نرم افزار موبایل

واتس اپ پس از قطعی گسترده جهانی که دو ساعت به طول انجامید، بازگشت

به گزارش اپ خونه، روز سه‌شنبه، واتس‌اپ برای حدود دو ساعت در چندین کشور در سراسر جهان غیرقابل دسترسی بود و مهندسان متا را در تلاش برای شناسایی و حل مشکل در ساعات اولیه صبح قرار داد.

واتس‌اپ حدود ساعت ۲:۱۰ بامداد به وقت اقیانوس آرام شروع به بازگشت به کار کرد و برای میلیاردها کاربر و کسب‌وکارهایی که به برنامه پیام‌رسانی و تماس فوری متعلق به متا متکی هستند، تسکین داد.

واتس اپ علت قطعی را به اشتراک نگذاشت، اما تایید کرد که این مشکل را برطرف کرده است. ما می دانیم که مردم امروز در ارسال پیام در واتس اپ مشکل داشتند.

یکی از سخنگویان متا گفت: ما این مشکل را برطرف کرده‌ایم و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می‌کنیم.
آنها گفتند که در اوایل روز، کاربران در سراسر جهان شروع به شکایت کردند که نمی توانند پیام های جدید ارسال یا دریافت کنند، در واتس اپ ثبت نام کنند، اطلاعات پروفایل یا تنظیمات حریم خصوصی خود را به روز کنند.

DownDetector، یک سرویس وب که عملکرد سرویس‌ها را ردیابی می‌کند، گفت که ده‌ها هزار نفر از قطعی در هنگام قطع شدن واتس‌اپ شکایت کردند. WaBetaInfo، یکی دیگر از سرویس‌های محبوبی که واتس‌اپ را ردیابی می‌کند، گزارش داد که مشکل از سمت سرور است، به این معنی که کاربران نمی‌توانند کاری برای حل این مشکل انجام دهند.

در بیانیه قبلی به TechCrunch، سخنگوی متا گفت که این شرکت در حال تلاش برای بازیابی واتس‌اپ برای همه افراد در سریع‌ترین زمان ممکن است.

واتس اپ در بسیاری از بازارها به زیرساخت حیاتی تبدیل شده است که توسط مقامات دولتی، ارائه دهندگان خدمات مخابراتی و البته میلیاردها نفر استفاده می شود. از سال ۲۰۲۰، این سرویس برای ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد پیام در روز استفاده می شد، رقمی که در صنعت بی رقیب است.

فیس‌بوک مسنجر و واتس‌اپ با هم تا اوایل سال ۲۰۱۶ برای مبادله ۶۰ میلیارد پیام در روز استفاده می‌شدند.

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل در ماه مه ۲۰۲۰ گفت که iMessage و FaceTime رکورد استفاده را داشته‌اند، اما ارقام خاصی را به اشتراک نمی‌گذارند. آخرین باری که اپل این رقم را به اشتراک گذاشت، بسیار کمتر از استفاده آن زمان واتس اپ (پادکست) بود. وی چت، که بیش از ۱ میلیارد کاربر نیز جمع آوری کرده است، از نظر حجم پیام های روزانه نیز عقب است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا