اخبار اینترنت

گوگل ویژگی های جدیدی را برای اندروید و Wear OS اعلام کرد

به گزارش اپ خونه، گوگل مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را برای Android، Chromebook و Wear OS اعلام کرده است که برای بهبود اتصال، بهره‌وری و دسترسی طراحی شده‌اند.

زمان اعلام این خبر همزمان با کنگره جهانی موبایل (MWC) بود که در بارسلونا آغاز می شود.

از جمله ویژگی‌های جدید، پشتیبانی از جفت سریع در Chromebook، میانبرهای Google Keep برای تلفن و ساعت هوشمند و حالت‌های دسترسی جدید برای Wear OS است.

این شرکت فاش کرد که Fast Pair به زودی قادر خواهد بود هدفون های بلوتوث جدید را تنها با یک ضربه به کروم بوک متصل کند.

اگر کاربری قبلاً هدفون را با تلفن Android خود تنظیم کرده باشد، Chromebook او به طور خودکار به آنها نیز متصل می شود.

گوگل اطلاعات خاصی در مورد پنجره انتشار این به روز رسانی ارائه نکرد، اما اشاره کرد که به زودی عرضه خواهد شد.

همچنان گوگل
یکی دیگر از پیشرفت‌های صوتی که  اعلام شد، Google Meet را به‌زودی در دستگاه‌های تلفن همراه Android بیشتری برای فیلتر کردن صداهای پس‌زمینه در هنگام صحبت کردن در جلسه، لغو نویز ارائه می‌دهد.

غرفه اندروید گوگل در MWC 2023 در بارسلون

این شرکت همچنین فاش کرد که کاربران به‌زودی می‌توانند به راحتی اندازه محتوا را در کروم، از جمله متن، تصویر و ویدیو، تا ۳۰۰ درصد افزایش دهند و در عین حال طرح‌بندی صفحه را حفظ کنند.

کاربران می توانند اندازه محتوای دلخواه خود را به عنوان پیش فرض تنظیم کنند تا مجبور نباشند هر بار که مرورگر را راه اندازی می کنند آن را تغییر دهند.

به‌روزرسانی جدید در Chrome Beta در دسترس است و به زودی برای همه کاربران عرضه می‌شود.

گوگل گوگل
این شرکت همچنین در حال برنامه ریزی برای انتشار یک ویجت تک یادداشتی Google Keep است که به کاربران کمک می کند تا یادداشت های خود را سریع مدیریت کنند و لیست کارهای انجام شده را از صفحه اصلی خود بررسی کنند.

ویجت یادآورها، رنگ‌های پس‌زمینه و تصاویر اضافه‌شده به یادداشت‌های برنامه Keep را نمایش می‌دهد و در عین حال با ساعت هوشمند شما همگام‌سازی می‌شود.

Google Keep همچنین دو میانبر جدید را برای ایجاد یادداشت‌ها و فهرست‌های کار با یک ضربه ساده روی صفحه ساعت کاربر ایجاد خواهد کرد.

گوگل در غرفه
غرفه اندروید گوگل در MWC 2023 در بارسلون

گوگل در حال انتشار یکی دیگر از ویژگی های بهره وری است که به کاربران امکان می دهد از قلم استفاده کنند یا به سادگی صفحه نمایش را برای حاشیه نویسی فایل های PDF در برنامه Google Drive برای اندروید استفاده کنند.

می توانید برای نوشتن یادداشت یا بازخورد با حرکات جوهر مختلف بازی کنید، یا از ابزار برجسته برای ذخیره متن مهم در رایانه لوحی یا تلفن خود استفاده کنید.

پس از آن، می توانید یک نسخه جدید از اسناد مشروح خود را مخفی، لغو، حذف یا ذخیره کنید. حاشیه نویسی دست آزاد در Google Drive برای Android اکنون در دسترس است.

علاوه بر این، Wear OS دو حالت صدا و نمایش جدید دریافت می کند که برای بهبود دسترسی به ساعت طراحی شده اند. کاربران به زودی به حالت تک صوتی دسترسی خواهند داشت تا به محدود کردن بی‌حسی ناشی از تقسیم صدا کمک کند.

حالت های جدید تصحیح رنگ و مقیاس خاکستری به کاربران امکان انتخاب بیشتری برای نمایش ساعت خود می دهد.

این شرکت همچنین ترکیب‌های جدیدی از شکلک‌ها را در Emoji Kitchen راه‌اندازی می‌کند، این ویژگی یکی از ویژگی‌های Gboard است که به کاربران امکان می‌دهد نسخه‌های استیکر ادغام‌شده یا میکس شده طرح‌های ایموجی‌های گوگل را ارسال کنند.

گزینه های جدید تیم بسکتبال و بهار وجود دارد که کاربران می توانند با آنها بازی کنند و سپس با دیگران به اشتراک بگذارند.

یکی دیگر از ویژگی‌های سرگرم‌کننده جدید، انتشار آتی انیمیشن‌های جدید ضربه به پرداخت در Google Wallet است تا به تأیید تراکنش‌های شما در فروشگاه کمک کند.

گوگل اشاره کرد که کاربران از هفته آینده شروع به دیدن “پنگوئن های شاد” و شخصیت های دیگر خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا