» تکنولوژی » گوگل ChatGPT با Bard را می پذیرد و هوش مصنوعی را در جستجو نشان می دهد
بارد و گوگل و چت جی پی تی
تکنولوژی

گوگل ChatGPT با Bard را می پذیرد و هوش مصنوعی را در جستجو نشان می دهد

بهمن ۱۸, ۱۴۰۱ 1۰5

به گزارش اپ خونه، گوگل عجله دارد تا در شور و شوق ناگهانی هوش مصنوعی محاوره ای شرکت کند، که ناشی از موفقیت فراگیر ChatGPT رقیب OpenAI است.

Bard ، آزمایش جدید هوش مصنوعی این شرکت، با هدف “ترکیب وسعت دانش جهان با قدرت، هوش و خلاقیت مدل های بزرگ زبان ما” است. جاه طلبی گوگل کم نیست .

مدل سرویس یا ربات چت هوش مصنوعی، هر طور که بخواهید آن را توصیف کنید، در یک پست وبلاگی توسط مدیر عامل شرکت Sundar Pichai اعلام شد . او اشاره کرد که چند سال پیش گوگل به تازگی درباره هوش مصنوعی و همچنین این واقعیت که تأثیرگذارترین مفهوم (ترانسفورماتور) توسط محققان این شرکت در سال ۲۰۱۷ ساخته شد، اشاره می‌کند.

پیچای می نویسد:

«زمان بسیار هیجان انگیزی است که روی این فناوری ها کار کنیم، زیرا ما تحقیقات و پیشرفت های عمیق را به محصولاتی تبدیل می کنیم که واقعاً به مردم کمک می کنند. سخت است که در حین خواندن این مطلب تعجب نکنید که چگونه گوگل توانست به طور قاطعانه توسط OpenAI، که دومی در حال حاضر مترادف با فناوری هایی است که اولی پیشگام بود، جهش قاطعانه ای بدست آورد.»

توضیح کوتاه این است که فناوری سریع حرکت می کند و شرکت های بزرگ به کندی حرکت می کنند، و در حالی که گوگل مقاله پشت کاغذ منتشر می کند و سعی می کند بفهمد که چگونه هوش مصنوعی را در استراتژی های تجاری موجود خود جای دهد، OpenAI روی ساخت بهترین مدل ها تمرکز کرده و به مردم اجازه می دهد مدل های خود را بفهمند.

Bard به گوگل نشان می‌دهد که صفحه‌ای از آن کتاب بازی گرفته و نسخه‌ای «سبک» از مدل را برای اهداف آزمایشی منتشر می‌کند.

این مدل از LaMDA خود گوگل (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) برای تقویت هوش مصنوعی مکالمه‌ای استفاده می‌کند که می‌تواند از اطلاعات وب نیز استفاده کند. دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهد، از پست وبلاگ مشخص نیست، اما به نظر می رسد که حداقل کم و بیش جاری است.

Bard “به توضیح اکتشافات جدید از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا برای یک کودک ۹ ساله کمک کند، یا درباره بهترین مهاجمان فوتبال در حال حاضر بیشترمی تواندبیاموزد و سپس تمرین هایی برای تقویت مهارت ها انجام دهد.”

البته گوگل به روزترین سابقه محتوای وب را در زمین حفظ می کند و بدون شک Bard از این اطلاعات به نفع خود استفاده خواهد کرد، اما دقیقاً چگونه این اطلاعات را برای شما و کودک نه ساله شما پردازش و بسته بندی می کند. هنگامی که مردم شروع به استفاده از آن می کنند پاک می شود.

این پست یادآور می‌شود که می‌توانید از Bard برای «برنامه‌ریزی برای حمام بچه‌های دوستان»، «مقایسه دو فیلم نامزد اسکار» و «برنامه‌ریزی سفر به اکوادور» استفاده کنید.

می توان تصور کرد که چگونه یک مدل هوش مصنوعی می تواند هر یک از این کارها را با استفاده از نتایج جستجوی مختلف و لوله های آتشی که گوگل به آنها دسترسی دارد انجام دهد، اما این آزمایش احتمالاً محدود به گفتن مطالب به شما خواهد بود، نه انجام یکپارچگی عمیق با چیزهایی مانند تقویم یا خطوط هوایی شما.

مطمئناً هر هوش مصنوعی مکالمه‌ای باید با تلاش‌های اجتناب‌ناپذیر (این روزها، تقریباً فوری) روبرو شود تا آن را برای گفتن چیزی نفرت‌انگیز، احمقانه یا شرم‌آور طعمه کند.

گوگل مطمئناً مکالمات خود را با کاربران ضبط می‌کند تا مطمئن شود که پاسخ‌های Bard از نظر کیفیت، ایمنی و پایه اطلاعات واقعی برخوردار است.

آخرین مورد به وضوح یک تیراندازی از کمان OpenAI و همچنین مایکروسافت است، زیرا مدل‌های اولی به منابع خود اشاره نمی‌کنند و Galactica کوتاه‌مدت دومی آنها را اختراع کرد.

( به‌روزرسانی : «با توجه به اطلاعیه‌های اخیر»، مایکروسافت اکنون رویداد محرمانه‌ای را که فردا در ردموند برگزار می‌شود، عمومی کرده است. این موضوع به طور رسمی اعلام نشده است، اما به طور گسترده انتظار می‌رود که یک پیوند Bing-OpenAI باشد که رویداد بعدی را به همراه خواهد داشت. مدل زبان نسل به موتور جستجوی مایکروسافت که همیشه در محاصره قرار داشت. گزارش شده است که نسخه اولیه این ویژگی ها توسط دانشجوی Owen Lin آزمایش و فاش شده است، اما ما نتوانستیم چیزی را از آن پست تأیید کنیم.)

هوش مصنوعی مستقیماً در قالب چندین ویژگی جدید به جستجوی گوگل می‌آید که می‌تواند به ترکیب بینش برای سؤالاتی که در آن پاسخ درستی وجود ندارد کمک کند.

به‌زودی، این ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در «جستجو» خواهید دید که اطلاعات پیچیده و دیدگاه‌های متعدد را در قالب‌های قابل هضم تقطیر می‌کند، بنابراین می‌توانید به سرعت تصویر بزرگ را درک کنید و از وب بیشتر بیاموزید.

در حالی که بدون شک مردم تغییرات آن را در مسئله ترولی می پرسند، مثال ارائه شده این است که کسی می پرسد “آیا یادگیری پیانو یا گیتار آسان تر است و هر کدام چقدر تمرین نیاز دارند؟”

نه یک پرس و جو از نظر اخلاقی (برای بیشتر) بلکه لزوماً با یک نتیجه ساده هم نیست. اما اگر از میان صد مقاله ای که میزان یادگیری مختلف ابزارها را با هم مقایسه می کنند، نوعی اتفاق نظر در مورد سختی آن وجود داشته باشد، با نکات و هشدارهای مختلف نیز رایج است، گوگل می تواند آنها را بمکد و در بالای نتایج جستجو قرار دهد.

سؤالات فراوان است: آیا این فقط سرقت ادبی نیست؟ آیا نتایج حمایت‌شده بالاتر یا پایین‌تر خواهند بود و آیا در چارچوب هوش مصنوعی گنجانده و/یا ارتقا خواهند یافت؟ چه چیزی به عنوان یک سوال بدون پاسخ صحیح واجد شرایط است؟ آیا کاربران می توانند نتایج یا فرآیند خزیدن را سفارشی کنند؟

ما ممکن است به خوبی پاسخ این سوالات را در رویداد جستجوی گوگل و هوش مصنوعی صبح هشتم فوریه بیاموزیم، سوالی که به طور عجیبی در پست پیچای به آن اشاره نشده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×