بعدی که قلمروهای مجازی و واقعی را با یک تجربه تعاملی بسیار فراگیر ترکیب می کند” تعریف می کند.

تعامل بین مردم و اطلاعات و کارایی فعالیت های اقتصادی را تا حد زیادی بهبود می بخشد. مشخصه آن سطح بالایی از هوش و پیشرفت یکپارچگی مجازی-واقعی است.

Web3 تنها یک عنصر در این دنیای همه جانبه جدید است. این مقاله در ادامه توضیح می‌دهد که اینترنت ۳.۰ شامل ماهیت متاورس و Web3 است.

مفهوم آن مظهر گذار جامعه انسانی و اقتصاد از واقعیت به مجازی، از مجازی به واقعیت، و یکپارچگی مجازی-واقعی است.

به عبارت دیگر، اینترنت ۳.۰ فقط یک Web3 نیست، بلکه شامل AR/VR، متاورس (هرچند شما آن را تعریف کنید) و مفاهیم دیگری که ادغام دنیای مجازی و واقعی را برجسته می‌کند، می‌باشد.

تغییرات در هنگ کنگ

وایت پیپر (کاغذ سفید) در زمانی به خصوص جالب می رسد که هنگ کنگ اخیراً رژیم نظارتی جدید خود را برای ارزهای رمزنگاری شده اجرا کرده است، و به صرافی های مجاز اجازه می دهد تا به سرمایه گذاران خرد خدمات ارائه دهند، که این امر به نوعی دور از سرکوب سرزمین اصلی چین برای همه اشکال تجارت کریپتو است.

با این حال، مقررات جدید سازگار با رمزارز فقط برای مردم هنگ کنگ اعمال می شود و برای کاربران سرزمین اصلی ممنوع است.

کینگ لیونگ، رئیس بخش فین‌تک در InvestHK، بخش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی شهر، در مصاحبه‌ای با Coindesk توضیح داد که صرافی‌های دارای مجوز در شهر موظف به پیروی از قوانین حوزه‌های قضایی مختلف در سراسر جهان هستند.

این شامل ممانعت کاربران از سرزمین اصلی چین، جایی که رمزارز ممنوع است، از دسترسی به خدمات خود از طریق مسدود کردن آدرس IP است.

از زمانی که چین تراکنش های رمزنگاری را در سال ۲۰۲۱ غیرقانونی کرد، این عمل به استانداردی برای صرافی های بزرگ تبدیل شده است .

با این حال، تغییرات در هنگ کنگ باعث افزایش اعتماد در میان سرمایه گذاران و توسعه دهندگان کریپتو در سرزمین اصلی چین می شود که آن را نشانه ای از موضع نرم این کشور در مورد دارایی های دیجیتال می دانند.

همانطور که یکی از بنیانگذاران چینی یک استارت آپ هویت غیرمتمرکز گفت:

«هنگ کنگ از لحاظ تاریخی به عنوان محل آزمایش سرزمین اصلی چین بوده است. [رژیم نظارتی جدید] نشان می‌دهد که دولت در حال تماشا و آزمایش است.»

واقعیت در سرزمین اصلی

وایت پیپر نشان می دهد که چین آماده است تا Web3 را در اینترنت آینده خود در برخی ظرفیت ها بگنجاند.

به طرز چشمگیری، به گاوین وود، یکی از بنیانگذاران اتریوم اشاره می‌کند، و اینکه چگونه او اولین کسی بود که مفهوم web3 را توضیح داد، مجموعه‌ای از پروتکل‌های فراگیر که ماژول‌های اساسی را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها فراهم می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا برنامه‌ها را به روش‌های جدید بسازند.

در این مقاله همچنین اشاره شده است که چگونه حراج کریستی رکوردشکنی هنرمند Beeple به ورود NFT به آگاهی جریان اصلی کمک کرد.

در مورد اینکه چگونه Web3 ممکن است در چین به شکلی ملموس ظاهر شود، این مقاله به فن‌آوران غربی پاسخ می‌دهد که معتقدند Web3 امکان خواندن-نوشتن-خود را فراهم می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که نه تنها اطلاعات مصرف کنند و ایجاد کنند، بلکه داده‌های خود را نیز در اختیار داشته باشند.

این مقاله استدلال می‌کند که در دنیای جدیدی که واقعیت و مجازی ادغام می‌شوند، یک سیستم اقتصادی جدید پدیدار خواهد شد و “web3 به عنوان پایه‌ای حیاتی برای تأیید هویت، احراز هویت داده‌ها، تجارت دارایی و مقررات در متاورس عمل خواهد کرد.”

این بیانیه نشانه خوبی برای پذیرش بلاک چین در چین به نظر می رسد. در واقع، بخش‌های دولتی و خصوصی کشور با احتیاط در حال بررسی بلاک چین در طیف وسیعی از زمینه‌هایی هستند که شامل ارزهای دیجیتال نمی‌شوند، که قانون‌گذاران نگران هستند که می‌تواند باعث ایجاد حدس و گمان و نوسانات بازار شود.

علاوه بر این، به جای بلاک چین های عمومی مقاوم در برابر سانسور، چین استفاده از بلاک چین های کنسرسیومی را تشویق می کند که فقط توسط شرکت کنندگان منتخب اداره می شوند و نه هر کسی که در سطح عمومی است.

به عنوان مثال، Ant Group، شعبه فین‌تک علی‌بابا، یک کنسرسیوم بلاک چین را برای شرکت‌های کوچک و توسعه‌دهندگان راه‌اندازی کرد تا اعتماد در همکاری‌های چند جانبه، از جمله در زمینه‌هایی مانند تأمین مالی زنجیره تأمین، منشأ محصول، فاکتورهای دیجیتال و کمک‌های خیریه ایجاد کند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا