نرم افزار موبایل

کلون Wordle Quordle توسط Merriam-Webster خریداری شد

به گزارش اپ خونه، Merriam-Webster، زیرمجموعه Encyclopædia Britannica که بیشتر به خاطر فرهنگ لغت آنلاین خود شناخته شده است، یک شبیه سازی محبوب Wordle به نام Quordle را خریداری کرده است. شرایط معامله فاش نشده است.

سر و صدای کمی در مورد خرید انجام شده است، اما وب سایت Quordle اکنون به فضای خود در وب سایت Merriam-Webster هدایت می شود، در حالی که فردی مایر خالق Quordle بی سر و صدا این بیانیه را در بالای بخش آموزشی Quordle صادر کرد:

من خوشحالم که اعلام کنم Quordle توسط Merriam-Webster خریداری شد! من نمی توانم خانه ای بهتر برای این بازی فکر کنم. بسیاری از ویژگی های جدید و سرگرم کننده در راه است، پس با ما همراه باشید!

Quordle یکی از تعدادی از موفقیت‌هایی است که در پی به شهرت رسیدن وردل به شهرت جهانی رسید.

Wordle، برای افراد ناآشنا، یک بازی ساده مبتنی بر وب است که به کاربران شش بار تلاش می‌کند تا یک کلمه پنج حرفی را حدس بزنند، در صورتی که هر یک از حروف را درست دریافت کنند، سرنخ‌های کد رنگی به عنوان بازخورد ارائه می‌شوند.

نیویورک تایمز در ژانویه گذشته Wordle را با مبلغ هفت رقمی خریداری کرد و در ماه‌های اخیر ظاهراً این بازی میلیون‌ها مشترک جدید را به بازی‌های NYT جذب کرده است.

این غول رسانه ای بعدا Wordle را در برنامه جدول کلمات متقاطع خود ادغام کرد و حتی Wordle را به یک بازی رومیزی فیزیکی تبدیل کرد.

همچنین شایان ذکر است که Spotify تابستان گذشته یک بازی حدس موسیقی الهام گرفته از Wordle به نام Heardle را خریداری کرد، اگر به شواهد بیشتری از تاثیر فرهنگی و تکنولوژیکی دم بلند Wordle نیاز داشتیم.

Quordle، به نوبه خود، بر اساس مفهوم اصلی Wordle است، با این تفاوت که چهار کلمه پنج حرفی در آن واحد وجود دارد که فقط با ۹ بار تلاش می توان حدس زد.

هر حدس باید یک کلمه واقعی باشد، و هر حدس برای هر یک از چهار کلمه اعمال می‌شود – کاشی‌ها رنگ را تغییر می‌دهند تا به کاربر بگویند کدام حدس‌ها درست است، و اینکه آیا حرفی در آن کلمه وجود دارد اما در موقعیت متفاوتی قرار دارد.

Quordle

بیداری Wordle

Quordle پس از ورود به صحنه فوریه گذشته، تنها یک ماه پس از NYT، طبق گزارش ها، ۱ میلیون بازیکن را ظرف دو ماه جذب کرده بود. اما مانند Wordle، Quordle چیزی بیش از یک پروژه پرشور نبود.  خالق Meyer گفت که طبق گزارش‌های آن زمان، «هیچ برنامه‌ای برای کسب درآمد از Quordle ندارد».

با این حال، توسعه دهندگان برخی از تبلیغات را در صفحه به عنوان جایگزینی برای درخواست کمک های مالی برای پوشش هزینه ها درج کردند.

به سرعت به امروز، و Quordle اکنون در دست Merriam-Webster است، نام تجاری که فراتر از مبانی فرهنگ لغت چاپی خود تکامل یافته است که تقریباً دو قرن پیش آغاز شد و اولین وب سایت خود را در سال ۱۹۹۶ شامل شد و به دنبال آن زبان های مماسی متعدد- خدمات دیجیتال متمرکز مانند برنامه واژگان برای کودکان.

از جمله دارایی‌های آنلاین آن، پورتال بازی‌ها و آزمون‌ها به سبک NYT است که اکنون Quordle در آن ساکن خواهد بود.

گرگ بارلو، رئیس Merriam-Webster در بیانیه ای که برای TechCrunch منتشر شد، گفت:

«ما بسیار هیجان زده هستیم که اعلام کنیم Merriam-Webster Quordle، بازی کلمات بسیار محبوب و مورد علاقه ویراستاران Merriam-Webster را خریداری کرده است. این یک مکمل عالی به مجموعه بازی‌ها و آزمون‌های ما خواهد بود و ما مشتاقانه منتظریم که هر روز با میلیون‌ها طرفدار Quordle بازی کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا