نرم افزار موبایل

پخش کننده موسیقی Plex، Plexamp، اکنون با ChatGPT برای ایجاد لیست پخش کار می کند

به گزارش اپ خونه، Plexamp ، پخش کننده موسیقی که در اصل توسط بخش آزمایشگاه های شرکت رسانه ای Plex انکوبه شده بود، با آخرین به روز رسانی خود از ChatGPT بهره می برد.

این شرکت ویژگی جدیدی به نام «Sonic Sage» را معرفی کرد که توسط ChatGPT OpenAI ارائه می‌شود، که لیست‌های پخش موسیقی منحصربه‌فردی را با اسکن کتابخانه‌های کاربران و استفاده از اشتراک TIDAL آنها ایجاد می‌کند.

این به‌روزرسانی به دنبال تلاش‌های دیگری در مورد استفاده از رابط‌های هوش مصنوعی برای برنامه‌نویسی انتخاب موسیقی کاربران است.

Spotify، به ویژه، یک دی جی هوش مصنوعی راه اندازی کرد تا هم موسیقی را برای کاربران برنامه استریم خود معرفی و هم انتخاب کند، در حالی که سایر برنامه های شخص ثالث مانند Petey اکنون از ChatGPT برای ایجاد لیست پخش Apple Music استفاده می کنند.

در مورد Plex، در حال حاضر از این ویژگی برای پروژه جانبی پخش کننده موسیقی خود استفاده می کند، نه برنامه پخش کننده رسانه اصلی خود.

Plexamp برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به عنوان اولین پروژه از Plex Labs راه اندازی شد، Plexamp به عنوان چرخش Plex در برنامه پخش کننده رسانه کلاسیک Winamp معرفی شد، حتی تجسم هایی را برای همراهی آهنگ های شما ارائه می دهد.

بعداً از دسکتاپ به iOS و Android گسترش یافت و بازسازی شد و تبدیل به یک سرویس فقط برای مشترکین شد.


این برنامه علاوه بر اینکه راهی برای لذت بردن از موسیقی در یک رابط کلاسیک با هدف مخاطبان صوتی است، به عنوان راهی برای Plex برای آزمایش فناوری‌های مختلف نیز عمل کرده است.

به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، با یک ویژگی “Super Sonic” به روز شد که به جای استفاده از ابرداده به تنهایی برای میکس های برنامه نویسی، آهنگ هایی را که “از نظر صوتی مشابه” با یکدیگر مشابه بودند، مطابقت می داد.

این شرکت می‌گوید اکنون Plexamp پشتیبانی از ChatGPT را اضافه خواهد کرد.


این ویژگی جدید که Sonic Sage نام دارد، به کاربران اجازه می دهد لیست های پخش خود را با استفاده از زبان طبیعی برای توصیف آنچه می خواهند بشنوند ایجاد کنند.

برای مثال، این شرکت پیشنهاد می‌کند که کاربران می‌توانند چیزهایی مانند «تصنیف‌های دلپذیر از گروه‌های هوی متال»، «ترک‌های الکترونیکی خوش‌حال از The Chainsmokers و دیگر گروه‌های دی‌جی»، «راک مستقل روان‌گردان مانند پینک فلوید»، «شیارهای دهه ۷۰ توسط زنان قدرتمند،» را بخواهند.

برای استفاده از این گزینه، کاربران باید مشترک Plex Pass باشند و همچنین باید مشترک سرویس پخش موسیقی TIDAL، که شریک موسیقی Plex است، شوند.

سپس آنها باید یک حساب OpenAI ایجاد کنند تا کلید OpenAI API را در تنظیمات Plexamp وارد کنند تا Sonic Sage فعال شود.

این شرکت خاطرنشان می کند که می توانید نتایج آن را فقط به موسیقی موجود در کتابخانه خود از طریق تنظیمی در کنار کلید API محدود کنید.

علاوه بر ارائه جدید هوش مصنوعی، این برنامه چندین گزینه دیگر برای کشف موسیقی دارد، از جمله توانایی استفاده از حالت‌های مختلف DJ، رفتن به «ماجراجویی‌های صوتی» یادگیری ماشینی، استفاده از «رادیوهای خلق و خو»، سفر در زمان برای کشف مجدد.

این شرکت خاطرنشان می کند که Plexamp اکنون در iOS، Android، Mac، Windows، Linux و Headless کار می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا