اخبار اینترنت

هند بار دیگر گوگل را جریمه کرد و دستور داد تا پرداخت های شخص ثالث را مجاز کند

به گزارش اپ خونه، ناظر ضد انحصار هند به دلیل سوء استفاده از موقعیت غالب فروشگاه Google Play خود، گوگل را با جریمه ۱۱۳ میلیون دلاری محکوم کرد و به این شرکت دستور داد تا به توسعه دهندگان برنامه اجازه دهد از خدمات پردازش پرداخت شخص ثالث برای خریدهای درون برنامه ای یا برای خرید برنامه ها استفاده کنند (جریمه برای سازنده اندروید در همان چند هفته در بزرگترین بازار آن توسط کاربران).

کمیسیون رقابت هند که در اواخر سال ۲۰۲۰ تحقیقات خود را در مورد گوگل آغاز کرد، گفت: الزام توسعه‌دهندگان به استفاده از سیستم صورت‌حساب خود گوگل برای برنامه‌های پولی و خریدهای درون‌برنامه‌ای از طریق فروشگاه Play  به منزله تحمیل شرایط ناعادلانه است و در نتیجه مفاد این قانون (بخش ۴ (۲) (الف) (i) قانون) را نقض می‌کند.

تنظیم کننده که با چندین بازیگر صنعت از جمله Paytm، Zomato، Info Edge، Samsung، Vivo، Xiaomi، Microsoft و Realme به عنوان بخشی از تحقیقات مصاحبه کرد، گفت که گوگل از سیستم صورتحساب خود برای برنامه های خود مانند YouTube استفاده نمی کند که  تحمیل شرایط تبعیض آمیز محسوب می شود.

تحقیقات همچنین به این نتیجه رسید که:

• تحمیل اجباری GPBS [سیستم صورت‌حساب Google Play] انگیزه‌های نوآوری و توانایی پردازنده‌های پرداخت و همچنین توسعه‌دهندگان برنامه برای انجام توسعه فنی و نوآوری را مختل می‌کند و بنابراین، به معنای محدود کردن توسعه فنی در بازار خدمات پردازش پرداخت درون‌برنامه است. . بر خلاف مفاد قانون. بنابراین، مشخص شد که Google مقررات بخش ۴(۲)(b)(ii) قانون را نقض می کند.

• تحمیل اجباری GPBS توسط Google همچنین منجر به محرومیت از دسترسی به بازار برای تجمیع‌کننده‌های پرداخت و همچنین توسعه‌دهندگان برنامه می‌شود، که این نقض مفاد بخش ۴(۲)(c) قانون است.

• رویه‌هایی که Google دنبال می‌کند منجر به اعمال نفوذ در بازار سیستم‌عامل تلفن همراه دارای مجوز و فروشگاه‌های برنامه برای سیستم‌عامل Android، برای محافظت از موقعیت خود در بازارهای پایین دستی، برخلاف مفاد بخش ۴(۲)(e) قانون می‌شود.

• روش‌های مختلفی که توسط Google برای ادغام برنامه UPI خودش در مقابل سایر برنامه‌های UPI رقیب استفاده می‌شود، با Play Store منجر به نقض بخش‌های ۴(۲)(a)(ii)، ۴(۲)(c) و ۴ (۲) (ه) قانون می شود.

هند بزرگترین بازار گوگل از نظر کاربران است. این شرکت در دهه گذشته میلیاردها دلار در بازار آسیای جنوبی سرازیر کرده است زیرا به شدت در جستجوی یافتن مناطق بکر اصلی در سراسر جهان برای افزایش رشد خود بوده است.

این شرکت تقریباً به تمام ۶۰۰ میلیون کاربر اینترنت هند دسترسی دارد. اندروید ۹۷ درصد از بازار گوشی های هوشمند محلی را در اختیار دارد. برنامه پرداخت آن، Google Pay، دومین پرداخت بزرگ در شبکه UPI است، زیرساختی که توسط ائتلافی از بانک‌ها ساخته شده و به محبوب‌ترین روش مبادلات آنلاین هندی‌ها تبدیل شده است.

ناظر ضد انحصار به گوگل دستور داده است تا مجموعه ای از تغییرات را در خط مشی های Play Store خود اعمال کند، که مانند اجازه به توسعه دهندگان برای استفاده از سیستم صورتحساب شخص ثالث، نیاز به رعایت آنها در عرض سه ماه دارد:

_ Google هیچ گونه مقررات ضد فرمان را بر توسعه دهندگان برنامه اعمال نخواهد کرد و آنها را از برقراری ارتباط با کاربران خود برای تبلیغ برنامه ها و پیشنهادات خود به هیچ وجه محدود نخواهد کرد.

_ گوگل نباید کاربران نهایی را به هیچ وجه برای دسترسی و استفاده در برنامه‌ها، ویژگی‌ها و خدمات ارائه شده توسط توسعه‌دهندگان برنامه محدود کند.

_گوگل  باید خط‌مشی روشن و شفافی در مورد داده‌هایی که در پلتفرم آن جمع‌آوری می‌شود، استفاده از چنین داده‌هایی توسط پلتفرم و همچنین اشتراک‌گذاری بالقوه و واقعی چنین داده‌هایی با توسعه‌دهندگان برنامه یا سایر نهادها، از جمله نهادهای مرتبط، تعیین کند.

_ داده‌های مرتبط رقابتی تراکنش/مصرف برنامه‌هایی که از طریق GPBS تولید و به‌دست می‌آیند، نباید توسط Google برای پیشبرد مزیت رقابتی‌اش استفاده شود. Google همچنین باید به توسعه‌دهنده برنامه دسترسی به داده‌هایی را که از طریق برنامه مربوطه ایجاد شده‌اند، مشروط به رعایت پادمان‌های کافی، همانطور که در این ترتیب مشخص شده است، فراهم می‌کند.

– گوگل  هیچ شرطی (از جمله شرایط مربوط به قیمت) را برای توسعه دهندگان برنامه اعمال نمی کند که غیرمنصفانه، غیرمنطقی، تبعیض آمیز یا نامتناسب با خدمات ارائه شده به توسعه دهندگان برنامه باشد.

_ گوگل باید از شفافیت کامل در برقراری ارتباط با توسعه دهندگان برنامه، خدمات ارائه شده و هزینه مربوطه اطمینان حاصل کند. Google همچنین باید خط مشی پرداخت و معیارهای قابل اجرا بودن کارمزد(ها) را به روشی بدون ابهام منتشر کند.

_ گوگل به هیچ وجه نسبت به سایر برنامه‌هایی که پرداخت را از طریق UPI در هند تسهیل می‌کنند، نسبت به برنامه UPI خودش تبعیض قائل نمی‌شود.

CCI در بیانیه ای در روز سه شنبه گفت: «کمیسیون بدین وسیله به گوگل دستور می دهد تا از انجام اقدامات ضدرقابتی دست بردارد».

گوگل و اپل در سال‌های اخیر با گرمی از سوی توسعه‌دهندگان در سطح جهان مواجه شده‌اند، زیرا آنها را ملزم به استفاده از سیستم‌های صورت‌حساب خود کرده‌اند و از این رو کمیسیون قابل توجهی دریافت می‌کنند. در پاسخ، گوگل شروع به کاوش کرده است تا به توسعه دهندگان در برخی از بازارها از جمله هند امکان استفاده از سیستم پرداخت شخص ثالث را برای خرید در فروشگاه Play ارائه دهد.

هفته گذشته، تنظیم کننده رقابت، گوگل را به دلیل اقدامات ضدرقابتی مربوط به دستگاه های تلفن همراه اندرویدی ۱۶۱.۹ میلیون دلار جریمه کرد و یک سری اقدامات جبرانی سختگیرانه انجام داد.

سازمان دیده بان در حال بررسی این بود که آیا گوگل موقعیت مسلط را در پنج بازار مختلف که شامل سیستم عامل قابل مجوز برای گوشی های هوشمند، فروشگاه برنامه، سرویس های جستجوی وب، مرورگرهای وب تلفن همراه بدون سیستم عامل و پلت فرم میزبانی ویدیوی آنلاین در هند می باشد به دست آورده است؟ رگولاتور نتیجه گرفت که گوگل در تمام آن بازارهای مربوطه مسلط بود.

ناظر ضد انحصار گفت که سازندگان دستگاه نباید مجبور به نصب دسته‌ای از برنامه‌های گوگل شوند و غول جستجو نباید دسترسی به APIهای خدمات Play و مشوق‌های پولی و دیگر را برای فروشندگان منع کند. آمازون به رگولاتوری گفت که بیش از نیم دوجین فروشنده سخت‌افزار نشان داده‌اند که به دلیل ترس از تلافی‌جویانه گوگل، نمی‌توانند با گروه تجارت الکترونیک وارد رابطه تولید تلویزیون شوند.
در پاسخ به دستور هفته گذشته، گوگل گفت که تصمیم CCI یک “شکست بزرگ برای مصرف کنندگان و مشاغل” بود، آنها را در معرض “خطرات امنیتی جدی” قرار داد و “هزینه دستگاه های تلفن همراه را برای هندی ها” افزایش داد.

پاسخ گوگل به شواهدی که تنظیم کننده رقابت برای رسیدن به نتیجه به آن تکیه کرده است. از صفحه ۱۷۷ دستور.

گوگل روز سه شنبه گفت تیم حقوقی آن در حال ارزیابی این سفارش است و هیچ اظهارنظری فوری نداشت. CCI در این دستور گفت: این سازمان در مورد شواهدی که تنظیم کننده برای رسیدن به نتیجه به آن اعتماد کرده است، ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی گوگل در بیانیه ای در روز چهارشنبه گفت: «توسعه دهندگان هندی از فناوری، امنیت، حمایت از مصرف کننده و انتخاب و انعطاف پذیری بی نظیری که اندروید و گوگل پلی ارائه می کنند بهره برده اند. و با پایین نگه داشتن هزینه ها، مدل ما به تحول دیجیتال هند کمک کرده و دسترسی صدها میلیون هندی را گسترش داده است. ما به کاربران و توسعه دهندگان خود متعهد هستیم و در حال بررسی تصمیم برای ارزیابی مراحل بعدی هستیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا