» اخبار اینترنت » یاهو ۲۰ درصد از کارکنان یا ۱۶۰۰ نفر را اخراج خواهد کرد
اخراج کارکنان یاهو
اخبار اینترنت

یاهو ۲۰ درصد از کارکنان یا ۱۶۰۰ نفر را اخراج خواهد کرد

بهمن ۲۱, ۱۴۰۱ 1۰6

به گزارش اپ خونه، یاهو ۲۰ درصد از کارکنان خود را اخراج می کند که بر ۱۶۰۰ کارمند در تجارت فناوری تبلیغاتی خود تأثیر می گذارد. یاهو شرکت مادر TechCrunch است.

۹ فوریه به کارکنان اطلاع داده شد که ۱۲ درصد از شرکت (۱۰۰۰ کارمند) قبل از پایان روز اخراج خواهند شد.

طی شش ماه، ۸ درصد دیگر – یا ۶۰۰ نفر – رها خواهند شد. این کاهش ها بر نیمی از تجارت فناوری تبلیغات یاهو تأثیر خواهد گذاشت.

جیم لنزون، مدیر عامل یاهو در مصاحبه ای با Axios گفت که این اخراج ها نتیجه مسائل اقتصادی نیست، بلکه تغییرات عمدی برای تقویت واحد تبلیغاتی یاهو برای کسب و کار سودآور است. به طور کلی، یاهو سودآور است و سالانه حدود ۸ میلیارد دلار درآمد دارد.

در ماه نوامبر، یاهو تقریباً ۲۵ درصد از سهام شبکه تبلیغاتی Taboola را در اختیار گرفت، که اکنون شریک تبلیغاتی بومی این شرکت در یک قرارداد تجاری ۳۰ ساله است.

Lanzone به Axios گفت که این تغییرات به یاهو اجازه می دهد تا رقابت برای قرار دادن تبلیغات را هشت برابر افزایش دهد – اما در نتیجه این انتقال، یاهو پلتفرم های تبلیغاتی بومی مانند Gemini و پلتفرم سمت عرضه آن (SSP) را تعطیل خواهد کرد.

یاهو همچنین بر پلتفرم سمت تقاضا (DSP) خود تمرکز خواهد کرد که به یاهو تبلیغات تغییر نام خواهد داد. این بخش بر معاملات با شرکت های Fortune 500 تمرکز خواهد کرد.

یکی از سخنگویان یاهو در بیانیه ای گفت:  “در طی چندین سال، استراتژی کسب و کار تبلیغات ما این بود که در صنعت فناوری تبلیغات با ارائه یک پشته یکپارچه متشکل از پلتفرم سمت تقاضا (DSP)، پلتفرم سمت عرضه (SSP) و پلت فرم های بومی رقابت کنیم.”

 علی‌رغم تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های طولانی، این استراتژی سودآور نبود و تلاش کرد تا استانداردهای بالا را در کل پشته برآورده کند.

در سال ۲۰۲۱، شرکت سهامی خاص Apollo Global Management خرید ۵ میلیارد دلاری یاهو را که قبلاً به عنوان گروه Verizon Media شناخته می شد، تکمیل کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×