اخبار اینترنت

هزینه انرژی ابری افزایش یافته است

به گزارش اپ خونه، از زمستان، حوالی شروع جنگ در اوکراین، هزینه های انرژی به شدت افزایش یافته است – به ویژه در بخش هایی از اروپا که از لحاظ تاریخی به سوخت روسیه وابسته هستند. این مراکز داده تحت تأثیر قرار گرفته است، که مستقیماً به منابعی مانند گاز طبیعی وابسته نیستند، اما اغلب از شبکه های برق و ژنراتورهای پشتیبان استفاده می کنند که بخشی از برق خود را با استفاده از سوخت های فسیلی تولید می کنند.

بر اساس گزارش ژوئیه از تامین‌کننده تولید برق Aggreko، اپراتورهای مرکز داده در بریتانیا و ایرلند شاهد افزایش ۵۰ درصدی قبض‌های انرژی خود در سه سال گذشته بوده‌اند و شیب‌ترین صعود در سال گذشته رخ داده است. پنجاه و هشت درصد از آن‌ها در بریتانیا گفتند که قبض‌های انرژی «تأثیر قابل‌توجهی» بر سود شرکت‌شان داشته است.

به نظر می رسد اجتناب ناپذیر است که اپراتورهای مرکز داده حق بیمه انرژی که مجبور به پرداخت هستند به مشتریان منتقل شود. در واقع، این در حال حاضر اتفاق می افتد.

در نوامبر ۲۰۲۱، ارائه‌دهنده خدمات ابری مستقر در منچستر، M247، قیمت‌ها را ۱۶۱ درصد افزایش داد و دلیل آن را «زمان‌های بی‌سابقه در بازارهای انرژی اروپا» دانست. ارائه دهندگان ابر، OVHcloud، مستقر در فرانسه، و Hetzner، مستقر در آلمان، هر دو اخیرا اعلام کردند که قیمت ها را در ماه های آینده ۱۰ درصد افزایش خواهند داد تا با افزایش هزینه های انرژی و تورم مبارزه کنند.

رویترز گزارش داد، OVHcloud در گزارشی از درآمد به سرمایه گذاران گفت که انتظار دارد «هزینه های برق در سال ۲۰۲۳ تقریباً یک درصد متوسط ​​تا بالای تک رقمی از درآمد آن را تشکیل دهد، در حالی که در سال ۲۰۲۲ متوسط ​​​​تک رقمی بود.”

رنه بوست، تحلیلگر ارشد گارتنر، در گفتگو با TechCrunch خاطرنشان کرد که دوران کاهش مداوم قیمت‌های ابری مدتی است که به پایان رسیده است. (به عنوان مثال، Google Cloud قیمت خدمات اصلی خود را در ماه مارس، مستقل از افزایش هزینه های انرژی افزایش داد.) اما او موافقت کرد که افزایش هزینه ها – و تورم مرتبط با آن – روند افزایشی قیمت ابر را تسریع کرده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا