فناوری اطلاعات

چگونه حافظه OneDrive را در هر دستگاهی بررسی کنیم

مایکروسافت وان درایو، مانند گوگل درایو، یک سرویس ذخیره سازی ابری است که به شما امکان می دهد فایل های خود را از هر جایی ذخیره، همگام سازی و دسترسی داشته باشید. این پلت فرم یک لایه ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد. برای فضای ذخیره اضافی، باید اشتراک آن را خریداری کنید. اگر هنوز به‌روزرسانی نکرده‌اید یا در یک سطح رایگان هستید، توجه به فضای ذخیره‌سازی موجود کمک می‌کند. در این مقاله، نحوه بررسی فضای ذخیره سازی OneDrive و مدیریت کارآمد آن را خواهید آموخت.

نحوه بررسی فضای ذخیره سازی OneDrive

با این حال، قبل از مرتب سازی فضای ذخیره سازی OneDrive، باید بدانید که چه چیزی به عنوان فضای ذخیره سازی محسوب می شود. همه انواع فایل‌ها، اسناد، عکس‌ها و ویدیوهایی که در حساب خود آپلود می‌کنید به عنوان محدودیت فضای ذخیره‌سازی شما محاسبه می‌شوند. علاوه بر این، موارد موجود در سطل بازیافت OneDrive یا پوشه موارد حذف شده نیز تا زمانی که به طور دائم حذف شوند، در میزان مصرف فضای ذخیره‌سازی شما حساب می‌شوند. با این گفته، اجازه دهید با مقاله شروع کنیم.

نحوه بررسی فضای OneDrive از Windows 11 یا ۱۰

قبل از رفتن به مراحل، توجه داشته باشید که این روش تنها در صورتی کار می کند که OneDrive را روی رایانه شخصی ویندوزی خود نصب و اجرا کرده باشید. اگر OneDrive را از دستگاه ویندوز خود غیرفعال یا حذف نصب کرده باشید، مراحل زیر هیچ فایده ای ندارند.

مرحله ۱: روی نماد OneDrive در سینی سیستم کلیک کنید.

روی نماد OneDrive در سینی سیستم کلیک کنید

گام ۲: در برگه OneDrive، روی نماد تنظیمات (چرخ‌دنده) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

روی نماد تنظیمات (چرخ‌دنده) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید

مرحله ۳: از منوی کشویی تنظیمات را انتخاب کنید.

تنظیمات را انتخاب کنید

با این کار یک پنجره تنظیمات OneDrive باز می شود.

در قسمت «همگام‌سازی و پشتیبان‌گیری»، در گوشه پایین سمت چپ، فضای ذخیره‌سازی را خواهید دید. این مقدار فضای ذخیره سازی استفاده شده و در دسترس را نشان می دهد.

Storage را پیدا خواهید کرد که میزان ذخیره سازی را نشان می دهد

با این حال، اگر OneDrive روی رایانه شما نصب نیست، به روش بعدی بروید.

نحوه بررسی فضای OneDrive از وب

بررسی فضای ذخیره سازی در OneDrive با استفاده از وب یکی از رایج ترین پورتال ها است. روش های مختلفی برای بررسی فضای ذخیره سازی وجود دارد و هر کدام هدف خود را دارند.

آ. خلاصه استفاده سریع

توجه داشته باشید: این فقط اطلاعات اولیه را نمایش می دهد. اگر می‌خواهید درباره فضای ذخیره‌سازی، فایل‌ها، طرح فعلی و غیره بیشتر بدانید، به روش بعدی بروید.

مرحله ۱: به OneDrive بروید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید.

به OneDrive بروید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید

گام ۲: در گوشه سمت چپ پایین، فضای ذخیره سازی استفاده شده و موجود را مشاهده خواهید کرد.

فضای استفاده شده و موجود در OneDrive به شما نشان داده می شود

ب خلاصه استفاده کامل

خلاصه استفاده کامل به شما امکان می دهد از برنامه ذخیره سازی فعلی خود مطلع شوید و همچنین سطل بازیافت را از جمله موارد دیگر خالی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله ۱: به OneDrive بروید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید.

به OneDrive بروید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید

گام ۲: روی نماد تنظیمات (چرخ‌دنده) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

روی نماد تنظیمات (چرخ‌دنده) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید

مرحله ۳: از منوی کشویی گزینه Options را انتخاب کنید.

گزینه مورد نظر را انتخاب کنید

با این کار لیستی از تنظیمات OneDrive باز می‌شود که می‌توانید آن‌ها را مطابق با نیاز خود تغییر دهید. در قسمت سمت راست، Storage Summary را خواهید دید.

مرحله ۴: [Optional] در بخش Storage Summary، روی “Empty Recycle Bin” کلیک کنید.

روی

مرحله ۵: در پنجره پاپ آپ روی Delete کلیک کنید.

روی حذف کلیک کنید

این کار فایل‌هایی را که حذف کرده‌اید و در سطل بازیافت OneDrive قرار داشتند پاک می‌کند و فضای ذخیره‌سازی رایگانی برای شما باقی می‌گذارد تا برخی داده‌های مهم را ذخیره کنید.

اگر می‌خواهید از فایل‌هایی که بیشتر فضای ذخیره‌سازی شما را اشغال می‌کنند، دیدی چشم‌بین داشته باشید، روش بعدی را بررسی کنید.

ج. مشاهده فایل هایی که بیشترین فضا را اشغال می کنند

مرحله ۱: به OneDrive بروید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید.

به OneDrive بروید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید

گام ۲: روی نماد تنظیمات (چرخ‌دنده) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.

روی نماد تنظیمات (چرخ‌دنده) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید

مرحله ۳: از منوی کشویی گزینه Options را انتخاب کنید.

گزینه مورد نظر را انتخاب کنید

مرحله ۴: از لیست تنظیمات OneDrive، Manage storage را در سمت چپ انتخاب کنید.

مرحله ۵: در قسمت Storage Summary در سمت راست، روی پیوند فوق العاده “چه چیزی فضا را اشغال می کند؟” کلیک کنید. متن

روی پیوند

با این کار همه فایل‌های موجود در OneDrive شما باز می‌شود و آنها را بر اساس میزان مصرف فضای ذخیره‌سازی مرتب می‌کند. می‌توانید فایل‌هایی را که بیشترین فضا را اشغال می‌کنند جابه‌جا کنید یا در صورت عدم نیاز آن‌ها را حذف کنید.

فایل هایی که بیشترین فضا را اشغال می کنند را جابه جا کنید یا در صورت عدم نیاز آنها را حذف کنید

نحوه مشاهده فضای ذخیره سازی OneDrive از برنامه موبایل

بررسی فضای ذخیره سازی با استفاده از برنامه تلفن همراه OneDrive بسیار ساده است. توجه داشته باشید، مراحل برای اندروید و iOS یکسان است. با توجه به این موضوع، اجازه دهید با مراحل شروع کنیم.

توجه داشته باشید: برنامه OneDrive را از App Store یا Play Store دانلود کنید. برای نمایش، ما با اندروید می رویم.

مرحله ۱: برنامه OneDrive را در دستگاه خود باز کنید.

گام ۲: روی زبانه Me در پایین ضربه بزنید.

خودشه! اکنون می توانید فضای ذخیره سازی OneDrive خود را مشاهده کنید. برای پاک کردن فضای OneDrive روی Manage Storage ضربه بزنید.

اگر فضای خالی نیازهای شما را برآورده نمی کند، به روش بعدی بروید.

نحوه دریافت فضای ذخیره سازی رایگان بیشتر در OneDrive

اگر همه فایل‌های غیرضروری ذخیره شده در OneDrive خود را که فضای ذخیره‌سازی را اشغال می‌کردند حذف کرده‌اید و هنوز در آستانه به حداکثر رساندن OneDrive خود هستید، کاربران جدید را به OneDrive دعوت کنید و پاداش دریافت کنید. در اینجا چگونه است.

وقتی کاربری را به OneDrive دعوت می‌کنید، مایکروسافت به شما و کاربری که با استفاده از پیوند دعوت شما به آن می‌پیوندد، با ۰.۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی OneDrive پاداش می‌دهد. بنابراین، هرچه کاربران بیشتری بیاورید، فضای ذخیره بیشتری دریافت می کنید. با این حال، ۱۰ گیگابایت سقف پاداش است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله ۱: به OneDrive بروید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید.

به OneDrive بروید و با اطلاعات کاربری خود وارد شوید

گام ۲: در گوشه سمت چپ پایین، فضای مورد استفاده و موجود در OneDrive خود را نشان می‌دهید. روی آن کلیک کنید.

فضای استفاده شده و موجود در OneDrive به شما نشان داده می شود

شما به صفحه گزینه های OneDrive هدایت می شوید.

مرحله ۳: در مدیریت فضای ذخیره‌سازی، در بخش «فضای ذخیره‌سازی اضافی»، روی «کسب بیشتر» در کنار «پاداش ارجاع (۰٪ به دست آمده)» کلیک کنید.

روی Earn more کلیک کنید

مرحله ۴: در پاپ آپ Invite Friends، پیوند را کپی کنید و با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید تا از پاداش ۰.۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی اضافی OneDrive بهره مند شوید.

لینک را کپی کنید و با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید

اگر نمی‌خواهید از سیستم پاداش OneDrive استفاده کنید، راه‌حل دیگر ایجاد چندین حساب مایکروسافت برای قرار دادن فایل‌هایتان است. با این حال، گزینه قابل قبولی نیست. بنابراین، تنها با ارتقای طرح فعلی خود باقی می‌مانید که می‌توانید با رفتن به گزینه‌های OneDrive > انتخاب «طرح‌ها و ارتقاها» این کار را انجام دهید.

سوالات متداول در مورد بررسی فضای ذخیره سازی OneDrive

۱. حداکثر مقدار داده ای که می توانید در OneDrive ذخیره کنید چقدر است؟

داده هایی که می توانید در OneDrive ذخیره کنید به طرح اشتراک شما بستگی دارد. اگر از برنامه اولیه استفاده می کنید، OneDrive 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان ارائه می دهد، در حالی که برنامه های پولی ظرفیت های ذخیره سازی بزرگ تری را از ۱۰۰ گیگابایت تا ۶ ترابایت ارائه می دهند.

۲. داده های من چه مدت پس از حذف حساب در OneDrive ذخیره می شود؟

OneDrive داده ها را برای مدت زمانی ذخیره می کند که به نوع حساب و سطح فعالیت کاربر بستگی دارد. حساب‌های شخصی فایل‌های OneDrive را حداقل یک سال پس از حذف حساب حفظ می‌کنند، در حالی که حساب‌های تجاری و سازمانی معمولاً دوره نگهداری طولانی‌تری دارند. توصیه می شود برای جلوگیری از از دست رفتن داده ها، فایل های مهم را به طور مرتب پشتیبان گیری و بایگانی کنید.

۳. آیا می توانید به فایل های OneDrive به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید؟

بله، می‌توانید با همگام‌سازی فایل‌های OneDrive در دستگاه خود، به صورت آفلاین به آنها دسترسی پیدا کنید. پس از همگام‌سازی و دانلود آفلاین، می‌توانید حتی بدون اتصال به اینترنت به فایل‌ها دسترسی داشته باشید و آن‌ها را ویرایش کنید. وقتی دوباره آنلاین شدید، هر تغییری که در فایل‌ها ایجاد شود به‌طور خودکار با OneDrive همگام‌سازی می‌شود.

فضای ذخیره سازی خود را بشناسید

با روش های ذکر شده در این مقاله، می توانید به سرعت و به طور موثر فضای ذخیره سازی OneDrive خود را از رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه خود بررسی کنید. این به شما انعطاف‌پذیری و راحتی بیشتری می‌دهد تا فضای ذخیره‌سازی موجود خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که فضای خالی ندارید. همچنین ممکن است بخواهید نحوه انتقال فایل ها بین Google Drive، OneDrive و Dropbox را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا