اخبار کسب و کارها

والمارت ۲۰۰ میلیون دلار در غول پرداخت موبایل هند PhonePe سرمایه گذاری می کند

PhonePe مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار دیگر را به عنوان بخشی از دور جاری جمع آوری کرده است، بحثی که اکنون به آن کمک کرده تا ۶۵۰ میلیون دلار در هفته های اخیر به رغم رکود بازار به دست آورد، زیرا غول فین تک هندی پس از جدایی اخیر از شرکت مادر Flipkart، جنگ خود را افزایش می دهد. .

والمارت که مالک اکثریت PhonePe است، ۲۰۰ میلیون دلار در این استارتاپ سرمایه گذاری کرده است.

دور در حال انجام، PhonePe که مقر آن در بنگلور است، ارزش پیش از پولی ۱۲ میلیارد دلاری دارد. PhonePe قبلاً گفته بود که قصد دارد تا ۱ میلیارد دلار به عنوان بخشی از دور تأمین مالی جاری جمع آوری کند.

جودیت مک کنا، رئیس و مدیر عامل Walmart International در بیانیه‌ای گفت:

“ما در مورد آینده PhonePe هیجان زده هستیم و به نحوه ادامه ارائه خدمات خود و ارائه دسترسی به خدمات مالی برای هندی ها در مقیاس بزرگ اطمینان داریم. هند یکی از دیجیتال‌ترین، پویاترین و سریع‌ترین اقتصادهای جهان است، و ما خوشحالیم که این فرصت را داریم که به حمایت از PhonePe ادامه دهیم.”

PhonePe با ارزش ۱۲ میلیارد دلاری با ارزش ترین استارت آپ فین تک هند است. با Google Pay و Paytm رقابت می کند. Paytm که انتظار دارد تا مارس امسال به درآمد یک میلیارد دلاری برسد، در حال حاضر کمتر از ۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

PhonePe بر تراکنش‌های UPI، شبکه‌ای که توسط ائتلافی از بانک‌های خرده‌فروشی در هند ساخته شده است، تسلط دارد.

UPI محبوب ترین روشی است که هندی ها به صورت آنلاین تراکنش می کنند – بیش از ۸ میلیارد تراکنش در ماه را پردازش می کند.

PhonePe هفت ساله حدود ۵۰ درصد از تمام این تراکنش ها را فرمان می دهد و سرعت آن کاهش نمی یابد.

PhonePe هفته گذشته اعلام کرد که به صورت سالانه تراکنش هایی به ارزش ۱ تریلیون دلار را پردازش می کند.

والمارت، که مالک اکثر غول تجارت الکترونیک Flipkart نیز هست، ماه گذشته گفت که جدایی Flipkart و PhonePe “بسیار مشابه eBay و PayPal است، جایی که هر یک از آنها به طور مستقل می توانند ابتکارات خود را دنبال کنند.”

یکی از نگرانی‌های رشد PhonePe این بود که رگولاتور هندی بر روی هر یک از بازیکنان شرکت‌کننده نظارتی بر ارزش بازار اعمال می‌کرد، اما تمدید اخیر آن تا مهلت تا سال ۲۰۲۵ راه را برای دو سال رشد سریع دیگر برای استارت‌آپ هموار کرد .

(GPay و PhonePe گوگل در حال حاضر بیش از ۸۰٪ از تمام تراکنش های UPI را پردازش می کنند.)

PhonePe همچنین به آرامی در حال تبدیل شدن به یک موتور توزیع است و از پایگاه بزرگ ۳۰۰ میلیون کاربر برای فروش متقابل محصولاتی مانند بیمه استفاده می کند.

این استارت‌آپ اعلام کرد که قصد دارد این بودجه را برای ایجاد و مقیاس‌بندی مدیریت ثروت، وام‌دهی، کارگزاری سهام، خرید مبتنی بر ONDC و کسب‌وکارهای جمع‌آوری حساب اختصاص دهد.

کارشناسان صنعت بر این باورند که آخرین بازی PhonePe ممکن است تبدیل شدن به یک بانک باشد، که به گفته آنها ارزش گذاری عالی را توجیه می کند. PhonePe در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ درآمدی معادل ۲۳۴.۳ میلیون دلار داشته است.

بر اساس گزارش ارزیابی تهیه شده توسط شرکت حسابرسی KPMG و ارائه شده توسط PhonePe در ژانویه، این شرکت درآمدی معادل ۳۲۵ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۲ و ۵۰۴ میلیون دلار برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی می کند.

KMPG در گزارش ارزیابی خود نوشت که این استارتاپ انتظار ندارد EBIDTA را که یک معیار کلیدی سودآوری است، تا سال ۲۰۲۵ مثبت کند. اطلاعات مالی و معیارهای PhonePe از گزارش ارزیابی قبلاً گزارش نشده است.

سامیر نیگام، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی PhonePe، در بیانیه‌ای گفت:

“مایلیم از والمارت، سرمایه گذار عمده ما، برای حمایت مستمر از آرزوهای بلندمدت ما تشکر کنیم. ما در مورد مرحله بعدی رشد خود هیجان‌زده هستیم زیرا پیشنهادات جدیدی برای مصرف‌کنندگان و بازرگانان هندی همراه با ایجاد مشارکت مالی در سراسر کشور ایجاد می‌کنیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا