اخبار اینترنت

اتحادیه اروپا تحقیقات مربوط به رقابت گروه های مایکروسافت را با آفیس ۳۶۵ باز می کند

به گزارش اپ خونه، اتحادیه اروپا سرانجام تحقیقات ضدتراست رسمی مایکروسافت در مجموعه Teams با Office 365 و Microsoft 365 را اعلام کرد.

این اقدام دو سال پس از آن انجام شد که شرکت رقیب در محل کار Slack به بلوک شکایت کرد که مایکروسافت به‌طور ناعادلانه نرم‌افزار همکاری و کامنت را با مجموعه‌های بهره‌وری مبتنی بر ابر محبوب خود برای کسب‌وکار ترکیب می‌کند.

کمیسیون اروپا با اعلام این تحقیقات گفت که بررسی خواهد کرد که آیا ممکن است مایکروسافت قوانین رقابت اتحادیه اروپا را با مرتبط کردن یا باندل کردن تیم ها به آفیس ۳۶۵ و مایکروسافت ۳۶۵ نقض کرده باشد یا خیر.

در این بیانیه آمده است: “کمیسیون نگران است که مایکروسافت ممکن است از موقعیت بازار خود در نرم افزارهای بهره وری با محدود کردن رقابت در منطقه اقتصادی اروپا (“EEA”) برای محصولات ارتباطی و همکاری سوء استفاده کند و از آن دفاع کند.”

«به ویژه، کمیسیون نگران است که مایکروسافت ممکن است با عدم دادن حق انتخاب به مشتریان در مورد دسترسی یا عدم دسترسی به آن محصول در هنگام اشتراک در مجموعه‌های بهره‌وری خود، امتیاز توزیع به تیم‌ها بدهد و ممکن است قابلیت همکاری بین مجموعه‌های بهره‌وری خود را محدود کرده باشد. »

کمیسیون گفت که شیوه‌های مایکروسافت ممکن است به منزله «پیوند یا بسته‌بندی ضدرقابتی» باشد – به این معنی که می‌تواند مانع از رقابت تامین‌کنندگان دیگر ابزارهای ارتباطی و همکاری مانند Slack در یک زمین بازی شود.

سخنگوی مایکروسافت برای اظهار نظر، این بیانیه را ارسال کرد:

“ما به کار کمیسیون اروپا در این مورد احترام می گذاریم و مسئولیت های خود را بسیار جدی می گیریم. ما به همکاری با کمیسیون ادامه خواهیم داد و متعهد به یافتن راه حل هایی خواهیم بود که نگرانی های آن را برطرف کند.”

در ژوئیه ۲۰۲۰ ، Slack شکایت خود را به اتحادیه اروپا درباره مایکروسافت ارائه کرد -آن را متهم کرد که به طور غیرقانونی Teams را به مجموعه بهره‌وری آفیس مسلط در بازار متصل کرده است و ادعا می‌کند که اقداماتش منجر به نصب اجباری آن برای میلیون‌ها نفر، مسدود کردن حذف آن و مخفی کردن هزینه واقعی برای مشتریان سازمانی شده است.

مایکروسافت در آن زمان این اتهامات را رد کرد .

دو سال پیش Slack از تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا خواست تا به سرعت حرکت کنند. مشخص نیست که چرا اتحادیه اروپا وقت خود را صرف کرده است تا در مورد چیزی که در ظاهر یک شکایت کاملاً ساده است – در مورد بسته‌بندی و گره‌خوردن، اقدام کند.

اما چشم انداز پیرامون نظارت بر غول های دیجیتال در حال تغییر در اتحادیه اروپا است، بنابراین کمیسیون ممکن است پاسخ خود به شکایات را دوباره پیکربندی کند.

سخنگوی کمیسیون در پاسخ به سؤالاتی درباره زمان انجام این تحقیقات گفت: « پس از شکایت Slack در سال ۲۰۲۰، ما تحقیقاتی را در مورد اقدامات مایکروسافت و بازارهای مربوطه انجام داده‌ایم.»

آنها افزودند : “مدت تحقیقات ضد انحصار به عوامل متعددی از جمله پیچیدگی پرونده و میزان همکاری شرکت های مربوطه با کمیسیون بستگی دارد و نیاز به ارزیابی دقیق دارد.”

به طور معمول، تحقیقات ضد انحصار سنتی (قبلی) ممکن است سال ها طول بکشد.

اگرچه کمیسیون توانایی استقرار اختیارات موقت را در شرایطی دارد که معتقد است سوء استفاده مشکوک از رقابت می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به رقابت وارد کند – همانطور که در سال ۲۰۱۹ در تحقیقاتش در مورد سازنده تراشه Broadcom اتفاق افتاد – اگرچه مسیر رایج‌تر برای تنظیم‌کننده‌های رقابت بلوک است. قبل از انجام اقدامات اجرایی، ابتدا برای تأیید یک نقض انجام شده است.

بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) که در ماه مه شروع به اعمال کرد، مجری اتحادیه اروپا اکنون دارای اختیارات اجرایی ضد تراست اضافی است .

به نظر می رسد که این رژیم جدید رقابت پیشین برای تجارت مایکروسافت نیز اعمال شود. ما هنوز منتظر تعیین‌های رسمی هستیم، اما اوایل این ماه غول فناوری به کمیسیون اطلاع داد که معتقد است معیارهای قرار گرفتن تحت رژیم را برآورده می‌کند.

DMA قدرتمندترین واسطه های دیجیتال (به اصطلاح “دروازه بانان”) و در نقاط حساس رقابتی کلیدی برای کسب و کار دیجیتال هدف گذاری شده است.

این مقررات مجموعه‌ای از تعهدات و محدودیت‌های اولیه را بر روی سرویس‌های پلتفرم اصلی دروازه‌بانان تعیین‌شده، از جمله محدودیت‌هایی در توانایی آن‌ها برای نفع شخصی (مانند بسته‌بندی یا گره زدن) قرار می‌دهد.

اگرچه باید دید دقیقاً کدام سرویس‌های پلتفرم اصلی تنظیم می‌شوند و ممنوعیت‌های رژیم دقیقاً در هر مورد چگونه تفسیر می‌شوند. (اما روی کاغذ، DMA باید در مناطقی اعمال شود که به نظر مربوط به شکایت Slack از مایکروسافت است، از جمله خدمات ارتباطی و خدمات ابری.)

با ورود این چشم‌انداز نظارتی اصلاح‌شده در اتحادیه اروپا، مایکروسافت ممکن است در کوتاه‌مدت با محدودیت‌های اولیه در مورد نحوه عملکرد مجموعه‌های بهره‌وری محبوب خود مواجه شود که می‌تواند آن را مجبور کند تا رقبای خود را کمی سست‌تر کند.

این عامل ممکن است توضیح دهد که چرا کمیسیون کمی زمان برای تصمیم گیری در مورد شکایت Slack صرف کرده است.

اجرای DMA نیز در دست کمیسیون است، بنابراین باید دید که پس از پایان مهلت انطباق در اوایل سال آینده، کدام دروازه بان ها و سرویس های پلت فرم اصلی با اولویت مورد توجه بلوک قرار خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا