اخبار اینترنت

یک قاضی شکایت ضد تراست Phhhoto علیه متا را رد کرد

به گزارش اپ خونه، یک قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی نیویورک این هفته شکایتی را علیه متا که یک سال و نیم در حال پیگیری بود، رد کرد.

شکایتی که در اواخر سال ۲۰۲۱ توسط برنامه اجتماعی تعطیل شده Phhhoto ارائه شد، ادعا کرد که متا با کپی کردن ویژگی های اصلی خود با برنامه حلقه ویدیویی بومرنگ در مجاورت اینستاگرام، قانون ضد تراست فدرال را نقض کرده است .

مانند بومرنگ، متا در اکتبر ۲۰۱۵ راه اندازی کرد و بعداً در اینستاگرام ادغام شد، Phhhoto از کاربران دعوت کرد تا حلقه های بسیار کوتاه GIF مانند را به اشتراک بگذارند.

قاضی ناحیه ایالات متحده، کیو ماتسوموتو، در نهایت به درخواست متا مبنی بر رد شکایت به دلیل محدودیت‌های زمانی تعیین شده توسط قوانین مربوطه موافقت کرد.

ماتسوموتو در این نظر نوشت: «Phhhoto در شکایت اصلاحی ۶۹ صفحه‌ای خود شامل ۲۲۲ پاراگراف در ادعای حقایق کافی که بی‌موقع بودن همه ادعاهای فدرال خود را درمان می‌کند، شکست خورده است.»

در شکایت، Phhhoto ادعا کرد که بومرنگ نقطه اوج مطبوعات ضدرقابتی فیس بوک بود که در واقع شرکت کوچکتر را با یک برنامه کپی که پیشنهاد Phhhoto را «ویژگی به ویژگی» بازتولید می کرد، کشت.

استفان پیترز، سخنگوی متا در بیانیه ای خاطرنشان کرد که متا از نتیجه کار راضی است و اظهار داشت که این شکایت بی ارزش است.

این حماسه چند پیچ ​​و خم داشت، از جمله شواهدی مبنی بر اینکه خود مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، Phhhoto را دانلود کرده و یک سال قبل از راه اندازی بومرنگ یک حساب کاربری ایجاد کرده است.

کوین سیستروم، یکی از بنیانگذاران اینستاگرام، که در آن زمان اینستاگرام را رهبری می کرد، در آن زمان ویژگی های این برنامه را نیز بررسی کرد.

طبق این شکایت، فیس بوک شروع به چت کردن با تیم در Phhhoto کرد، حتی یک شراکت داشت – پیشنهادی که رو به اتمام بود و هرگز محقق نشد. در سال ۲۰۱۷، Phhhoto دیگر وجود نداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا