» استارتاپ » کارگران فناوری که در اثر اخراج‌ها سوخته‌اند، در حال بازاندیشی در مورد ریسک هستند
احوال کارمندان بعد از اخراج
استارتاپ

کارگران فناوری که در اثر اخراج‌ها سوخته‌اند، در حال بازاندیشی در مورد ریسک هستند

دی ۱۶, ۱۴۰۱ 0۰8

به گزارش اپ خونه، فناوری مانند گذشته دانشگاهی نیست. کشتی‌های موشکی به‌عنوان آشفتگی‌های پراکنده رونمایی می‌شوند، استارت‌آپ‌های ماموریت‌محور در پاسخ به فشار سرمایه‌گذاران، چندان احساس مأموریت‌محور نمی‌کنند، و اخراج‌های گسترده یادآوری با صدای بلند می‌دهد که مشاغل، وعده های مقدس نیستند بلکه قراردادهای شکست‌ناپذیر هستند.

طی چند ماه گذشته، هزاران کارمند متا ، توییتر ، استرایپ، آمازون، DoorDash و شرکت‌های بی‌شماری دیگر که امتیاز نام آشنا بودن را ندارند، به بازار کار بازگشته‌اند.

بازار کاری که شامل توقف استخدام، کاهش حقوق و ناخوشی عمومی است که کارشناسان صنعت هشدار می‌دهند امسال تمام نخواهد شد.

پس استعداد فناوری از اینجا کجا می رود؟

TechCrunch با کارکنان اخراج شده در مورد نحوه رویکرد متفاوت آنها به حرفه خود در سال ۲۰۲۳ صحبت کرد. نام مستعار در مواردی که نام هایی برای محافظت از آینده شغلی فعلی و آینده درج شده است، بنا به درخواست افراد ذکر شده، استفاده شده است.

موضوع مشترک بین همه پاسخ‌ها شامل چارچوبی مجدد از «ایمن بودن» کار در فناوری است، و شاید مهم‌تر از آن، چه چیزی برای بازگشت به این بخش پس از سوختن لازم است.

“من کنترلم را پس میگیرم”

عالیه در بهار از شغل فنی خود اخراج شد. فقط یک ماه قبل، او نظر مثبتی با رئیس خود داشت و به او وعده افزایش حقوق با گزینه های سهام بیشتر داده شد.

بنابراین اخراج کارکنان غافلگیر کننده بود. و برخلاف برخی از همکارانش که نام خود را در صفحات گسترده قرار دادند و دوباره به جستجوی شغل پرداختند، عالیه چند هفته طول کشید تا فکر کند.

او گفت: “من مطمئن نبودم که می خواهم در فناوری بمانم، مطمئن نبودم که می خواهم برای کسی کار کنم.”

«من باید تصمیم می گرفتم که می خواهم زندگی روزمره ام از نظر مالی چگونه باشد. آیا می خواهم هول کنم یا فقط می خواهم چیزی را که به دامانم می افتد بردارم؟” او در تلفن گفت. بعد از چند هفته، احساس کردم که حاضرم کنترل بیشتری را به دست بگیرم، نه اینکه اجازه بدهم مردم به نوعی مرا تحت تأثیر قرار دهند.»

در حال حاضر، عالیه دو شغل تمام وقت فناوری کار می کند – هیچ یک از شرکت ها نمی دانند – و او یک تجارت مشاوره را در کنار خود اداره می کند.

در حالی که بسیاری از مردم چندین شغل را برای گذران زندگی انجام می دهند، فرصت کار در چندین شغل تمام وقت در فناوری با کار از راه دور و اخراج کارکنان تقویت شده است.

در واقع، بیش از ۳۹۰۰۰ نفر در جامعه Discord ” بیش از حد کار” هستند، که خود “به عنوان جامعه ای از متخصصان به دنبال کار در دو شغل از راه دور، کسب درآمد اضافی و دستیابی به آزادی مالی” هستند.« از سیاست اداری و اخراج کارکنان رها باشید.»

عالیه گفت: «دیگر هرگز خودم را در موقعیتی قرار نخواهم داد که به یک جریان درآمد از یک شرکت وابسته باشم که ممکن است کاری را که به نفع من است انجام دهد یا نکند.

آنها آنچه را که می خواهند انجام می دهند، و من کاری را که مال من است انجام خواهم داد.»

این همچنین مانعی در برابر تعصبی است که او می گوید به عنوان یک زن سیاه پوست در فناوری با آن مواجه است.

او گفت: «به‌عنوان یک زن سیاه‌پوست، گاهی اوقات احساس می‌کنم که نادیده گرفته می‌شوم و احساس نمی‌کنم کسی فکر می‌کند من توانایی انجام کارهای بیشتری را دارم.

بنابراین ممکن است فکر نکرده باشید که من می‌توانم کارهای بیشتری انجام دهم، اما در واقع این کار را انجام می‌دهم – و شما نمی‌دانید در حساب بانکی من چه چیزی وجود دارد.»

برخی اشتغال بیش از حد را گام بعدی خود می دانند، در حالی که برخی دیگر هنوز در حال تأمل در مورد چگونگی تکامل عنوان شغلی خود در این محیط جدید هستند.

دو بار استخدام دوم

سام متوجه الگوی عجیبی در کار خود شده است. او دومین استخدام مالی، دو بار، توسط دو استارت‌آپ سرمایه‌گذاری شده است. و او در سال گذشته توسط هر دوی این شرکت ها اخراج شده است.

سام گفت: “عجیب بود، زیرا من ۱۵ سال پیش در مقطع کارشناسی، حسابداری و امور مالی را به عنوان رشته خود انتخاب کردم، زیرا به من گفته شد که این رشته ستون فقرات تجارت است، که آنها برای عملکرد یک تجارت به آن نیاز دارند.”

او به مربیان در این فضا روی آورد و می‌گوید که «اولین واکنش آنها این است که معمولاً امور مالی کارکردی نیست که در این اخراج‌ها تأثیر بگذارد». در حالی که کارمند فناوری می گوید که “حسابداری یک تفکر بعدی در فناوری است”، واقعیت کمی پیچیده تر است.

در حالی که به نظر می‌رسد هر مدیر اجرایی دیگری «نیاز به نظم و انضباط بیشتر» را دلیلی برای اخراج‌های سراسری شرکت می‌داند، حتی یک باند مالی قوی برای استخدام افراد کافی نیست.

در مورد سام، او ابتدا با یک محصول نرم‌افزاری سری B به‌عنوان یک سرویس پس از شکست دور بودجه، رها شد، بنابراین او شروع به جستجوی مشاغل جدیدی کرد که ثبات مالی بیشتری را نوید می‌داد.

او در نهایت شروع به مصاحبه با تعدادی از شرکت‌ها کرد و در نهایت یک بازار فناوری الکترونیکی را انتخاب کرد که قول داده بود از یک ولگردی و ولگردی اخیر برای جمع‌آوری سرمایه، موقعیت نقدی زیادی داشته باشند. سپس، وقتی آن شرکت او را اخراج کرد، متوجه شد که کتاب های خوب برای توجیه ثبات شغلی کافی نیستند.

امروز، سام کار پاره وقت انجام می دهد، که وقتی شروع به شنیدن شایعات دور دوم اخراج و مصاحبه برای کنسرت های تمام وقت کرد، راه اندازی کرد.

بین چیزی که او می‌خواهد، یعنی شغلی باثبات و قابل اعتماد، و چیزی که او به‌عنوان کسی که زمان خود را صرف کار در استارت‌آپ‌های ضعیف در تیم‌های کوچک کرده است، طبیعتاً به آن اهمیت می‌دهد.

“این یک نوع معضل است که من در حال حاضر دارم، جایی که من در حال انجام هر فرآیندی با شرکتی هستم که در خط نهایی آنها بسیار سالم تر است، آنها ۴۰۱ (K) مطابقت دارند …. اگر پیشنهادی از سوی [آن] شرکت‌ها ارائه شود، آیا می‌توانم خودم را به اندازه‌ای جذب کنم که علاقه‌مند باشم؟ سخت است که بدانی به چه چیزی اهمیت می دهی.»

او هنوز به خاطر از دست دادن شغل خود در شرکت edtech ناامید است.

“آنها در اینجا در حال ساختن یک بازار edtech هستند. و من اینجا هستم، با تمام تجربه، مهارت ها و دانش برای کمک به شرکت در انجام این کار و نمی توانم این کار را انجام دهم.” احساس می‌کردم این فرصت از دست رفته آنهاست. این چیزی است که من هنوز هم مبارزه با آن را دوست دارم.»

“همه با باند یک سال در جیب خود راه نمی روند”

مدت کوتاهی قبل از اخراج مری از یک شرکت فناوری منابع انسانی، جایزه ای به او داده شد که کمک های او به تیم را به رسمیت شناخت. این جایزه هنوز با نام او حک شده بود که چند هفته بعد او تماس گرفت که کارش به دلیل شرایط کلان اقتصادی پایان یافته است.

بدتر از آن، این دومین باری بود که این شرکت او را اخراج کرد. مری فکر می کند اولین بار در مارس ۲۰۲۰ بود که «جهان در حال فروپاشی بود».

او گفت: «احساس بی‌مسئولیتی یا هر چیز دیگری نبود، مثل این بود که همه چیز در آتش است و ما خیلی متاسفیم، سپس چند ماه بعد با من تماس گرفتند و گفتند که اوضاع آنقدرها هم بد نیست. همانطور که فکر می کردیم.»

از آنجایی که بازار کار سخت بود – و او هیچ مشکل مدیریتی ضعیفی را احساس نمی کرد – دوباره پیوست، حقوق کمی دریافت کرد، سهام او بازگردانده شد، و بنابراین کار برای دو سال آینده ادامه یافت، تا اینکه تابستان امسال دوباره اخراج شد. .

مری دوباره به جستجوی شغل بازگشت، این بار به یک استارتاپ در مراحل اولیه با پشتوانه سرمایه گذاری ختم شد. سپس، چند هفته پس از این کار، او اخراج شد. این بار، حتی بیشتر نیش زد – زیرا این اولین شغلی بود که او از سال‌ها پیش که به دنیای فناوری پیوست، در آن حقوق شش رقمی دریافت کرد.

مری گفت: «من به تازگی شش رقم شکسته بودم و فقط پنج هفته آن را داشتم. من واقعاً هیجان زده بودم که ۴۰۱ (k) خود را به حداکثر برسانم و اکنون به این فکر می کنم که باید آن دو گرند اضافی را نقدی نگه می داشتم.»

در حال حاضر، او پنج هفته حقوق، یک ماه بیمه مراقبت های بهداشتی کبرا دارد و قصد دارد برای Medicaid ثبت نام کند.

مری گفت: «همه با باند یک سال در جیب خود راه نمی روند. «وقتی مردم حقوق‌های واقعاً بالایی داشتند و در بیشتر دوران شغلی خود از حقوق بسیار بالایی برخوردار بودند – تصور می‌کنند که افراد دیگر پس‌انداز شخصی برای محافظت در برابر این موضوع دارند[…] اما زندگی واقعاً گران است.»

علیرغم سوختن، مری دنیای فناوری را ترک نمی‌کند زیرا از «افراد فوق‌العاده باهوش، با استعداد و توانا که فقط در تلاش برای ساختن چیزی هستند» الهام گرفته است.

امسال، او قصد دارد از شبکه خود برای جستجوی شغل کمک بخواهد و اضافه کرد که در حالی که استعدادهای Stripe و Twitter در حال اخراج شدن هستند، هیچ کس به برنامه های شغلی سرد نگاه نمی کند.

او قصد دارد مستقیم باشد. “این یک سوال است که چقدر سودآور است؟” او در یک نقطه از مصاحبه گفت. “چه زمانی برای حفظ نیروی کار کافی است – چه ریاضیاتی در اینجا اتفاق می افتد؟”

اما او همچنین آگاه است که در نهایت، آنچه در دوازده ماه گذشته برای او اتفاق افتاده ممکن است دوباره تکرار شود.

 او گفت می‌توانید همه سؤالات درست را بپرسید، می‌توانید تمام تحقیقات را انجام دهید، می‌توانید درباره سوختگی و باند و همه این چیزها بپرسید – و حتی اگر آنها همه چیزهای درست را بگویند، اگر چیزی در بازار تغییر کند، فقط قدرت بسیار کمی وجود دارد. که شما به عنوان یک فرد دارید. می دانید به غیر از اینکه، تا جایی که ممکن است برای یک روز بارانی پس انداز کنید.”

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×