موبایل

پلیس هاریانا حدود ۲۸۰۰۰ شماره تلفن را شناسایی کرد که برای جرایم سایبری مورد سوء استفاده قرار می گرفتند

یک افسر ارشد پلیس هاریانا روز پنجشنبه گفت: حدود ۲۸۰۰۰ شماره تلفن همراه که برای ارتکاب جرایم سایبری مورد سوء استفاده قرار می‌گرفتند شناسایی شده‌اند و به زودی مسدود خواهند شد.

مدیر کل پلیس (جنایت) OP Singh گفت که ۲۷,۸۲۴ شماره تلفن از طریق خط کمک جرایم سایبری شماره ۱۹۳۰ و پورتال شکایت cybercrime.gov.in شناسایی شدند.

این افسر ارشد پلیس گفت که جزئیات این شماره ها به واحدهای میدانی ارسال شده است تا آنها را در پورتال CyberSafe که توسط مرکز هماهنگی جرایم سایبری هند زیر نظر وزارت کشور اتحادیه اداره می شود بارگذاری شود تا آنها را مسدود کنند.

به گفته سینگ، گوروگرام (۷۱۴۲)، فریدآباد (۳۸۹۶)، پانچکولا (۱۴۲۰)، سونیپات (۱۴۰۸)، روهتک (۱۰۴۵)، هیسار (۱۲۲۸) و آمبالا (۱۱۰۱) از جمله مناطقی بودند که بیشترین تعداد شماره موبایل استفاده شده را داشتند. برای ارتکاب جرایم سایبری

سینگ در یک ارتباط با تمام افسران ناحیه برای جرایم سایبری، از آنها خواست تا شماره های تلفن همراهی که برای ارتکاب جرایم سایبری سوء استفاده می شود را در پورتال CyberSafe بارگذاری کنند.

همچنین از واحدهای میدانی خواسته شده است که «تحلیل پیوند IMEI را از طریق گوشی تلفن همراه مورد استفاده برای کار با این شماره‌ها انجام دهند، سایر شماره‌های تلفن همراه مورد استفاده توسط این گوشی را پیدا کنند و این شماره‌ها را در CyberSafe برای مسدود کردن آنها توسط وزارت ارتباطات آپلود کنند. “.

در مجموع، بیش از ۴۷۰۰۰ شکایت از جرایم سایبری تا سپتامبر سال جاری در شماره تلفن ۱۹۳۰ و ۲۹ ایستگاه پلیس سایبری و ۳۰۹ میز سایبری در ایستگاه های پلیس منطقه ای در سراسر ایالت گزارش شده است.

پلیس نیز بیش از روپیه روپیه بازگردانده و بازگردانده است. سینگ گفت ۱۵ کرور پول کلاهبرداری شده به قربانیان.

او گفت که ماه اکتبر به عنوان ماه امنیت سایبری ملی نامگذاری شده است.

پلیس هاریانا برای گسترش آگاهی در مورد نکات امنیت سایبری مانند تشخیص و گزارش فیشینگ، استفاده از رمزهای عبور قوی، به روز نگه داشتن نرم افزار، استفاده از احراز هویت چند عاملی و گزارش کلاهبرداری و آزار سایبری، از ۱ تا ۲۵ اکتبر ۲۵۲۶ برنامه مشارکت جمعی را سازماندهی کرده است که ۱۹.۷ میلیون نفر را جذب کرده است. .

سینگ گفت که پلیس هاریانا از طریق رسانه های اجتماعی با ۲۶.۷ هزار نفر دیگر تماس گرفت و مجموع این افراد را به ۴۶.۴ میلیون رساند که یک نفر از هر پنج نفر در ایالت زندگی می کنند.

سینگ گفت: “ما مطمئن هستیم که در چهار روز باقیمانده از مرز ۵۰ لک عبور خواهیم کرد. افزایش آگاهی حاصل، بازتابی را در افزایش تعداد گزارش های روزانه جرایم سایبری تا سال ۱۹۳۰ پیدا می کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا