اخبار اینترنت

چرا طرفداران کریپتو، تلگرام را با وجود خیانت به اصول تمرکززدایی آنها دوست دارند

به گزارش اپ خونه، برقراری ارتباط با طرفداران کریپتو به مهارت ها و ویژگی های خاصی نیاز دارد.

یک زبان باطنی برای یادگیری ، هنجارهای اجتماعی جدید برای پذیرش، و یک فلسفه سمی مثبت برای پذیرش وجود دارد . اما شاید مهم ترین اعتبار از همه اکانت تلگرام باشد.

برنامه پیام‌رسانی و رسانه‌های اجتماعی، اتاق‌های عمومی و خصوصی را برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

پلتفرم آنقدر محبوب است که کسانی که آن را ندارند در خطر طرد شدن از جامعه هستند. این ممکن است در بازار فعلی چندان بد به نظر نرسد ، اما برای هر کسی که هنوز سرمایه گذاری یا علاقه مند است، تلگرام یک ابزار قدرتمند است.

قابل توجه است که جذابیت این اپلیکیشن علیرغم ترس از به خطر انداختن اصول ارزهای دیجیتالبه دلیل امنیت، ادامه داشته است.

تلگرام از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۳، به‌شدت به‌عنوان حریم‌خصوصی محور بازاریابی شده است.

پاول دوروف، مدیر عامل شرکت، پس از خودداری از دادن اطلاعات کاربران کرملین از کسب و کار دیگر VK، بزرگترین شبکه اجتماعی در روسیه که او تأسیس کرده بود، تحسین برانگیز شد. مدتی بعد دوروف از روسیه گریخت و تلگرام را راه اندازی کرد.

او به رویترز گفت : «ما یک انتخاب ساده داشتیم: یا به ارزش‌هایمان خیانت کنیم یا ارزش‌هایمان را حفظ کنیم و روسیه را ترک کنیم تا کاری جدید انجام دهیم. »

داستان دوروف به ادعاهای او مبنی بر خصوصی و امن بودن تلگرام – دو ویژگی ارزشمند برای حامیان ارزهای دیجیتال – اعتبار بخشید. اما منتقدان استدلال می‌کنند که واقعیت با هیاهوها مطابقت ندارد.

۹ سال پیش از اطلاعات خصوصی اوکراینی ها در مقابل دولت روسیه دفاع کردم – و شرکت و خانه ام را از دست دادم. بدون تردید دوباره این کار را انجام خواهم داد.

— پاول دوروف (@durov) 7 مارس ۲۰۲۲

محققان هشداری را در مورد پروتکل رمزگذاری تلگرام ، جمع آوری ابرداده و ذخیره سازی داده های کاربران به صدا درآورده اند . اما بزرگترین نگرانی آنها رمزگذاری سرتاسر (E2EE) است.

چت‌های تلگرام به‌طور پیش‌فرض دارای E2EE نیستند – به این معنی که هر کسی که به سرورهای شرکت دسترسی دارد می‌تواند پیام‌ها را ببیند.

این برنامه یک E2EE را انتخاب می کند – اما فقط برای “چت های مخفی”، که بسیاری از ویژگی های پلت فرم را غیرفعال می کند.

چت های گروهی، که به شدت در جامعه رمزنگاری استفاده می شود، هرگز نمی توانند سرتاسر رمزگذاری شوند.

کارشناسان امنیت سایبری توصیه می‌کنند به برنامه‌هایی با E2EE پیش‌فرض مانند Signal سوئیچ کنید.

رقبای Web3 نیز در حال ظهور هستند. در ژانویه، xx.network ، شرکتی که توسط پیشگام رمزنگاری دیوید چاوم تأسیس شد، برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد که هم E2EE و هم خرد کردن ابرداده را وعده می‌دهد.

بن ونگر، مهندس ارشد شبکه xx به TNW گفت: تلگرام نه تنها خصوصی نیست، بلکه غیرمتمرکز نیست.

«در تئوری، سازمانی که تلگرام را اجرا می کند، می تواند هر کانال، کاربر یا پست فردی را سانسور کند. جامعه کریپتو به ابزارهای ارتباطی نیاز دارد که به اندازه شبکه‌هایی که در حال ساخت هستند مقاوم باشند.»

دوروف، مدیرعامل تلگرام، مرتباً از استراتژی رمزگذاری خود دفاع کرده است. او استدلال می کند که E2EE بسیاری از ویژگی های این پلتفرم را منسوخ می کند.

این ویژگی‌ها به توضیح اینکه چرا رمزارزها مایلند کاستی‌های امنیتی تلگرام را نادیده بگیرند کمک می‌کند.

دوروف اصرار دارد که E2EE در تلگرام قابلیت استفاده را فدای امنیت می کند.

در عوض از چت هایی که رمزگذاری سرتاسری نیستند در فضای ذخیره سازی ابری شرکت پشتیبان گیری می شوند.

دوروف مزایای این روش را در پستی در این پلتفرم توضیح داد :

این امکان را برای همگام‌سازی چند دستگاهی بدون درز با دسترسی به سابقه چت گذشته، چت‌ها و کانال‌های گروهی عظیم، سابقه پیام‌های مداوم، ارسال اسناد و ویدیوهای بزرگ، ارسال فوری رسانه‌ها بدون آپلود مجدد، به حداقل رساندن استفاده از فضای ذخیره‌سازی در تلفن شما، از دست دادن پیام‌های خود حتی اگر تلفن خود را گم می کنید – و بسیاری از ویژگی های عالی دیگر که باعث کاهش پهنای باند، باتری و استفاده از فضای ذخیره سازی می شود.

برخی از این ویژگی ها در محافل رمزنگاری بسیار محبوب هستند.

کانال‌ها برای تبلیغ پروژه‌ها در پخش‌های یک‌طرفه به تعداد نامحدودی از دنبال‌کنندگان استفاده می‌شوند، در حالی که گروه‌ها می‌توانند به عنوان تابلوهای تبلیغاتی برای حداکثر ۲۰۰۰۰۰ بیننده عمل کنند.

سیگنال، در مقابل، چت های گروهی را به ۱۰۰۰ عضو محدود می کند، در حالی که واتس اپ آنها را به ۲۵۶ نفر محدود می کند.

این بدان معنی است که کاربران تلگرام می توانند به مخاطبان بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنند – به ویژه با توجه به پشتیبانی قوی این پلتفرم از ربات ها .

کانال ها همچنین فرصت های بیشتری برای کسب درآمد ارائه می دهند. برخی از معامله گران در ازای هزینه های اشتراک، نکات انحصاری را به اشتراک می گذارند.

تونی دانجال، رئیس مالیات Koinly ، یک پلت فرم مالیات ارزهای دیجیتال، گفت: «کاربران می‌توانند برای به‌روزرسانی جوامع خود در مورد تغییرات/پیشرفت‌ها و دریافت بازخورد، در پروژه‌های رمزنگاری شرکت کنند .»

«همچنین چیزهایی مانند گروه‌های سیگنال معاملاتی وجود دارد که می‌توانند سیگنال‌های خرید/فروش را برای کریپتوهای خاص دریافت کنند.»

بسیاری از کاربران تلگرام آماده هستند تا امنیت را فدای این مزایا کنند – حداقل تا زمانی که یک جایگزین قانع کننده وب ۳ ظاهر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا