استارتاپ

پارتک صندوق بذر چهارم را جمع آوری می کند

به گزارش اپ خونه، شرکت فرانسوی VC Partech صندوق دیگری را که به استارت‌آپ‌های فناوری در مراحل اولیه اختصاص داده شده بود بسته است – این صندوق Partech Entrepreneur IV نام دارد. این بار پارتک ۱۲۰ میلیون یورو جذب کرده است. به نرخ ارز امروزی ۱۲۴ میلیون دلار است.

در سال ۲۰۲۰، Partech صد میلیون دلار برای Partech Entrepreneur III جمع آوری کرد. در پایان سال ۲۰۱۶، پارتک ۱۰۷ میلیون دلار برای صندوق اولیه اولیه خود جمع آوری کرد. بنابراین پارتک مقداری پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های اولیه خواهد داشت، اما تفاوت زیادی نخواهد داشت.

با صندوق جدید امروز، این شرکت قصد دارد چیزی بین ۳۰۰۰۰۰ تا ۳ میلیون یورو سرمایه گذاری کند. برای بسیاری از استارت‌آپ‌ها، این اولین سرمایه‌گذاری VC آن‌ها در مرحله seed و گاهی اوقات حتی قبل از شروع به کار است. پارتک می‌تواند رهبری کند یا در این دور سرمایه‌گذاری کند.

زمانی که نوبت به دورهای بعدی می رسد، یک شرکت VC که یک بار دیگر در یک شرکت پرتفوی سرمایه گذاری می کند یک استثنا بود. این امر برای بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری VC عادی شده است. و Partech این روند را دنبال می کند زیرا می گوید می تواند تا دور سری B دوباره سرمایه گذاری کند.

اما Partech Entrepreneur IV همچنان یک صندوق بذر اختصاصی باقی می‌ماند زیرا Partech فکر می‌کند که سرمایه‌گذاری در بذر نیاز به یک تیم اختصاصی با مهارت‌های خاص دارد. “پشتیبانی و کار با بنیانگذاران استثنایی از همان ابتدای سفر آنها، اشتیاق مشترک – و تنها تمرکز – تیم ما است.

شریک عمومی بوریس گلدن در بیانیه ای گفت: طبق تجربه ما، این یک هنر منحصر به فرد است که به تخصص، تعهد و طرز فکر ویژه مرحله نیاز دارد.

در مورد عمودی و جغرافیایی، Partech هیچ صنعت، بازار یا مدل خاصی در ذهن ندارد. این یک صندوق بذر فرصت طلب است که عمدتاً بر اروپا متمرکز شده است و برخی از سرمایه گذاری ها در ایالات متحده و آسیای جنوب شرقی است.

رومن لاوولت، شریک عمومی، در بیانیه‌ای گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که شناسایی رهبران آینده دسته‌های نوظهور جدید اغلب به یک دامنه وسیع و یک ذهن باز واقعی نسبت به آنچه که با استعدادترین بنیان‌گذاران می‌آیند، نیاز دارد.

در حالی که Partech تمام شرکای محدود را در صندوق اولیه جدید خود فهرست نمی کند، این شرکت می گوید که ۱۰۰ کارآفرین (فعالی یا گذشته) در صندوق جدید مشارکت کرده اند. حامیان دیگری نیز وجود دارند، مانند موسسات مالی، شرکت های چند ملیتی و دفاتر خانواده.

در گذشته، پارتک در مراحل اولیه Alan، Sorare، Jellysmack، Xendit و Merama سرمایه گذاری کرده است. و در حال حاضر، Partech به اندازه کافی پول جمع آوری کرده است تا در ۵۰ استارت آپ فناوری دیگر سرمایه گذاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا