خودرو

ولوو از شاسی بلند الکتریکی کوچک، ساده و ارزان قیمت EX30 رونمایی کرد

به گزارش اپ خونه، چیزهای زیادی در مورد Volvo EX30 جدید وجود دارد.

قیمت اولیه ۳۴۹۵۰ دلار آن را به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای الکتریکی مدرن در بازار قرار می‌دهد.

فضای داخلی به شکلی ساده زیبا و از مواد پایدار ساخته شده است و در حالی که بیرون کوچک است، کابین به خوبی از فضای موجود استفاده می کند.

اگر نقطه ضعفی در EX30 وجود داشته باشد، آن برد است: تنها ۲۷۵ مایل در نوع تک موتوره و ۲۶۵ مایل در حالت دو موتوره.

EX30 چهارمین خودروی الکتریکی ولوو و کم‌هزینه‌ترین خودرو تا به امروز است.

با این حال، قیمت پایین به معنای فناوری کمتر نیست. EX30 تجهیزات ایمنی استاندارد ولوو و دو گزینه پیشرانه توانمند را در خود جای داده است.

یک صفحه نمایش لمسی ۱۲.۳ اینچی در کنسول مرکزی قرار دارد. مانند تسلا مدل ۳، راننده یک دسته ابزار اختصاصی ندارد.

در عوض، این صفحه نمایش بزرگ که در مرکز نصب شده است، تنها صفحه نمایش در خودرو است. بالای صفحه، یک نوار صدا خط تیره را کشیده است.

فناوری ایمنی پیشرو در صنعت ولوو در EX30 گنجانده شده است.

یک سیستم هشدار راننده مراقب رانندگان حواس‌پرت یا خواب‌آلود است. یک سیستم تشخیص برخورد به کاهش تصادفات در جاده کمک می کند و یک سیستم جدید دوچرخه سواران عبوری را قبل از اینکه سرنشین در را باز کند شناسایی می کند.

دستیار راننده ولوو حتی به رانندگان در تغییر خطوط و سبقت گرفتن از وسایل نقلیه کندتر کمک می کند.

فقط دکمه را فشار دهید، دستان خود را روی چرخ نگه دارید و ماشین به سرعت مناسب می رسد و مانور را انجام می دهد. همین سیستم پارک موازی را نیز مدیریت می کند.

این وسیله نقلیه کوچک است اما از فضای خود به خوبی استفاده می کند. این خودرو تنها ۱۶۶.۷ اینچ طول دارد، تقریباً به اندازه شورت بولت خروجی، و کوچکتر از Volvo XC40 Recharge و C40 Recharge است. این فقط ۱۴ اینچ بیشتر از مینی کوپر ۲۰۲۳ دو در و ۱۸ اینچ  کمتر از تسلا مدل ۳ است.

اما در حالی که مدل ۳ طولانی تر است، ظرفیت داخلی ولوو EX30 بزرگتر است و تا ۳۱.۹ مکعب می رسد.

EX30 بر اساس معماری تجربه پایدار Geely (SEA) ساخته شده است و دارای دو گزینه پیشرانه است.

گزینه Single Motor یک EX30 با دیفرانسیل عقب و برد ۲۷۵ مایلی را انتخاب می کند. EX30 تنها با یک موتور به سرعت ۶۰ مایل در ساعت در ۵.۱ ثانیه می رسد و ۲۵۳ پوند فوت گشتاور تولید می کند.

گزینه موتور دوقلو را انتخاب کنید و به لطف ۱۵۴ پونی برقی اضافی، وسیله نقلیه به چهار چرخ متحرک، مسافت ۲۶۵ مایلی کمتر و شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت ۳.۶ ثانیه دست می یابد.

یک باتری ۶۴.۰ کیلووات ساعتی هر دو گزینه را تامین می کند و ولوو می گوید با استفاده از شارژر سریع DC شارژ مجدد از ۱۰ تا ۸۰ درصد فقط ۲۷ دقیقه طول می کشد.

ولوو EX30 اکنون با قیمت پایه ۳۴۹۵۰ دلار برای پیش‌فروش در ایالات متحده در دسترس است. تحویل در تابستان ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

ولوو می گوید EX30 در تاسیسات جیلی چین مونتاژ می شود. به این ترتیب، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی فدرال خودروهای برقی ایالات متحده نخواهد بود، مگر اینکه برنامه های اعلام نشده ای برای ساخت مدل در کارخانه ولوو در کارولینای جنوبی وجود داشته باشد.

گزینه های دیگر بعدا می آیند. تریم پلاس سطح متوسط ​​و Ultimate بارگذاری شده بعداً توضیح داده خواهد شد.

و از اواخر سال ۲۰۲۴، یک نوع کراس کانتری در دسترس خواهد بود که فاصله بالاتری از سطح زمین و قطعات در فضای باز را به نمایش می‌گذارد تا منعکس کننده ماهیت فرود آمدن تریم انتخابی ناهموار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا