خودرو

گزارشی می گوید که ایلان ماسک توسط کمیسیون SEC به دلیل ادعاهای خودران تسلا در حال بررسی است

به گزارش اپ خونه، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با توجه به اظهارات و تلاش‌های خاص خود برای ترویج ادعاهای خودروساز در مورد قابلیت‌های «خودران»، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد بررسی قرار گرفته است .

تحقیقات SEC در مورد ماسک بخشی از تلاش های کلی آن برای تعیین اینکه آیا تسلا قوانین خود را در ترویج FSD و Autopilot خود نقض کرده است یا خیر است.

SEC معمولاً در مورد تحقیقات در حال انجام قبل از تشکیل رسمی شکایت اظهار نظر نمی کند و به طور خاص در مورد این پرونده اظهار نظری نکرده است. اما افشاگری های اخیر ممکن است توضیح دهد که چرا ماسک در مورد فناوری «خودران» تسلا در تیررس قرار گرفته است:

هفته گذشته، شهادت یک مهندس ارشد در تیم تسلا که بر روی نرم افزار Autopilot آن کار می کرد، نشان داد که ویدیویی که این شرکت در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد مدعی نشان دادن رانندگی یک وسیله نقلیه تسلا در واقع صحنه سازی شده بود. گزارش بلومبرگ بعداً نشان داد که این ویدیو توسط خود ماسک نظارت و کارگردانی شده است.

البته، دامنه SEC ادعاهای ایمنی نیست، اما با شرکت‌های عمومی یا مدیران اجرایی شرکت‌ها که ادعاهای آینده‌نگر نادرست یا گمراه‌کننده هستند، مشکل دارد.

ظاهراً این همان چیزی است که آنها در اینجا نگران هستند – ماسک اغلب پیشنهاد کرده است که FSD اساساً به قابلیت‌های ناوبری بدون راننده در جدول‌های زمانی دست می‌یابد که در نهایت به درستی ثابت نشده‌اند.

بر اساس آنچه که کمیسیون بورس و اوراق بهادار پس از تحقیقات خود تعیین می‌کند، می‌توانیم شاهد شکایت‌ها یا پیامدهای دیگری برای ماسک باشیم، از جمله محدودیت‌هایی در فعالیت‌های آتی او به‌عنوان افسر یک شرکت سهامی عام، در صورت تصمیم‌گیری برای پیگیری اجرای هر گونه تخلفی که پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا