اخبار اینترنت

هنگ کنگ قانونی کردن معاملات خرده فروشی کریپتو معکوسی از پیشنهاد قبلی خود را بررسی میکند

به گزارش اپ خونه، هنگ کنگ پیشنهاد داده است که به سرمایه گذاران خرد اجازه داد و ستد با ارزهای رمزنگاری شده و وجوه قابل معامله در مبادلات رمزنگاری را بدهد و قصد دارد آزمایش هایی را در زمینه صدور NFT و CBDC انجام دهد زیرا به نظر می رسد موقعیت خود را به عنوان یک مرکز مالی جهانی بازیابی کند.

این شهر سال گذشته پیشنهاد محدود کردن تجارت کریپتو به سرمایه‌گذاران حرفه‌ای را داده بود، اقدامی که باعث شد بسیاری از کارآفرینان ارز دیجیتال پایگاه خود را به حوزه‌های قضایی دوستانه‌تری مانند دبی و سنگاپور تغییر دهند.
هنگ‌کنگ حقوق مالکیت دارایی‌های توکن‌شده را بررسی می‌کند و قانونی کردن قراردادهای هوشمند را بررسی می‌کند تا “پایه قانونی محکمی برای توسعه آنها فراهم کند”.

همچنین در حال برنامه‌ریزی برای وضع «مقررات مناسب» در جنبه‌هایی مانند «حکومت، مکانیسم تثبیت و بازخرید» استیبل کوین است.
این پیشنهاد در زمانی ارائه می شود که چین تلاش های خود را برای سرکوب تراکنش های رمزنگاری افزایش داده است و سنگاپور در حال بررسی مجموعه ای از دستورالعمل های سختگیرانه در مورد دارایی های دیجیتال مجازی است.

پل چان، وزیر مالی هنگ کنگ، گفت: “ما می خواهیم موضع سیاست خود را برای بازار جهانی روشن کنیم تا عزم خود را برای کشف فین تک با جامعه دارایی های مجازی جهانی نشان دهیم.” او افزود: در مرحله اولیه، هنگ کنگ انتظار دارد دارایی های اساسی “محدود به معاملات آتی بیت کوین و اتر در بورس کالای شیکاگو” باشد.

هنگ کنگ همچنین رویکردی را که می خواهد در یک بیانیه سیاستی اتخاذ کند، توضیح می دهد. در این بیانیه آمده است که کمیسیون اوراق بهادار و آتی یک مشاوره عمومی در مورد اینکه چگونه سرمایه‌گذاران خرد ممکن است «درجه مناسب» برای دسترسی به دارایی مجازی تحت رژیم مجوز جدید دریافت کنند، انجام خواهد داد.

دفتر خزانه داری در بیانیه ای اعلام کرد که ما می دانیم که VA [دارایی مجازی] اینجاست، با توجه به اینکه چگونه توجه سرمایه گذاران جهانی را به خود جلب کرده است و به طور فزاینده ای به عنوان مجرای نوآوری های مالی در نظر گرفته می شود، بدون در نظر گرفتن فرصت های آینده که با حرکت VA به مناطق باز خدمات مالی و  از وب ۳.۰ و متاورس خواهد شد. .

«دولت، همراه با تنظیم‌کننده‌های مالی، در تلاش هستند تا محیطی تسهیل‌کننده برای ارتقای توسعه پایدار و مسئولانه بخش VA در هنگ کنگ فراهم کنند.»
سام بنکمن-فرید، مدیر اجرایی صرافی ارز دیجیتال FTX و یک حامی برجسته در این صنعت، گام های امروز هنگ کنگ را “واقعا امیدوارکننده” خواند، اما افزود که اگر منطقه سال گذشته این موضع را اتخاذ می کرد، با اشاره به مهاجرت تهاجمی که پیشنهاد قبلی هنگ کنگ باعث شد.

او در توییتی گفت: «از سیاست‌گذاران به‌طور سازنده و خوش‌بینانه با افرادی که بیشترین اهمیت را برای جهت‌گیری یک صنعت دارند، یعنی مشتریان، تعامل سازنده و خوش‌بینانه برقرار می‌کنند، بسیار قدردانی می‌کنم.»

هنگ کنگ در بیانیه خود در روز دوشنبه اعلام کرد که پروژه هایی را برای آزمایش مزایای تکنولوژیکی دارایی های مجازی و کاربردهای آنها در بازارهای مالی آزمایش خواهد کرد. این پروژه‌های آزمایشی شامل انتشار NFT، توکن‌سازی اوراق قرضه سبز و «راه‌اندازی احتمالی ارز دیجیتال بانک مرکزی خرده‌فروشی، eHKD» است.

هنگ کنگ، سنگاپور و دبی در نیم دهه گذشته با دیدگاه های دوستانه خود در مورد ارزهای دیجیتال، کارآفرینان، سرمایه گذاران و کارمندان فناوری رمزنگاری را از سراسر جهان جذب کرده اند. اما در کوارترهای اخیر، آنها با اینکه چقدر می خواهند باز بمانند، دست و پنجه نرم کرده اند.
هفته گذشته، سنگاپور دستورالعمل‌های جدیدی را پیشنهاد کرد که ممکن است به زودی سرمایه‌گذاران خرد را ملزم به انجام آزمایش کنند و از پرداخت‌های کارت اعتباری و سایر اشکال استقراض برای تجارت ارزهای دیجیتال استفاده نکنند.

مقامات پولی سنگاپور در مجموعه ای از مقالات مشاوره ای اعلام کردند که نگران این اند که بسیاری از مشتریان خرده فروشی ممکن است “دانش کافی در مورد خطرات معامله” توکن های پرداخت دیجیتال نداشته باشند، که ممکن است آنها را با”ریسک های بالاتری را نسبت به آنچه در غیر این صورت داشتند متحمل شوند.”مواجه کند .»

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا