استارتاپ

هزاران سازنده Gen Z از Fanfix برای کسب درآمد از محتوا و تعامل با طرفداران استفاده می کنند

به گزارش اپ خونه، تعداد بیشتری از کاربران Gen Z در تلاش برای کسب درآمد فراتر از ۹-۵ گیگ معمولی، به قطار ایجاد محتوا می‌روند.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ توسط Adobe، حدود ۴۵٪ از سازندگان Gen Z که مورد بررسی قرار گرفتند گفتند که می خواهند از محتوای خود درآمد کسب کنند.

با این حال، با توجه به درام اخیر پیرامون برنامه های اصلی رسانه های اجتماعی، با توقف برنامه پاداش ماهانه Reels Play توسط متا و ممنوعیت احتمالی TikTok ، بسیاری از سازندگان نگران هستند .

بر اساس این مطالعه، ۶۰ درصد از سازندگان Gen Z از TikTok برای کسب درآمد از محتوا استفاده می کنند.

Fanfix، یک رقیب Patreon که بر سازندگان Gen Z متمرکز است و فقط محتوای تمیز را مجاز می‌کند، ممکن است جریان درآمد اضافی را برای سازندگان فراهم کند.

پلتفرم کسب درآمد از محتوای اشتراکی اینفلوئنسرها را قادر می سازد تا مستقیماً از دنبال کنندگان خود درآمد کسب کنند.

Fanfix بیش از ۱۰ میلیون کاربر – از جمله ۳۰۰۰ سازنده، را جذب کرده است. داده های آن نشان می دهد متوسط ​​درآمد سالانه برای سازندگان فعال ۷۰۰۰۰ دلار است.

از این ماه، Fanfix می‌گوید که تاکنون ۱۱ میلیون دلار به سازندگان پرداخت کرده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۵۰ میلیون دلار برسد.

هری گستتنر، یکی از بنیانگذاران،گفت: این شرکت همچنین ادعا می کند که نرخ درآمد ۳۵ میلیون دلاری دارد و معتقد است تا سه ماهه اول ۲۰۲۴ سودآور خواهد بود.

این ارقام برای یک استارت آپ دو ساله قابل توجه است، به خصوص زمانی که بازار فعلی موفقیت استارتاپ های متمرکز بر خالق را دشوارتر می کند.

Fanfix یک برنامه وب است که در آن سازندگان می توانند عضویت ایجاد کنند، یک paywall تنظیم کنند و سپس محتوا را در پشت دیوار ارسال کنند.

سازندگان می توانند قیمت اشتراک خود را تعیین کنند که حداقل هزینه آن ۵ دلار در ماه و حداکثر ۵۰ دلار است.

اینفلوئنسرها همچنین می توانند با ویژگی هایی مانند “Tip-to-DM” یک ویژگی پرداخت به پیام که به طرفداران اجازه می دهد بین ۳ تا ۵۰۰ دلار برای چت خصوصی با سازندگان مورد علاقه خود بپردازند، حتی بیشتر درآمد کسب کنند.

Fanfix همچنین اخیراً یک ویژگی خرید یک‌باره و همچنین یک ویژگی جدید انفجار پیام را راه‌اندازی کرده است، که در آن سازندگان می‌توانند به طور همزمان با همه مشترکین خود ارتباط برقرار کنند.

از دیگر ویژگی‌های موجود در این پروژه می‌توان به تماس یک به یک، ویدیوهای شخصی‌سازی شده و پخش زنده اشاره کرد.

علاوه بر این، Fanfix دارای یک داشبورد تجزیه و تحلیل است که به کاربران امکان می دهد درآمد، تعداد مشترکان و سایر معیارهای عملکرد خود را پیگیری کنند.

اگر سازندگان بخواهند معیارها را با برندها به اشتراک بگذارند و امیدواریم فرصت‌هایی را پیدا کنند، می‌تواند ابزار مفیدی باشد.

این پلتفرم با دریافت ۲۰ درصد کارمزد کمیسیون درآمد ایجاد می کند. این مقدار در مقایسه با چند رقیب، مانند Fanhouse که تنها ۱۰ درصد را می گیرد، کمی بالا است.

Patreon از سازندگان می‌خواهد که برای یکی از طرح‌های اشتراک خود ثبت‌نام کنند و هزینه ماهیانه‌ای را بین ۵٪ تا ۱۲٪ دریافت کنند.

گستتنر گفت: اگرچه Fanfix قصد ندارد هزینه کمیسیون را کاهش دهد، اما این شرکت اشاره کرد که هیچ کارمزد پنهانی ندارد و نسبت به اکثر رقبا خدمات برتر بیشتری ارائه می دهد.

اگر به پلتفرم‌های دیگر نگاه کنید، بسیاری از آنها هزینه پردازش پرداخت را از سازندگان دریافت می‌کنند. بنابراین، هزینه‌های پنهان زیادی وجود دارد، و ما در مورد نحوه کسب درآمد بسیار شفاف هستیم.

گستتنر گفت:

“Fanfix یکی از این فضاها است که به عنوان پیشرو در فضای کسب درآمد خالص Gen Z-first ظاهر می شود، زیرا پلتفرم ما، خیلی ساده، مکانی بوده است که سازندگان بیشترین درآمد را کسب می کنند.”

«سازندگان عموماً از کارمزد کمیسیون بسیار راضی هستند، زیرا می‌دانند که در پلتفرم ما بیشتر از جاهای دیگر درآمد کسب می‌کنند.»

سیمون پومپان (چپ) و هری گشتنر (راست)

گستتنر و پومپان از دوران دبیرستان با هم دوست بودند و Fanfix را در آگوست ۲۰۲۱ هنگامی که در حال تحصیل در کالج بودند راه اندازی کردند. اندکی پس از راه اندازی Fanfix، گستتنر و پومپن، ستاره Vine، کامرون دالاس را وارد تیم کردند.

ایده Fanfix زمانی به وجود آمد که پسر عموی گستتنر در TikTok منفجر شد و ده‌ها میلیون بازدید به دست آورد، اما نتوانست پول درآورد.

پس از انجام برخی تحقیقات، گستتنر متوجه شد که بسیاری از سازندگان در تلاش برای کسب درآمد هستند.

به طور کلی، اقتصاد سازندگان می‌تواند فضای دشواری برای مقابله باشد – به‌ویژه برای سازندگان تمام وقت و کوچک‌تر که به دنبال تامین هزینه هستند.

سازندگان کوچکتر به ندرت معاملات نام تجاری را ایمن می کنند چه رسد به معاملات ثابت که جریان درآمد پایداری را ارائه می دهند.

 او گفت: «معاملات نام تجاری برای اکثریت قریب به اتفاق سازندگان مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، و باید راهی وجود داشت که سازندگان بتوانند مستقیماً از طرفداران وفادار خود درآمد کسب کنند، بدون اینکه به برندها، نمایندگان، استودیوها یا شرکت‌های ضبط تکیه کنند. شکافی در بازار برای پلتفرم عضویت طرفداران Gen Z تمیز و مناسب برای خانواده وجود داشت.»

مخاطبان هدف Fanfix بین ۱۳ تا ۲۴ سال سن دارند، بنابراین این پلتفرم دارای دستورالعمل‌های سختگیرانه محتوایی است و برهنگی و همچنین محتوایی را که فعالیت‌های غیرقانونی را تبلیغ می‌کند، ممنوع می‌کند.

این پلتفرم مطمئن می شود از کاربران و سازندگان زیر ۱۸ سال با ویژگی های ایمنی اضافی مانند عملکردهای گزارش و ناظران انسانی که پیام های خصوصی را ۲۴/۷ نظارت می کنند و همچنین دو بار در روز حساب های سازنده را بررسی می کنند، محافظت می کند.

صرف نظر از سن سازنده، آنها می توانند از ویژگی “حالت ایمن” استفاده کنند که به آنها امکان می دهد پیام های بازبینی شده توسط انسان را فعال کنند.

به طور کلی، کل پلت فرم توسط انسان تعدیل می شود.

Fanfix فقط سازندگانی را می‌پذیرد که تعداد فالوورهایشان ۱۰۰۰۰ یا بیشتر باشد. سازنده باید با “تصویر برند” Fanfix مطابقت داشته باشد و بتواند تبدیل کند.

 با Savannah Rae Demers ، یک خالق محتوای ۲۲ ساله که استفاده از Fanfix را در بهار ۲۰۲۲ آغاز کرد، صحبت شد . Demers گفت که تا کنون، او نزدیک به ۱۰۰,۰۰۰ دلار در این پلتفرم درآمد داشته است.

او گفت: “نرخ اشتراک من در حال حاضر ۸ دلار است، که باعث می شود از هر مشترک در ماه حدود ۶.۴۰ دلار درآمد داشته باشم.”

«با حدود ۲۱۰۰ مشترک، این در حال حاضر حدود ۱۳۵۰۰ دلار در ماه فقط از سوی مشترکین است. این حتی شامل نکات اضافی و درآمد حاصل از پیام‌رسانی نمی‌شود.»

Fanfix میزبان سازندگان موفق دیگری از جمله Madi Monroe، Brooke Monk و Anna Shumate است. طبق گفته این شرکت، به‌طور میانگین حدود ۲۰۰ مشترک Fanfix برای هر سازنده در این پلتفرم وجود دارد.

“من بلافاصله مجذوب مفهوم کلی این پلتفرم شدم – داشتن مکانی برای مستندسازی محتوای پشت صحنه و نداشتن تنها معاملات برند که بتوان بر آن تکیه کرد، برای من بسیار عالی به نظر می رسید!

همچنین داشتن مکانی برای چت واقعی و تعامل با جامعه فالوورهایم برای من بسیار خاص است و این دقیقاً همان چیزی است که Fanfix در بخش پیام‌رسانی پلتفرم به من داد.”

گستتنر و پومپان زمانی که Fanfix را در ژوئن ۲۰۲۲ به قیمت هشت رقم به SuperOrdinary فروختند به ترتیب تنها ۲۱ و ۲۳ سال داشتند .

SuperOrdinary با بیش از ۱۴۰ برند مانند Farmacy، OLAPLEX، The Honest Company و غیره شریک است.

SuperOrdinary پلتفرم تجارت الکترونیکی خود به نام GalaGala را دارد که مجموعه‌ای از مارک‌های تحت نظارت اینفلوئنسرها را ارائه می‌دهد.

در نهایت، سازندگان Fanfix می‌توانند با SuperOrdinary برای فروش محصولات در فروشگاه‌های آنلاین خود همکاری کنند.

این سازندگان به‌عنوان بخشی از Fanfix به کل اکوسیستم SuperOrdinary دسترسی دارند. چه دسترسی به برندها باشد و چه هر چیز دیگری، دسترسی به سیستمی که واقعاً هیچ پلتفرمی نمی تواند آن را فراهم کند.

در نوامبر ۲۰۲۲، این شرکت SuperLink را راه‌اندازی کرد ، یک پلتفرم لینک در بیو متمرکز بر درآمدزایی که صفحه Fanfix سازنده را نمایش می‌دهد.

سازندگان ۴۶ درصد از درآمد تبلیغات را دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا