خودرو

کاهش قیمت تسلا برای اروپا آمده است

به گزارش اپ خونه، این خودروساز که هفته گذشته قیمت ها را در ایالات متحده کاهش داد، این بار کاهش دیگری را در بازارهای سراسر اروپا و اسرائیل انجام داد.

این کاهش‌ها که ۹.۸ درصد بود، در مجموعه خودروهای این شرکت، از جمله مدل ۳، عملکرد مدل Y و مدل‌های گران‌تر مدل S و مدل X، انجام شد.

تسلا از پاییز گذشته چندین بار قیمت خودروهای برقی خود را که در چین، اروپا و آمریکای شمالی فروخته می‌شود، در برخی مواقع تا ۲۰ درصد کاهش داده است .

این شرکت در بیانیه‌ای که رویترز منتشر کرد، گفت که کاهش قیمت‌ها هدف آن تسریع انتقال به انرژی‌های تجدیدپذیر است.

“طبق این بیانیه، طرح اصلی ما مسیر روشنی را برای دستیابی به این مأموریت تعیین کرده است که تبدیل محصولات سری کوچک پرهزینه به خودروهای سری انبوه ارزان‌تر است.”

کاهش قیمت ها ممکن است فروش را افزایش دهد، اما می تواند حاشیه های خودرو را نیز کاهش دهد.

کاهش قیمت ها همچنان ادامه دارد زیرا تسلا تلاش می کند تا فعالیت های خود را افزایش دهد و ۱.۸ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۳ تولید کند.

مدیر عامل شرکت ایلان ماسک در طول جلسه سه ماهه چهارم و درآمد کل سال شرکت در ژانویه گفت که این شرکت “پتانسیل تولید ۲ میلیون خودرو در سال جاری را دارد.”

هفته گذشته، تسلا قیمت خودروهای مدل S و مدل X رده بالاتر و قدیمی خود را ۵۰۰۰ دلار کاهش داد.

همچنین قیمت خودروهای مدل ۳ و مدل Y خود را کاهش داد. تسلا قیمت ها را در ایالات متحده کاهش داده است زیرا شرایط برای واجد شرایط بودن برای اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری فدرال تشدید شده است.

تسلا گفته است که بر اساس دستورالعمل جدید IRS، اعتبار ۷۵۰۰ دلاری برای مدل ۳ دیفرانسیل عقب در ۱۸ آوریل به ۳۷۵۰ دلار کاهش می یابد .

تسلا استراتژی کاهش قیمت خود را در اکتبر آغاز کرد، زمانی که این شرکت کاهش قیمت را در چین تا ۹ درصد در مدل ۳ و مدل Y اعلام کرد.

در حال حاضر، قیمت مدل پایه Y در سال جاری ۲۰ درصد کمتر از قیمت پایانی آن در سال ۲۰۲۲ است.

تسلا از آن زمان تاکنون بارها قیمت برچسب خودروهای خود را در ایالات متحده و چین کاهش داده است.

هر گونه گمانه زنی مبنی بر توقف کاهش در سال ۲۰۲۳ در ژانویه به پایان رسید، زمانی که تسلا به شدت قیمت ها را تا ۲۰ درصد کاهش داد .

تسلا در اوایل این ماه اعلام کرد که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، ۴۲۲۸۷۵ دستگاه خودروی برقی تحویل داده است که تنها از برآوردهای وال استریت در حدود ۴۲۰۰۰۰ دستگاه پیشی گرفته است.

این شرکت در مدت مشابه ۴۴۰۸۰۸ دستگاه خودرو تولید کرده است. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، تسلا ۴۰۵۲۷۸ دستگاه و ۴۳۹۷۰۱ دستگاه تولید کرد.

تحویل‌های سه ماهه چهارم نیز نتایج بی‌سابقه‌ای داشتند، اما انتظارات وال استریت را از دست دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا