نرم افزار موبایل

گیت هاب می گوید اکنون ۱۰۰ میلیون کاربر فعال دارد

به گزارش اپ خونه، پلتفرم میزبانی کد GitHub اعلام کرده است که اکنون ۱۰۰ میلیون توسعه دهنده از این پلتفرم استفاده می کنند.

این رقم نشان دهنده افزایش قابل توجه ۳ میلیون کاربر گیت هاب است که دقیقاً ۱۰ سال پیش شمارش کرده بود ، ۲۸ میلیون کاربر زمانی که مایکروسافت آن را به قیمت ۷.۵ میلیارد دلار در پنج سال پیش خریداری کرد و بیش از ۹۰ میلیون کاربر که فقط سه ماه پیش فاش کرد .

GitHub از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۰۸ راه طولانی را پیموده است و اکنون به عنوان سرویس میزبانی پیش‌فرض برای میلیون‌ها پروژه نرم‌افزاری منبع باز و اختصاصی عمل می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا در اطراف پایگاه‌های کد مشترک از مکان‌های متفاوت با یکدیگر همکاری کنند.

برای مایکروسافت، GitHub کمک می‌کند تا با حوزه توسعه نرم‌افزار به آن کمک کند، زیرا در ابتدا با نرم‌افزار متن‌باز با بیش از کمی تحقیر برخورد می‌کرد ، در حالی که از GitHub و داده‌های مرتبط با آن – تا حدودی بحث برانگیز – برای توسعه یک جفت برنامه‌نویس جدید با هوش مصنوعی به نام استفاده می‌کند.

کمک خلبان . اما شاید مهم‌تر برای مایکروسافت، حداقل در کوتاه‌مدت، این باشد که برنامه‌های مختلف پرداختی GitHub در حال حاضر حدود ۱ میلیارد دلار در سال به خزانه آن کمک می‌کند.

در طول یک سخنرانی اصلی در سال ۲۰۱۹، مدیر عامل سابق نات فریدمن گفت که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱۰۰ میلیون توسعه دهنده داشته باشد.

بنابراین به نظر می رسد که دو سال زودتر از برنامه به آن نقطه عطف رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا