اخبار اینترنت

گوگل یک بار برای همیشه به Google Hangouts پایان می دهد

به گزارش اپ خونه، Google Hangouts، یک برنامه چت متنی، ویدیویی و صوتی که در جیمیل ساخته شده است، بالاخره امروز تعطیل شد. همانطور که در اوایل سال جاری اعلام شد، گوگل کاربران Hangouts را به Google Chat تغییر می‌دهد، برنامه ای که پیام‌رسانی فوری Slack مانند این شرکت برای مشاغل است.

از امروز، ۱ نوامبر، برنامه وب Google Hangouts دیگر در دسترس نیست. این آخرین پیشنهاد Hangouts بود که در دسترس کاربران قرار گرفت.

اپلیکیشن‌های اندروید و iOS در جولای سال جاری از بین رفتند.
احتمالاً Hangouts مرگ آهسته ای داشت، زیرا Google به کاربران اجازه می داد در سال ۲۰۲۱ به چت مهاجرت کنند. این شرکت در ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد که از کاربران Hangout می خواهد که به چت در Gmail یا برنامه منتقل شوند.

در حالی که بیشتر پیام‌ها و مخاطبین به‌طور خودکار منتقل می‌شوند، همه داده‌ها به چت Google منتقل نمی‌شوند. این شرکت خاطرنشان می کند که کاربران باید از Google Takeout برای دانلود و ذخیره یک کپی از داده های خود استفاده کنند. کاربران تا ژانویه ۲۰۲۳ فرصت دارند داده های Hangouts خود را حفظ کنند.

Hangouts قبل از تبدیل شدن به یک برنامه مستقل به عنوان یک ویژگی در +Google شروع شد. این سرویس پیام رسان ۵ میلیارد بار در فروشگاه گوگل پلی دانلود شده است.

در حالی که گپ هرگز نمی‌تواند به طور کامل جایگزین Hangouts شود، اما ویژگی‌های اضافی را برای مکالمات گروهی و همچنین ابزارهای امنیتی و همکاری مانند Spaces و ویرایش اسناد، اسلایدها یا کاربرگ‌نگارها در کنار سایر کاربران ارائه می‌کند. کاربران چت همچنین می‌توانند فایل‌های GIF ارسال کنند و از @mentions برای اطلاع دادن به افراد گروه استفاده کنند.

گوگل قبلا گفته بود که چت راه بهتری برای ارتباط کاربران با دیگران است. در ماه ژوئن، مدیر محصول Google Chat Ravi Kanneganti در یک وبلاگ رسمی نوشت: «در حالی که آخرین گام را برای آوردن بقیه کاربران Hangouts به Chat برمی داریم، امیدواریم کاربران از سرمایه گذاری مداوم ما در تبدیل Chat به مکانی قدرتمند برای ایجاد و همکاری قدردانی کنند. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا