تکنولوژی

پس از موفقیت Lensa AI، برنامه‌های هنری هوش مصنوعی، نمودارهای برتر فروشگاه App را به هم ریخته است

به گزارش اپ خونه، محبوبیت هوش مصنوعی لنز تأثیر قابل توجهی بر نمودارهای برتر اپ استور داشته است. اپلیکیشن محبوب ویرایش عکس و ویدیو اخیراً با ویژگی جدید “آواتارهای جادویی” خود که توسط مدل منبع باز Stable Diffusion پشتیبانی می‌شود، منتشر شد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا سلفی‌های خود را به پرتره‌هایی از خود به عنوان شخصیت‌های علمی تخیلی، انیمه یا فانتزی تبدیل کنند. از جمله رندرهای هنری دیگر تقاضای مصرف‌کننده برای این برنامه و ویرایش‌های هوش مصنوعی به‌طور گسترده‌تر، اکنون بسیاری از برنامه‌های «AI» دیگر را به نمودارهای برتر فروشگاه App ایالات متحده سوق داده است.

از روز دوشنبه، سه جایگاه برتر در اپ استور ایالات متحده همگی در اختیار ویرایشگرهای عکس هوش مصنوعی قرار دارند و حتی تعداد بیشتری از برنامه‌های هنری هوش مصنوعی به تازگی در بین ۱۰۰ برنامه برتر رتبه‌بندی شده‌اند.

با این حال، رتبه ۱ در اپ استور ایالات متحده همچنان در اختیار لنز AI است، که در ۱۱ روز اول دسامبر، ۱۲.۶ میلیون نصب جهانی را تجربه کرد که ۶۰۰ درصد بیشتر از ۱.۸ میلیون نصب در بازه زمانی مشابه بود. بر اساس داده های جدید شرکت اطلاعاتی Sensor Tower، در ماه نوامبر (۲۰ نوامبر تا ۳۰ نوامبر). برآوردها نشان می دهد که ایالات متحده ۳.۶ میلیون از این نصب های جدید در دسامبر را به خود اختصاص داده است.

در واقع، ۸ برنامه از ۱۰۰ برنامه برتر دانلود شده در اپ استور ایالات متحده، برنامه های هنری هوش مصنوعی در بازه زمانی ۱ تا ۱۱ دسامبر بودند.

پس از Lensa AI، برنامه با صدای عمومی AI Art: AI Image Generator نام برنامه خود را با کلمات کلیدی پر کرده است تا در رتبه دوم قرار گیرد و آواتارهای هوش مصنوعی و هنر هوش مصنوعی را از متن نوید می دهد. Dawn — آواتارهای هوش مصنوعی در موقعیت شماره ۳ قرار دارند و آواتارهای هوش مصنوعی را ارائه می دهند که می توانند با یک پیام متنی تغییر کنند. (در زمان نگارش این مقاله در ۱۲ دسامبر، به نظر می رسد که این دو برنامه جای خود را عوض کرده اند.)

AI Art حدود ۱.۷ میلیون نصب جهانی را در طول ۱ تا ۱۱ دسامبر به خود اختصاص داده است که ۲۲۹ درصد از ۷۱۰۰۰ نصب در ۲۰ تا ۳۰ نوامبر افزایش داشته است. در همین حال، سنسور تاور گفت که Dawn نیز حدود ۱.۷ میلیون نصب داشته است که از ۲۸۰۰۰ نصب در سال افزایش داشته است.

Wonder — AI Art Generator در رتبه ۱۰، که آواتارهای هوش مصنوعی و هنر هوش مصنوعی را نیز از طریق پیام های متنی ارائه می دهد، از نزدیک دنبال می شود.

اگرچه Wonder در ایالات متحده در رتبه پایین تری قرار دارد، اما تاکنون حدود ۴ میلیون نصب جهانی در ماه دسامبر داشته است که نسبت به دوره قبلی ۲۰ تا ۳۰ نوامبر که شاهد ۴۶۹۰۰۰ نصب بود، افزایش یافته است.

نه چندان دورتر از نمودارهای برتر، همچنین Prequel: Aesthetic AI Editor را در اسلات شماره ۱۴ خواهید یافت. این برنامه تاکنون ۹۰۷۰۰۰ نصب جهانی در این ماه داشته است که از ۳۱۹۰۰۰ نصب در ۲۰ تا ۳۰ نوامبر بیشتر است.

۵۰ برتر همچنین شامل برنامه جدیدتر Voi — AI Avatar App by Wonder در شماره ۳۹ است. این برنامه از همان توسعه دهنده برنامه شماره ۱۰ Wonder است، اما دارای رتبه وحشتناک ۱.۶ ستاره نسبت به مدل اشتراک قیمت آن و شکسته است. ویژگی ها، با توجه به نظرات مشتریان عصبانی. Voi که تنها در ۷ دسامبر راه اندازی شد، تاکنون ۷۸۵۰۰۰ نصب داشته است که ۲۴۱۰۰۰ مورد آن در ایالات متحده بوده است. به وضوح از این روند سود می برد، توسعه دهنده برنامه در واقع اکنون سه برنامه دارد که در عناوین خود به “AI” اشاره می کنند، از جمله Pixelup با رتبه پایین تر – AI Photo Enhancer.

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی، Meitu — Photo Editor & AI Art، پس از به دست آوردن ۶.۴ میلیون نصب در ماه دسامبر تاکنون، به رتبه ۴۷ اپ استور ایالات متحده رسیده است که نسبت به ۱.۱ میلیون نصب در ۲۰ تا ۳۰ نوامبر بیشتر است.

علاوه بر رتبه‌بندی کلی در میان برنامه‌های آیفون، دسته گرافیک و طراحی اپ استور ایالات متحده اکنون با برنامه‌های هنری هوش مصنوعی در نمودارهای برتر خود پر شده است.

در اینجا، Dawn اولین برنامه رایگان برتر است و پس از آن AI Art و Wonder رتبه ۳ را تکمیل می کند. هوش مصنوعی نمایه: AI Avatar Creator، Inspire — AI Art Generator، و Dream by Wombo — AI Art Tool به ترتیب در رتبه ۸و۹و۱۰ قرار دارد.

برنامه‌های کمتر شناخته‌شده «هوش مصنوعی» با اسکرول کردن ۵۰ برنامه برتر دسته نیز ظاهر می‌شوند و اسلات‌های شماره ۱۴، ۱۹، ۲۱، ۲۵، ۲۷، ۳۱، ۳۶، ۴۴، و ۴۷ را ثبت می‌کنند – تعداد زیادی برای فهرست کردن. همه از کلمه کلیدی “AI” در نام برنامه و فعالیت های مرجع خود مانند “هنر هوش مصنوعی” یا “آواتارهای AI” استفاده می کنند.

و البته، نمودارهای برتر دسته عکس و ویدیوی ایالات متحده دارای چندین برنامه هوش مصنوعی نیز هستند، از جمله شماره ۱ Lensa، شماره ۵ Prequel، شماره ۷ Voi، شماره ۸ Meitu و شماره ۲۶ FacePlay.

با این حال، تقاضای اپلیکیشن های هوش مصنوعی به اپ استور محدود نمی شود. بسیاری از برنامه های مشابه در Google Play نیز پرطرفدار هستند. وقتی رتبه‌بندی هر دو اپ استور با هم ترکیب می‌شود، هوش مصنوعی Lensa در رتبه ۱ باقی می‌ماند، AI Art شماره ۲، Wonder شماره ۸، Meitu شماره ۱۰، Prequel شماره ۶۸، Dawn شماره ۷۲، Dream 77 و فیس پلی شماره ۹۰ است.

برج سنسور دریافت که Dream در ماه دسامبر تاکنون ۷۸۲۰۰۰ نصب جهانی جدید به دست آورده است، در حالی که FacePlay 2.8 میلیون نصب داشته است.

در حالی که برای سازندگان برنامه معمول است که با به‌روزرسانی نام و توضیحات برنامه خود، یا با پیشنهاد کلمات کلیدی در تبلیغات جستجوی App Store اپل، حول یک روند گرد هم جمع شوند، اما قابل توجه است که تعداد برنامه‌های «AI» اکنون به نمودارهای برتر راه یافته‌اند.

در پی موفقیت لنزا این نشان دهنده چیزی بیشتر از یک روند فلش در پان است، زیرا این روزها بحث کلی در مورد میزان بهبود هوش مصنوعی است. و در مناطق دیگر، مردم از جهش ChatGPT فناوری هوش مصنوعی شگفت زده می شوند.

همانطور که گفته شد، باید توجه داشته باشیم که فقط به این دلیل که یک برنامه خودش را به عنوان مبتنی بر هوش مصنوعی بازاریابی می کند، لزوماً به این معنی نیست که از همان مدل انتشار پایدار لنز استفاده می کند. به نظر نمی رسد که مصرف کنندگان به آن اهمیت دهند – به نظر می رسد آنها خوشحال هستند که تقریباً هر برنامه ای را که فعلاً به خود برچسب هوش مصنوعی می دهد، امتحان می کنند، تا زمانی که نتایج جالب و خلاقانه ای ارائه دهد.

با این حال، نگرانی هایی در مورد این مورد خاص استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد. در حال حاضر، Stable Diffusion به دلیل نحوه آموزش مدلش با استفاده از تصاویر هنرمندان بدون رضایت آنها بحث برانگیز شده است. TechCrunch دریافته است که Lensa همچنین توانست فریب داده شود تا تصاویر NSFW را بسازد.واضح است که هوش مصنوعی راه درازی در پیش دارد. اما این نگرانی‌ها، در حال حاضر، علاقه مصرف‌کنندگان را به این دسته رو به رشد کاهش نمی‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا