اخبار اینترنت

هنگ کنگ تمایل دارد با مقررات جدید تبدیل به هاب رمزنگاری شود

به گزارش اپ خونه، از آنجایی که دولت ایالات متحده به مهار صنعت کریپتو با مجموعه ای از مقررات ادامه می دهد ، مکان های دیگر به عنوان قطب های جدید صنعت دارایی های مجازی در حال ظهور هستند.

روز دوشنبه، هنگ‌کنگ قوانینی را پیشنهاد کرد که به سرمایه‌گذاران خرده‌فروش اجازه می‌دهد تا «توکن‌های با سرمایه کلان» خاصی را در صرافی‌های دارای مجوز معامله کنند، که در تضاد کامل با سرزمین اصلی چین در سراسر مرز خود است، جایی که تراکنش‌های مرتبط با رمزارز کاملاً ممنوع است .

کمیسیون اوراق بهادار و آتی شهر مشخص نکرد که کدام توکن‌های بزرگ مجاز خواهند بود، اگرچه سخنگوی این نهاد نظارتی گفت که احتمالاً بیت کوین و اتر، دو تا از بزرگترین دارایی‌های دیجیتال از نظر ارزش بازار هستند.

از زمان سرکوب تجارت کریپتو توسط چین، استارت آپ های وب ۳ این کشور تا حد زیادی از بازار داخلی خود دست کشیده اند و تمرکز خود را به خارج از کشور تغییر داده اند . برخی از مدبرترها ترجیح داده‌اند پایگاه‌های جدیدی را در مکان‌های دوستانه‌تری مانند سنگاپور و دبی راه‌اندازی کنند، اگرچه معمولاً توسعه‌دهندگان را در چین نگه می‌دارند تا از استعدادهای فناوری مقرون‌به‌صرفه این کشور بهره ببرند.

با معرفی هنگ کنگ از یک محیط نظارتی آرام تر برای ارزهای دیجیتال، ممکن است برخی از این شرکت های وب ۳ که توسط چین در تبعید تأسیس شده اند، بازگردند و به خانه خود نزدیک تر شوند.

با توجه به هجوم ورشکستگی ها و اخراج ها که صنعت کریپتو جهانی را متلاطم کرده است، سرکوب تجارت کریپتو توسط چین برای محافظت از سرمایه گذاران فردی در برابر فعالیت های سفته بازی پیش بینی کننده به نظر می رسد. اما پول و استعداد با وجود ترکیدن حباب کریپتو همچنان به وب۳ سرازیر می شود . تصور اینکه پکن ساکت بنشیند در حالی که بقیه دنیا روی بلوک‌های ساختمانی کار می‌کنند سخت است که برخی استدلال می‌کنند موج جدیدی از نوآوری به بزرگی خود اینترنت فعلی را ایجاد می‌کند.

هنگ کنگ که از لحاظ تاریخی یک مرکز مالی است، به طور بالقوه می تواند آزمایشگاهی برای سیاست گذاران چین باشد تا پتانسیل بلاک چین را با مقداری بافر برای یک میلیارد کاربر اینترنتی این کشور آزمایش کنند.

پیشنهاد ارائه شده توسط هنگ کنگ تصریح می کند که تمام صرافی های متمرکز ارز مجازی که در شهر فعال هستند یا خدمات بازاریابی به سرمایه گذاران منطقه باید مجوزهایی را از مرجع اوراق بهادار و معاملات آتی دریافت کنند. این الزامات «حوزه‌های کلیدی مانند نگهداری امن دارایی‌ها، شناخت مشتری، تضاد منافع، امنیت سایبری، حسابداری و حسابرسی، مدیریت ریسک، مبارزه با پولشویی/مقابله با تأمین مالی تروریسم و ​​پیشگیری از سوء رفتار در بازار را پوشش می‌دهد». اطلاعیه می خواند.

«علاوه بر اطمینان از مناسب بودن مشتریان داخلی و پذیرش توکن، سایر پیشنهادات کلیدی به بررسی دقیق، حاکمیت و افشای اطلاعات مربوط است.»

به عبارت دیگر، صرافی‌های رمزنگاری متمرکز باید آدرس‌های IP هنگ کنگ را تا زمانی که مجوزهای مربوطه را برای فعالیت در آنجا کسب کنند، ممنوع کنند.

الزامات نظارتی تا ۳۱ مارس برای مشاوره باز است و رژیم مجوز جدید از اول ژوئن اعمال می شود.

ژوپیتر ژنگ، مدیر تحقیقات HashKey Capital، در اظهار نظر کتبی می گوید: «حمایت گسترده هنگ کنگ از دارایی های مجازی از ماه اکتبر با رژیم جدید مجوز و مشاوره بیشتر افزایش یافته است. هنگ‌کنگ قبلاً یک رژیم مجوز داوطلبانه را معرفی کرده بود که پلتفرم‌های رمزنگاری را به مشتریانی با پورتفولیوی حداقل ۸ میلیون دلار هنگ کنگ محدود می‌کرد و HashKey یکی از این دو مجوز است.

ژنگ می‌افزاید: «این به شرکت‌های تازه‌کار و استعدادهای بیشتری کمک می‌کند تا در هنگ‌کنگ کسب‌وکار ایجاد کنند و در نتیجه دارایی مجازی محلی / اکوسیستم وب ۳ موفق‌تر باشد.» این خبر نه تنها باعث واکنش های مثبت گسترده در منطقه آسیا و اقیانوسیه، بلکه در جامعه جهانی وب ۳ نیز شده است. می توان حدس زد که بازار غرب و شرکت کنندگان نیز در سال جاری توجه بیشتری به توسعه بازار وب ۳ شرقی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا