اخبار کسب و کارها

هند به Vodafone Idea دستور داد تا حقوق دولتی را به ۲ میلیارد دلار سهام تبدیل کند

به گزارش اپ خونه، دولت هند به Vodafone Idea دستور داده است تا تمام سودی را که به دولت بدهکار است به سهام این شرکت تبدیل کند و آن را به بزرگترین سهامدار غول مخابراتی مشکل دار تبدیل کند.

وودافون گفت که دستور تبدیل سرمایه به ارزش حدود ۲ میلیارد دلار به سهام صادر شده است. Vodafone Idea (PDF) در یک پرونده نظارتی فاش کرد ، شرکت “تمام اقدامات لازم را فوراً برای انجام صدور فوق انجام خواهد داد.”

این اقدام جدیدترین اقدام در تلاش‌های نجات برای نجات Vodafone Idea است، یک سرمایه‌گذاری مشترک بین گروه وودافون غول مخابراتی بریتانیا و شرکت میلیاردر محلی کومار منگالام بیرلا، که حدود ۲ میلیارد دلار به دولت هند برای طیف و سایر حقوق بدهکار است.

در سال ۲۰۲۱، دولت هند بسته نجاتی را برای شرکت‌های مخابراتی بدهکار در این کشور تصویب کرد و حق تبدیل سود آن‌ها به سهام را در تاریخ بعدی محفوظ داشت.

سال گذشته، هیئت مدیره Vodafone Idea طرحی را برای اعطای ۳۶ درصد از سهام این شرکت به دولت هند تصویب کرد. این شرکت بعداً گزارش داد که دولت هند تمایلی به در اختیار گرفتن عملیات شرکت ندارد.

یکی از مدیران شرکت در آن زمان گفت: “آنها خواهان سه بازیگر خصوصی در بازار هستند، آنها می خواهند مروجین این شرکت را اداره کنند.”

هند دومین بازار بزرگ بی سیم جهان است. Reliance Jio از Mukesh Ambani و Bharti Airtel از Sunil Mittal سهم شیر را در کشور دارند.

Vodafone Idea در حراج دولتی طیف ۵G در سال گذشته کمترین هزینه را در بین سه شرکت برتر انجام داد.

جیو بیش از ۱۱ میلیارد دلار برای خرید طیف پیشنهادی هزینه کرد و پس از آن ایرتل بیش از ۵.۴ میلیارد دلار هزینه کرد. Vodafone Idea طیفی را به ارزش ۲.۳۷ میلیارد دلار خریداری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا